Page 19 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 19

Kvalitativna vsebinska analiza


             novali tudi kvalitativna analiza na osnovi kodiranja, saj kodiranje predstavlja
             osnovo kvalitativne vsebinske analize. Ali kot so zapisali (Charmaz, 2006), ko-
             diranje je prvi korak pri preseganju zapisanih konkretnih izjav udeležencev
             raziskave v analitični interpretaciji.
               Po drugi strani pa kodiranje predstavlja drugi korak v procesu kvalitativne
             vsebinske analize. Če izhajamo iz Saldane (2013), navaja, da je, ko razmišljamo
             o odlomkupodatkov,dabi dešifrirali pomen odlomka,to procesdekodiranja.
             Ko pa temu odlomku podatkov določimo njegovo ustrezno kodo in jo ozna-
             čimo z besedo, takrat šele kodiramo.
               Navajamo nekaj pojmov, ki se uporabljajo v okviru kvalitativne vsebinske
             analize.


             Kodirna enota
             Kodirna enota navadno predstavlja del besedila. Kako obsežna je, ni dolo-
             čeno. Navadno se v začetkih kodiranja glede na obseg gradiva oz. bese-
             dila odločimo, ali bo kodirna enota predstavljala eno poved, en odstavek
             ali morda tudi celotno besedilo.

             Koda
             Koda je oblikovana iz kodirne enote oz. slednji pripišemo kodo, ki kodirno
             enoto najbolje predstavlja in povzema. Lahko bi rekli, da je koda beseda ali
             besedna zveza, ki zaobjema bistvo vsebine kodirne enote.
               Kot navaja tudi Saldana (2016), je koda v kvalitativnem raziskovanju najpo-
             gosteje beseda ali kratka besedna zveza, ki za določen del (kodirna enota)
             jezikovnih ali vizualnih podatkov, ki smo jih ubesedili, zajame bistvo in/ali
             evokativni atribut (angl. evocative attribute), ki bi ga lahko opisali kot značil-
             nost ali lastnost obujanja močnih čustev in spominov.
               Podatki, ki jih kodiramo, so npr. prepisi intervjujev, zapiski s terenskih opa-
             zovanj udeležencev ali raziskovalca/-ev, podatki iz revij, različnih drugih do-
             kumentov, odprtih anketnih odgovorov, risb, artefaktov, fotografij, videopo-
             snetkov, spletnih strani, e-pošte, znanstvene in poljudne literature itd.
               Saldana (2016) dodaja, da kodiranje ne predstavlja natančnega, enega in
             edinega načina, ampak gre predvsem za interpretativno dejanje, pri čemer
             se moramo zavedati, da lahko koda včasih podatke le povzema ali zgosti, kar
             pomeni, da ni nujno, da vedno zmanjša njihov obseg.
               Za izvedbo kodiranja je pomembno, da besedilo razčlenimo na enote (ko-
             dirne enote), saj bomo le tako vedeli, kateri del besedila je bil kodiran z do-
             ločeno kodo. Mesec (1998) predlaga, da podčrtane dele besedila, ki smo ga
             kodirali, tudi oštevilčimo z zaporednimi številkami, da lahko v nadaljevanju


                                                                             19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24