Page 31 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 31
Odnosi s sodelavci 1.6
4. V sodobnih organizacijah je človek v središču vseh procesov; nje-
gove aktivnosti, stališča in vedenje močno vplivajo na delovno oko-
lje. Vodje morajo zato razumeti dinamiko medosebnih odnosov in
jih ustrezno upravljati.
5. Uspešno vodenje vključuje uporabo zapletenih znanj o človeškem
obnašanju in skrb za razvoj pozitivnih odnosov med sodelavci. To
zahteva kontinuirano prizadevanje za izboljšanje komunikacije in
medsebojnega razumevanja.
6. Odnosi s sodelavci ne vključujejo samo medsebojne komunikacije,
ampak tudi širše vedenjske vzorce v skupini. Spremembe v obnaša-
nju, ko posamezniki postanejo del skupine, lahko pomembno vpli-
vajo na delovno dinamiko.
7. Pomembno je razvijati skupinske norme in vrednote, ki spodbujajo
sodelovanje in podporo med zaposlenimi. To lahko vodi do bolj-
šega razumevanja skupnih ciljev in odgovornosti.
Vodstvo mora aktivno odstranjevati ovire za napredek in podpirati
skupine, ki so nosilci pozitivnih sprememb, hkrati pa minimizirati vpliv
tistih, ki razvoju in napredku stojijo na poti. Zavedanje o pomenu med-
sebojnih odnosov in njihovo ustrezno upravljanje sta ključna za vzpo-
stavitev ter ohranjanje produktivnega in zadovoljnega delovnega okolja
(Možina, 2002). Razvijanje teh veščin je neprestana dolžnost vodstva,
ki mora biti sposobno prepoznati in reševati medosebne izzive ter spod-
bujati vzdušje odprtosti, zaupanja in sodelovanja.
Zaposleni in njihovi nadrejeni pogosto ne razumejo dovolj ali ne upo-
rabljajo psiholoških orodij, ki so ključna za izboljšanje medosebnih od-
nosov na delovnem mestu. Čeprav se v nekaterih večjih podjetjih za raz-
vijanje odnosov med sodelavci zaposlujejo industrijski psihologi, ugo-
tovitve teh strokovnjakov pogosto ne pritegnejo dovolj zanimanja med
zaposlenimi, ki bi jih morali implementirati (Kavran in Florjančič, 1992,
str. 221–238). Poglobljeni in iskreni pogovori z nadrejenimi lahko zapo-
slenim pomagajo bolje razumeti njihovo vlogo ter pričakovanja, hkrati
pa jim dajejo občutek priznanja, cenjenja, spoštovanja in pomembno-
sti za organizacijo (Majcen, 2004, str. 28). Takšno zaupanje zaposlene
spodbuja k izražanju svojih mnenj in sprejemanju koristnih predlogov.
Odnos, ki ga vodje vzpostavijo do svojih sodelavcev, do sebe in do svo-
jih ciljev, močno vpliva na razvoj in rast zaposlenih. Pozitivno vodenje
izboljšuje delovno vzdušje in učinkovitost (Mesiti, 2003, str. 114).
Za vzpostavitev in ohranjanje kakovostnih odnosov znotraj ekip je
31