Page 24 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 24

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov


            Preglednica 1.6  Primer kodirne tabele
             Besedilo                                        Kode        Kategorije
             Pri vsaki aktivnosti, ki jo imamo, razen za karierno svetovanje, de-  – Vprašalnik za Preverjanje
             lamo evalvacijo, in sicer obojestransko, torej za udeležence in za  študente  kakovosti
             izvajalce. Tako imamo za to pripravljene tudi vprašalnike. Veči-  –Intervju z
             noma naredimo z delodajalci bolj v obliki intervjuja, od študentov  delodajalci
             pa pridobimo povratno informacijo v obliki vprašalnika.
             O tem, koliko se študentje zanimajo za karierni center, se zelo  – Preobreme-  Zanimanje
             ukvarjamo, predvsem zaradi tega, ker bi rada izvedela, ali imajo  njenost  študentov
             preveč aktivnosti in se zato ne vključujejo v to, kar jim nudimo.  –Neaktivnost
             Ne samo mi v kariernem centru, ampak tudi na vse ostale aktiv-  študentov
             nosti v okviru vseživljenjskega učenja. Trenutno se kažejo kot zelo  –Kakovost
             neaktivni.                                       izvedbe
             Želimo poiskati načine, kako priti do njih. Eden od tega je na pri-  –Promocija od Promocija
             mer dobra izvedba aktivnosti. Tako bi se potem ta dobra izvedba  ust do ust  aktivnosti
             iz ust do ust širila med študenti. Da ugotovijo, kaj vse koristnega  – Promovira-
             lahko nudijo. Veliko je na promociji. Moram reči, da smo veliko  nje v razredu
             promocije tudi naredili in morda se je sedaj začelo razvijati. Da so
             nas začeli sami klicati, da se sami obrnejo na nas. Veliko delamo na
             osveščanju. Tako, da gremo tudi v razred in jim približamo karierni
             center.
             Naprej opravimo s svetovancem osebni intervju, kjer spoznamo  –Osebni  Postopek
             njegove želje, torej kaj si želi, zakaj je sploh prišel ter kaj pričakuje.  intervju  svetovanja
             Dolžina uvodnega intervjuja je zelo relativna in odvisna od posa-  – Portfolio
             meznika. Pri samem svetovanju uporabljamo kompetenčni port-  –Osebni
             folio. Kompetenčni portfolio imamo zasnovan v smislu kot orodje  potenciali
             za svetovanje. V okviru njega se začne pogovor s svetovalko. Se-  – Načrtovanje
             stavljajo ga štirje stebri, in sicer karierni načrt, ki vključuje oceno  poklicne poti
             osebnih potencialov in načrtovanje poklicnih ciljev, kot drugi ste-  –Formalno iz-
             ber imamo kompetence formalnega izobraževanja, nato kompe-  obraževanje
             tence neformalnega pridobljenega znanja in spretnosti ter de-
             lovne izkušnje, kot so npr. študijska praksa in prostovoljno delo.
            Opombe  Izsek iz intervjuja, opravljenega s karierno svetovalko, zaposleno v kariernem centru na iz-
            brani univerzi; prirejeno po Krmac (2016).

                  uporabijo neko kombinacijo vnaprej določenih kod in nastajajočih kod. Tra-
                  dicionalni pristop v družboslovju in na področju pedagogike temelji na tem,
                  da se kode pojavijo med analizo podatkov.
                    Za raziskovalce, ki imajo potrebno teorijo, ki jo želijo preveriti v svojih pro-
                  jektih, Creswell (2009) priporoča, da se razvije šifrant za kodiranje podatkov¹²

                ¹² V zdravstvenih vedah je npr. priljubljen pristop uporaba vnaprej določenih kod, ki temeljijo na
                  teoriji, ki se preučuje. V tem primeru lahko raziskovalci razvijejo kodirni šifrant, tj. preglednico
                  ali zapis, ki vsebuje seznam vnaprej določenih kod, ki jih raziskovalci uporabljajo za kodiranje
                  podatkov. Šifrant je lahko sestavljen iz imen kod v enem stolpcu, definicij kod v drugem stolpcu


                  24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29