Page 30 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 30
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
neracija Z visoko vrednoti izobraževanja, ki spodbujajo interdiscipli-
narno znanje in veščine, ki so prenosljive med različnimi panogami in
vlogami (Francis in Hoefel, 2018). Priložnosti za udeležbo na konferen-
cah in strokovnih srečanjih, ki jih podjetje financira, so zelo cenjene,
saj generaciji Z omogočajo mreženje in izmenjavo znanja z vrstniki ter
s strokovnjaki. Uvedba sistemov za pridobivanje profesionalnih certi-
fikatov je še ena pomembna strategija za povečanje zadovoljstva med
mladimi zaposlenimi iz te generacije, saj jim to omogoča formalno pri-
znanje njihovih sposobnosti.
Izobraževalni programi, ki spodbujajo kritično mišljenje in inovativ-
nost, ne le tehnične veščine, so ključni za osebni in profesionalni razvoj
generacije Z. Njeni pripadniki pričakujejo, da bodo delodajalci vlagali
v njihovo stalno izobraževanje in usposabljanje kot del svoje zaveze k
osebnemu ter profesionalnemu razvoju zaposlenih. Prilagodljivost izo-
braževalnih programov, ki omogočajo zaposlenim omogočajo, da učenje
prilagodijo svojemu življenjskemu slogu in obveznostim, je ključna za
zadovoljstvo generacije Z.
1.6 Odnosi s sodelavci
Odnosi s sodelavci so ključni za zadovoljstvo zaposlenih v kateri koli
organizaciji. Ti odnosi niso zgolj posledica osebnih interakcij, ampak
so odvisni tudi od širših organizacijskih in kulturnih dejavnikov. De-
mokratično vodstvo, visoka delovna in kulturna raven ter razumevanje
osebnosti posameznikov so temelji za razvoj zdravih medsebojnih od-
nosov na delovnem mestu.
Pri odnosih s sodelavci je pomembno naslednje (Auer Antončič in An-
tončič, 2022):
1. Ustvarjanje odnosov sodelovanja je bistveno, saj to prispeva k sku-
pnemu uspehu in osebnemu zadovoljstvu posameznikov. Pozitivni
odnosi med sodelavci lahko znatno izboljšajo produktivnost in de-
lovno moralo.
2. Nasprotno pa lahko slabi medsebojni odnosi povzročijo številne
negativne posledice, vključno s tesnobo, z depresijo, odtujenostjo
in občutki neuspeha, kar na koncu vodi v zmanjšano učinkovitost
in zadovoljstvo pri delu.
3. Dobri odnosi med sodelavci so še posebej pomembni v komple-
ksnih organizacijskih strukturah, kjer je usklajevanje različnih
funkcij in znanj ključno za uspeh.
30