Page 33 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 33

Narativna analiza


             kot je npr. značilno za utemeljeno teorijo. Menijo, da je primernejša za razi-
             skovalce začetnike (Braun in Clarke, 2006).
               Virginia Braun idr. (2016) navajajo, da je težko odgovoriti, kdaj in zakaj upo-
             rabiti tematsko analizo, saj za določeno raziskovalno vprašanje ali razisko-
             valni načrt ni primeren le en pristop oz. način kodiranja. Zato predlagajo, naj
             se kvalitativna raziskava ne začne in končna s tematsko analizo.
               Slabost tematske analize se kaže v njenem prilagodljivem pristopu, to po-
             meni, da obstaja veliko različnih načinov za interpretacijo pomena (teme) iz
             zbranega gradiva. Poleg tega ni lahko sprejeti odločitve, katere podatke je oz.
             ni pomembno poudariti in vključiti v temo.¹⁷ Povzemamo, da moramo biti za
             dobro izvedbo tematske analize pozorni na naslednje:


                – Četudi v tematski analizi vključujemo dobesedne izjave udeležencev
                  raziskave, analiza ne temelji le na parafraziranju in povzemanju doblje-
                  nih oz. zbranih podatkov. Vključiti moramo tudi njihovo razlago (inter-
                  pretacijo).
                – Teme naj bodo oblikovane iz zbranih podatkov in naj na njihovo struk-
                  turo ne vpliva raziskovalno vprašanje. Raziskovalno vprašanje ali vpra-
                  šanja lahko tudi spremenimo ali razširimo, če nam zbrani podatki po-
                  nujajo več ali nekaj drugega.
                – Vsaka tema naj bo podkrepljena z dovolj podatki. Koliko podatkov je
                  dovolj za njeno podkrepitev in obstoj, pa določi raziskovalec sam.
                – Oblikovane teme naj raziskovalcu predstavljajo vodilo pri pisanju po-
                  ročila. Slednje pa mora biti skladno z oblikovanimi temami.
                – Interpretacija (razlaga) zbranih podatkov naj bo podkrepljena z dobe-
                  sednimi navedbami.

               Zaključimo lahko, da tematska analiza temelji na oblikovanju tem, teme
             pa so oblikovane na osnovi kod, kar pomeni neko podobnost in povezavo s
             kvalitativno vsebinsko analizo.


             Narativna analiza
             Mesec (2013a) je pri predstavljanju narativne analize¹⁸ poudaril, da je pri njej
             in pisanju poročila o njej treba biti posebej pozoren pri uporabi dveh pojmov,


            ¹⁷ Tematska analiza se osredotoča tudi na iskanje vzorcev v intervjujih, zato lahko podatke, ki se
             pojavljajo samo v enem posameznem intervjuju, spregledamo (Braun in Clarke, 2006).
           ¹⁸ Narativno analizo bi lahko poslovenili kot analiza pripovedi ali analiza zgodbe, a nekateri slo-
             venski raziskovalci (npr. Ličen (2013), Mesec (2013a)) so začeli uporabljati poimenovanje nara-
             tivna analiza, zato pojem uporabljamo tudi v tem besedilu.


                                                                             33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38