Page 30 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 30

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                neracija Z visoko vrednoti izobraževanja, ki spodbujajo interdiscipli-
                narno znanje in veščine, ki so prenosljive med različnimi panogami in
                vlogami (Francis in Hoefel, 2018). Priložnosti za udeležbo na konferen-
                cah in strokovnih srečanjih, ki jih podjetje financira, so zelo cenjene,
                saj generaciji Z omogočajo mreženje in izmenjavo znanja z vrstniki ter
                s strokovnjaki. Uvedba sistemov za pridobivanje profesionalnih certi-
                fikatov je še ena pomembna strategija za povečanje zadovoljstva med
                mladimi zaposlenimi iz te generacije, saj jim to omogoča formalno pri-
                znanje njihovih sposobnosti.
                  Izobraževalni programi, ki spodbujajo kritično mišljenje in inovativ-
                nost, ne le tehnične veščine, so ključni za osebni in profesionalni razvoj
                generacije Z. Njeni pripadniki pričakujejo, da bodo delodajalci vlagali
                v njihovo stalno izobraževanje in usposabljanje kot del svoje zaveze k
                osebnemu ter profesionalnemu razvoju zaposlenih. Prilagodljivost izo-
                braževalnih programov, ki omogočajo zaposlenim omogočajo, da učenje
                prilagodijo svojemu življenjskemu slogu in obveznostim, je ključna za
                zadovoljstvo generacije Z.

                1.6  Odnosi s sodelavci
                Odnosi s sodelavci so ključni za zadovoljstvo zaposlenih v kateri koli
                organizaciji. Ti odnosi niso zgolj posledica osebnih interakcij, ampak
                so odvisni tudi od širših organizacijskih in kulturnih dejavnikov. De-
                mokratično vodstvo, visoka delovna in kulturna raven ter razumevanje
                osebnosti posameznikov so temelji za razvoj zdravih medsebojnih od-
                nosov na delovnem mestu.
                  Pri odnosih s sodelavci je pomembno naslednje (Auer Antončič in An-
                tončič, 2022):

                  1. Ustvarjanje odnosov sodelovanja je bistveno, saj to prispeva k sku-
                    pnemu uspehu in osebnemu zadovoljstvu posameznikov. Pozitivni
                    odnosi med sodelavci lahko znatno izboljšajo produktivnost in de-
                    lovno moralo.
                  2. Nasprotno pa lahko slabi medsebojni odnosi povzročijo številne
                    negativne posledice, vključno s tesnobo, z depresijo, odtujenostjo
                    in občutki neuspeha, kar na koncu vodi v zmanjšano učinkovitost
                    in zadovoljstvo pri delu.
                  3. Dobri odnosi med sodelavci so še posebej pomembni v komple-
                    ksnih organizacijskih strukturah, kjer je usklajevanje različnih
                    funkcij in znanj ključno za uspeh.


                            30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35