Page 602 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 602

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            izkušanje. Strokovna in osebna rast sta tako za oba neizbežni in hkrati
            nujni za vse, ki delamo z ljudmi.


                 Odprta vprašanja po zaključku reševanja problema
            Opisani način dela zahteva dovoljšno samozavest in pripravljenost za so-
            očanje mentorja z lastnimi izzivi na delovnem mestu ter v procesu men-
            toriranja, ki so lahko strokovne in/ali odnosne narave. Če delovni odnos
            med mentorirancem in mentorjem zaradi različnih razlogov ne steče, se
            pojavi vprašanje, kdaj in kako zaključiti odnos, ki ne omogoča vzajemne-
            ga sodelovanja in pričakovane strokovne rasti. Kakovostno mentorira-
            nje, ki prinaša dobre uvide v neposredno delo mentoriranca, mentorju
            prinaša dodatne časovne in finančne obremenitve, ki morebiti niso pri-
            merno ovrednotene na strani delodajalca. Pojavijo se vprašanja: Ali ome-
            njeno vlogo mentor opravlja prostovoljno in kdo je plačnik storitve? Ali
            je plačilo za opravljeno delo primerno? Kako premajhno plačilo za vlo-
            žek kakovostnega mentoriranja vpliva na kvaliteto medosebnega odnosa
            z mentorirancem, še posebej v času povečanja delovnih obremenitev na
            primarnem delovnem mestu? Ali obstaja dovoljšna podpora vodstev v in-
            stitucijah mentoriranca in mentorja? Ali in kako vodstvi prehajanje med
            institucijami podpirata časovno in finančno (povrneta stroške poti, ure-
            dita nadomeščanje v času odsotnosti zaradi mentorskega procesa ipd.)?
            Vprašanja se porajajo tudi v primerih, ko se mnenji mentorja in mentori-
            ranca glede razvoja kompetenc pomembno razlikujeta, npr. ko ima men-
            toriranec prekomerno samozaupanje in samozavest ob premajhni ob-
            čutljivosti za delo z ljudmi ter zmanjšani sposobnosti sprejemanja realne
            povratne informacije in soočanja z lastnimi (kontra)transfernimi odzivi
            ter morebitnimi strokovnimi napakami.


                 Primer 2: Zaupnost podatkov v superviziji


                 Predstavitev etičnega problema

                 Ob začetku drugega dne študijske prakse je mentorica najprej
                 želela preveriti, kako se mentoriranka počuti, kako je bila zado-
                 voljna s prvim dnem prakse. Mentoriranka je povedala, da ji je
                 bilo na praksi zelo všeč, bila je zelo zadovoljna z načinom, kako
                 je lahko sodelovala, in s tem, kar se je novega naučila. Dodala je,
                 kako je materi, ko je prišla domov, z navdušenjem pripovedovala


            600
   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607