Page 602 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 602
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
izkušanje. Strokovna in osebna rast sta tako za oba neizbežni in hkrati
nujni za vse, ki delamo z ljudmi.
Odprta vprašanja po zaključku reševanja problema
Opisani način dela zahteva dovoljšno samozavest in pripravljenost za so-
očanje mentorja z lastnimi izzivi na delovnem mestu ter v procesu men-
toriranja, ki so lahko strokovne in/ali odnosne narave. Če delovni odnos
med mentorirancem in mentorjem zaradi različnih razlogov ne steče, se
pojavi vprašanje, kdaj in kako zaključiti odnos, ki ne omogoča vzajemne-
ga sodelovanja in pričakovane strokovne rasti. Kakovostno mentorira-
nje, ki prinaša dobre uvide v neposredno delo mentoriranca, mentorju
prinaša dodatne časovne in finančne obremenitve, ki morebiti niso pri-
merno ovrednotene na strani delodajalca. Pojavijo se vprašanja: Ali ome-
njeno vlogo mentor opravlja prostovoljno in kdo je plačnik storitve? Ali
je plačilo za opravljeno delo primerno? Kako premajhno plačilo za vlo-
žek kakovostnega mentoriranja vpliva na kvaliteto medosebnega odnosa
z mentorirancem, še posebej v času povečanja delovnih obremenitev na
primarnem delovnem mestu? Ali obstaja dovoljšna podpora vodstev v in-
stitucijah mentoriranca in mentorja? Ali in kako vodstvi prehajanje med
institucijami podpirata časovno in finančno (povrneta stroške poti, ure-
dita nadomeščanje v času odsotnosti zaradi mentorskega procesa ipd.)?
Vprašanja se porajajo tudi v primerih, ko se mnenji mentorja in mentori-
ranca glede razvoja kompetenc pomembno razlikujeta, npr. ko ima men-
toriranec prekomerno samozaupanje in samozavest ob premajhni ob-
čutljivosti za delo z ljudmi ter zmanjšani sposobnosti sprejemanja realne
povratne informacije in soočanja z lastnimi (kontra)transfernimi odzivi
ter morebitnimi strokovnimi napakami.
Primer 2: Zaupnost podatkov v superviziji
Predstavitev etičnega problema
Ob začetku drugega dne študijske prakse je mentorica najprej
želela preveriti, kako se mentoriranka počuti, kako je bila zado-
voljna s prvim dnem prakse. Mentoriranka je povedala, da ji je
bilo na praksi zelo všeč, bila je zelo zadovoljna z načinom, kako
je lahko sodelovala, in s tem, kar se je novega naučila. Dodala je,
kako je materi, ko je prišla domov, z navdušenjem pripovedovala
600