Page 31 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 31

Tematska analiza


               3. iskanje tem;
               4. pregledovanje tem;
               5. definiranje in poimenovanje tem ter
               6. izdelava poročila.

               Posamezne korake podrobno pojasnjujemo v nadaljevanju.

             Seznanitev s podatki
             Uvodoma se seznanimo s podatki. Če so ti v obliki zvočnih datotek, jih prepi-
             šimo. Sledi branje transkripcij, pri čemer smo pozorni na pomene in vzorce, ki
             se pojavljajo v našem naboru podatkov. Uradno še ne ustvarjamo kod, ven-
             dar je koristno, da si zapišemo naše misli in opombe o morebitnih kodah, ki
             bi jih lahko oblikovali.

             Generiranje začetnih kod
             Ko smo seznanjeni s podatki, ustvarimo niz začetnih kod, ki predstavljajo po-
             mene in vzorce, ki smo jih zasledili v podatkih. Oblikujemo šifrant za sprem-
             ljanje kod. Ponovno preberemo podatke in poiščemo zanimive odlomke ter
             jim pripišemo ustrezne kode. Odlomki, ki predstavljajo enak pomen, morajo
             imeti isto kodo.

             Iskanje tem
             Odlomke,povezanezdoločenokodo,združimo.Čeuporabljamopisaloinpa-
             pir, odlomke izrežemo in jih združimo po kodi. Če uporabljamo računalniški
             program, kot je npr. Atlas.ti, jih ta lahko združi sam.

             Pregledovanje tem
             Nabor začetnih kod razvrstimo v potencialne teme. V tem koraku tudi preve-
             rimo, ali lahko iz določenih tem oblikujemo tudi podteme, kar naredimo tako,
             da poskusimo medsebojno kombinirati različne kode. Pri pregledovanju tem
             je prisoten dvostopenjski analitični proces. Na prvi stopnji analize preučimo
             kodirane podatke, ki so znotraj vsake teme, da se zagotovi ustrezno prile-
             ganje. Preverimo torej, ali ima vsaka tema ustrezne podporne podatke, ali
             so vključeni podatki v podporo tej temi, ali so kakšne teme preobsežne ali
             preraznolike. Podatki znotraj vsake teme morajo imeti ustrezno skupno zna-
             čilnost in skladnost. Podatki, ki sodijo pod različne teme, pa morajo biti do-
             voljrazlični,dajih lahko ločimo.Izvlečkepodatkovlahko ponovno razvrstimo
             in spremenimo imena tem, da bolje odražajo in zajemajo kodirane podatke.
             Teme lahko dodajamo, kombiniramo, delimo ali celo opustimo.


                                                                             31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36