Page 26 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 26

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov



                    Dolo-
                                                      Nadalj-
                     čitev     Odprto                                        Obliko-
                    gradiva,               Obliko-    nje kodi-  Revizija    vanje
                                kodi-      vanje       ranje
                     ki bo                                        kod        kate-
                                ranje       kod       podat-
                    anali-                                                   gorij
                                                       kov
                    zirano
                  Slika 1.4 Induktivni pristop kvalitativne vsebinske analize (prirejeno po Cho in Lee (2014))
                    Induktivni pristop je primeren tudi, kadar je predhodno znanje o razisko-
                  vanem pojavu omejeno ali razdrobljeno. Pri tem pristopu kode in kategorije
                  izhajajo neposredno iz podatkov ter se oblikujejo med analiziranjem bese-
                  dila. Kot smo zapisali, je induktivni pristop v okviru kvalitativnega raziskova-
                  nja bistveno značilnejši in prisotnejši.¹³
                    Mayring (2000, v Cho in Lee, 2014) opisuje korake za izvedbo kvalitativne
                  vsebinske analize, pri čemer prikaže tudi razliko v korakih glede na uporabo
                  induktivnega ali deduktivnega pristopa.
                    Koraki kvalitativne vsebinske analize so npr. sestavljeni iz:

                     1. raziskovalnega vprašanja;
                    2. določitve kategorij in ravni abstrakcije;
                    3. razvoja induktivnih kategorij iz gradiva;
                    4. pregleda in dopolnitve kategorij (revizija kategorij);
                    5. končne obdelave besedila in
                    6. razlage oz. interpretacije rezultatov.

                    Induktivni pristop kvalitativne vsebinske analize sta Ji Young Cho in Eun
                  HeeLee (2014) predstavilananačin, kigapredstavlja slika1.4.
                    Pri deduktivnem pristopu (slika 1.5) sta 2. in 3. stopnja različni, npr.:
                    2. teoretično opredeljene kategorije in
                    3. teoretično oblikovana pravila kodiranja.

                    Nekateri avtorji (npr. Hsieh in Shannon, 2005) kvalitativno vsebinsko ana-
                  lizo ne ločijo po načinu kodiranja, ampak jo delijo na več skupin, npr. na:

                 ¹³ Če ponovimo, kar smo navedli že za deduktivni pristop, ki smo ga omenili pri vsebinski analizi,
                  se začne z vnaprej določenimi kategorijami, ki izhajajo iz predhodne ustrezne teorije, raziskav
                  ali literature ali pa smo jih oblikovali na osnovi študija literature in virov kot cilje ter razisko-
                  valna vprašanja. Deduktivni pristop je primeren, kadar je cilj raziskave preveriti obstoječo teo-
                  rijo ali ponovno preveriti obstoječe rezultate v novem kontekstu (Elo in Kyngäs, 2007). Katego-
                  rije (lahko tudi kode), ki so pri deduktivnem pristopu pogosto že predhodno oblikovane, nato
                  »iščemo« v zbranem besedilu.


                  26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31