Page 24 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 24
Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov
Preglednica 1.6 Primer kodirne tabele
Besedilo Kode Kategorije
Pri vsaki aktivnosti, ki jo imamo, razen za karierno svetovanje, de- – Vprašalnik za Preverjanje
lamo evalvacijo, in sicer obojestransko, torej za udeležence in za študente kakovosti
izvajalce. Tako imamo za to pripravljene tudi vprašalnike. Veči- –Intervju z
noma naredimo z delodajalci bolj v obliki intervjuja, od študentov delodajalci
pa pridobimo povratno informacijo v obliki vprašalnika.
O tem, koliko se študentje zanimajo za karierni center, se zelo – Preobreme- Zanimanje
ukvarjamo, predvsem zaradi tega, ker bi rada izvedela, ali imajo njenost študentov
preveč aktivnosti in se zato ne vključujejo v to, kar jim nudimo. –Neaktivnost
Ne samo mi v kariernem centru, ampak tudi na vse ostale aktiv- študentov
nosti v okviru vseživljenjskega učenja. Trenutno se kažejo kot zelo –Kakovost
neaktivni. izvedbe
Želimo poiskati načine, kako priti do njih. Eden od tega je na pri- –Promocija od Promocija
mer dobra izvedba aktivnosti. Tako bi se potem ta dobra izvedba ust do ust aktivnosti
iz ust do ust širila med študenti. Da ugotovijo, kaj vse koristnega – Promovira-
lahko nudijo. Veliko je na promociji. Moram reči, da smo veliko nje v razredu
promocije tudi naredili in morda se je sedaj začelo razvijati. Da so
nas začeli sami klicati, da se sami obrnejo na nas. Veliko delamo na
osveščanju. Tako, da gremo tudi v razred in jim približamo karierni
center.
Naprej opravimo s svetovancem osebni intervju, kjer spoznamo –Osebni Postopek
njegove želje, torej kaj si želi, zakaj je sploh prišel ter kaj pričakuje. intervju svetovanja
Dolžina uvodnega intervjuja je zelo relativna in odvisna od posa- – Portfolio
meznika. Pri samem svetovanju uporabljamo kompetenčni port- –Osebni
folio. Kompetenčni portfolio imamo zasnovan v smislu kot orodje potenciali
za svetovanje. V okviru njega se začne pogovor s svetovalko. Se- – Načrtovanje
stavljajo ga štirje stebri, in sicer karierni načrt, ki vključuje oceno poklicne poti
osebnih potencialov in načrtovanje poklicnih ciljev, kot drugi ste- –Formalno iz-
ber imamo kompetence formalnega izobraževanja, nato kompe- obraževanje
tence neformalnega pridobljenega znanja in spretnosti ter de-
lovne izkušnje, kot so npr. študijska praksa in prostovoljno delo.
Opombe Izsek iz intervjuja, opravljenega s karierno svetovalko, zaposleno v kariernem centru na iz-
brani univerzi; prirejeno po Krmac (2016).
uporabijo neko kombinacijo vnaprej določenih kod in nastajajočih kod. Tra-
dicionalni pristop v družboslovju in na področju pedagogike temelji na tem,
da se kode pojavijo med analizo podatkov.
Za raziskovalce, ki imajo potrebno teorijo, ki jo želijo preveriti v svojih pro-
jektih, Creswell (2009) priporoča, da se razvije šifrant za kodiranje podatkov¹²
¹² V zdravstvenih vedah je npr. priljubljen pristop uporaba vnaprej določenih kod, ki temeljijo na
teoriji, ki se preučuje. V tem primeru lahko raziskovalci razvijejo kodirni šifrant, tj. preglednico
ali zapis, ki vsebuje seznam vnaprej določenih kod, ki jih raziskovalci uporabljajo za kodiranje
podatkov. Šifrant je lahko sestavljen iz imen kod v enem stolpcu, definicij kod v drugem stolpcu
24