Page 605 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 605

IV.5 ∙ etika v superviziji psihologov

            k razmišljanju in reševanju problemov ter izzivov lahko po izbiri dejavno
            prenašali med sodelavce.
                 Spoznanja, da je lahko pretog dogovor o zaupnosti omejujoč, so skla-
            dna s priporočili Tudorja (1999), ki izpostavlja, da je pomembno, da je do-
            govor o zaupnosti sklenjen skozi proces pogajanja, ki vključuje tudi pogo-
            vor o uporabi in vzdrževanju dogovora o zaupnosti. Ta dogovor naj ne bo
            oblikovan kot pravilo, temveč kot pogodba med člani supervizijske sku-
            pine in med njimi ter svetovalcem – dodajamo: ali med mentorirancem
            in mentorjem –, tj. bilateralno, z možnostjo ponovnega pogajanja. Tudor
            tudi pravi (1999), da je lahko zaradi predpostavk, da je vključenim jasno,
            o čem je govora v primeru teme o zaupnosti, slednja v dogovarjanju ne-
            zadostno definirana, kar posledično lahko vodi v nesporazume. Dobro-
            došlo je udeležence na začetku procesa vprašati, kaj imajo v mislih, ko
            omenjajo zaupnost, saj to spodbudi razumevanje, komunikacijo in obliko-
            vanje sporazuma. Pri razjasnjevanju razumevanja zaupnosti pomaga, da
            člani skupine (dodajamo: ali mentoriranec v individualnem procesu) raz-
            pravljajo tudi o preteklih izkušnjah z zaupnostjo ter odgovorijo na vpra-
            šanja, kaj želijo in kaj delajo tukaj, kaj potrebujejo, da bi dobili, kar želi-
            jo, oz. da bodo dosegli svoj cilj. Ljudje praviloma govorijo o spoštovanju,
            razumevanju, samoodgovornosti in zaupnosti, npr. (Tudor, 1999, str. 82):
            »Strinjam se, da bom spoštoval zaupnost, to je, da se bom z drugimi zu-
            naj skupine pogovarjal samo o tem, kar sem rekel ali naredil sam, in da se
            ne bom skliceval na druge v skupini z imenom ali dejanjem ali na kakršen
            koli način, ki bi jih lahko identificiral. To se razširi na razpravo o mojih
            izkušnjah v skupini s partnerjem/z bližnjimi prijatelji.« Na ta način dogo-
            vor o zaupnosti podpira proces in ni sam sebi namen. Izkušnje kažejo, da
            je razlika, ali se o dogovoru samo govori ali ga oseba izreče, lahko s svoji-
            mi besedami, osebno.
                 Kljub natančno sklenjenim dogovorom o sodelovanju med mentor-
            jem in mentoriranko ne moremo že na začetku procesa predvideti vseh
            situacij, ki bodo lahko predstavljale izziv, lahko pa ohranjamo stalno etič-
            no občutljivost, zaradi katere jih bomo kot mentorji, supervizorji pravo-
            časno prepoznali.


                 Z mentoriranko je bil ob novi izkušnji začetni dogovor o zaup-
                 nosti ponovno ovrednoten in natančneje konkretiziran: »Z dru-
                 gimi se lahko pogovarjamo o svojem počutju na študijski pra-
                 ksi, o splošnih informacijah, ki so javno dostopne tudi ostalim


                                                                              603
   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610