Page 578 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 578
aša Zrim Martinjak

kot za učiteljeve načine izvedbe študija. Prav to daje izhodišča za premisleke
tako o značilnostih študenta kot tudi o didaktični izvedbi učitelja. Povezanost
z drugimi študenti so tako bolj doživljali tisti študentje, ki so bili zadovoljnejši
s študijem na daljavo med pandemijo, tisti, ki so bolj sodelovali v pripravlje-
nih aktivnostih pri študiju, tisti, ki so nasploh aktivneje in bolj poglobljeno
pristopali k študiju, tisti, ki so bili učinkovitejši, in tisti, ki so imeli višjo moti-
vacijo za študij. Podobno ugotavlja tudi raziskava naših sosedov med avstrij-
skimi študenti (N = 2742), in sicer da so bili študentje, ki so pogrešali interak-
cije z učitelji in drugimi študenti, manj zadovoljni s študijem in bili pri tem
manj uspešni v primerjavi s tistimi, ki interakcij z učitelji in drugimi študenti
niso pogrešali. Kar 91,9  udeleženih študentov je poročalo, da so med štu-
dijem na daljavo med pandemijo covida-19 pogrešali interakcije z drugimi
študenti (Bork-Hüffer idr. 2021). Ugotovitev o povezanosti med doživljanjem
povezanosti z drugimi študenti in motivacijo prav tako potrjujejo predho-
dne raziskave, ki interakcije z drugimi študenti izpostavljajo kot pomemben
motivacijski faktor pri študiju (Aguilera 2020; Pandit in Agrawal 2021; Smo-
yer, O’Brien in Rodriguez-Keyes 2020). Karin Doolan idr. (2021) so na vzorcu
evropskih študentov (N = 9196) ugotovili, da so bili kontakti in komunicira-
nje študentov z drugimi študenti med študijem na daljavo med pandemijo
covida-19 po pogostosti šele na tretjem mestu, za ožjimi družinskimi člani
in tesnimi prijatelji, s katerimi je največ udeleženih imelo kontakte večkrat
dnevno, medtem ko je imelo največ študentov kontakte z drugimi študenti
nekajkrat na teden. Na pomen interakcij med udeleženimi v študijskem pro-
cesu je izkušnja pandemije covida-19 še posebej opozorila (Bork-Hüffer idr.
2021; Vignery 2021). Raziskovalci ugotavljajo povezanosti med socialno inte-
rakcijo (Mehall 2020), ki spodbuja zaupanje in povezanost, ter med akadem-
skimi dosežki (Bork-Hüffer idr. 2021; Gilbert in Moore 1998; Kožuh idr. 2015;
Mehall 2020; Vignery 2021).

Povezanost z drugimi študenti so v naši raziskavi bolj doživljali tudi tisti štu-
dentje, ki so imeli pri študijskih urah pogosteje prižgano kamero. Najmanj pa
so povezanost z drugimi študenti doživljali tisti študentje, ki so se na študijske
ure le prijavili in niso poslušali ter so ob tem delali druge stvari. Pomembno je,
da učitelj skrbi za dinamično izvedbo in uporablja aktivne metode, ki spod-
bujajo interaktivnost in študente vključuje v sodelovalne aktivnosti z dru-
gimi študenti ter je hkrati ob spodbujanju sodelovalnega učenja osredinjen
tudi na posameznika (Bork-Hüffer idr. 2021; Garcia-Morales, Garrido-Moreno
in Martin-Rojas 2021). Povezanost z drugimi študenti, ki se krepi skozi skupne
aktivnosti in študijsko sodelovanje, predstavlja pomemben vir socialne pod-
pore med študijskimi kolegi (Mai, Wu in Huang 2021). Ugotovitve nakazujejo

578
   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583