Page 32 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 32

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov


                    Prva stopnja analize je končana, ko smo prepričani, da revidirana tematska
                  shema ustrezno zajema vse kodirane podatke, ki bodo vključeni v končno
                  analizo. V tem procesu je dobrodošlo voditi podrobne zapiske ali beležke v
                  povezavi z našimi miselnimi procesi in s sprejetimi odločitvami o tem, kako
                  so bile teme razvite, spremenjene in/ali opuščene. Zapiski nam lahko kasneje
                  pomagajo vzpostaviti povezave med temami.
                    Na drugi stopnji analize podobno preverjamo teme v povezavi s celotnim
                  naborom podatkov. Odločamo se, ali se posamezne teme smiselno ujemajo
                  z naborom podatkov in ali tematska shema natančno ter ustrezno predsta-
                  vlja celotno shemo podatkov (Braun in Clarke, 2006). Tematska shema mora
                  jasno pokazati, kako so teme medsebojno povezane in kako predstavljajo
                  vprašanje ali konstrukt, ki nas zanima. Za izpolnitev te naloge ponovno pre-
                  beremo celoten niz podatkov, da na novo preučimo teme in lahko ponovno
                  kodiramo dodatne podatke, ki sodijo v teme, ki so bile na novo ustvarjene ali
                  spremenjene, nato pa ustrezno revidiramo tematsko shemo.


                  Definiranje in poimenovanje tem
                  Oblikovani nabor tem pregledamo in, če je treba, popravimo ali dopolnimo
                  poimenovanja tem glede na to, s koliko podatki je posamezna tema nasi-
                  čena. Zagotoviti je treba, da ima vsaka tema dovolj podatkov, ki jo podpirajo,
                  in da je ločena od drugih tem. Ponovno je smiselno tudi premisliti, ali je ka-
                  tere teme mogoče združiti ali celo odstraniti. Pri definiranju tem je smiselno
                  razmišljati v smeri, kako bodo nato združene v pripoved ali zgodbo.

                  Izdelava poročila

                  Pisanje poročila je zadnji korak tematske analize in vključuje oblikovanje pri-
                  povedi ali zgodbe na osnovi oblikovanih tem. Interpretacija oz. razlaga se
                  mora ujemati s podatki, da bralcem prikažemo veljavnost izvedene analize.
                  Zato je pri analiziranju in razlagi smiselno uporabiti citate (dobesedne na-
                  vedbe) iz zbranega gradiva, ki podkrepijo teme. Dobrodošlo je oblikovati
                  tudi tematske sheme, ki prikazujejo medsebojne povezave med kodami in
                  temami. Pri vsebini celotnega poročila pa moramo biti pozorni, da poročilo ni
                  zgolj opisovanje zbranih podatkov in da vključuje tudi našo interpretativno
                  analizo ter argumentirane trditve, ki jih predstavljamo.
                    V celotnem procesu smo pozorni, da zaradi fleksibilnosti tematske analize
                  jasno opredelimo naše predpostavke in zagotovimo verodostojnost ugoto-
                  vitev ter razlage (Kiger in Varpio, 2020). Ker je tematska analiza prilagodljiva,
                  ne zahteva podrobnega teoretičnega znanja o pristopih in korakih analize,


                  32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37