Page 32 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 32
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
ključno razvijati osnovne veščine, kot so medsebojno poznavanje, za-
upanje, komunikacija, sprejemanje in konstruktivno reševanje konflik-
tov (Možina, 2002, str. 23–28). Z odprto komunikacijo je mogoče prepre-
čiti nesporazume in napačno razumevanje. Stalna izmenjava idej med
zaposlenimi lahko stimulira inovativnost in sodelovanje. Upoštevanje
socialnih, intelektualnih in strokovnih potreb posameznikov je nujno
za dobro medsebojno delovanje. Razumevanje medsebojnih razlik in
uporaba tega znanja v praksi sta temelja za uspešno sodelovanje. Pri
razvijanju komunikacijskih spretnosti je koristno uporabiti orodja za
določanje osebnostnih profilov, ki pomagajo pri razumevanju različnih
delovnih stilov in potreb (Welsby, 2003, str. 56). Ustvarjanje prijetnega
delovnega okolja, ki spodbuja zdravo izmenjavo mnenj, lahko zadovolji
številne pomembne socialne potrebe (Miskell in Miskell, 1994, str. 69–
72). Odnosi na delovnem mestu imajo pomembno vlogo pri oblikovanju
našega zadovoljstva v organizaciji in vplivajo na uspešnost našega dela.
Dokazano je, da dobri fizični pogoji izboljšujejo tudi duševno počutje.
Zaposleni so pogosto pripravljeni zapustiti tudi dobro plačano delovno
mesto, če so odnosi v kolektivu slabi. Pozitivna dinamika medosebnih
odnosov lahko zmanjša stres, poveča zaupanje in izboljša splošno učin-
kovitost (Mayer, 1991, str. 120).
Odnosi na delovnem mestu in milenijci
Odnosi na delovnem mestu igrajo pomembno vlogo pri zadovoljstvu
milenijcev, generacije, ki vrednoti sodelovanje, transparentnost in ob-
čutek pripadnosti. Milenijci, znani po svoji želji po smiselnem delu in
dobrem delovnem okolju, močno cenijo kakovost medosebnih odno-
sov na delovnem mestu. Velik poudarek namenjajo kulturi podjetja,
ki spodbuja odprto komunikacijo, medsebojno spoštovanje in kolegial-
nost, saj to neposredno vpliva na njihovo delovno zadovoljstvo. Zanje
je pomembno, dasena delovnem mestupočutijo kot delskupnosti,kar
pripomore k večji zavzetosti in lojalnosti do podjetja. Medsebojni od-
nosi, ki omogočajo mentorstvo in učenje od izkušenejših sodelavcev, so
za milenijce izredno dragoceni, saj to generacijo zanima nenehno pro-
fesionalno in osebno razvijanje (Nuraeni in Nasution, 2021). Konflikti
in slaba delovna dinamika lahko močno zmanjšajo njihovo zadovoljstvo
na delovnem mestu, saj stres negativno vpliva na njihovo zdravje in do-
bro počutje.
Milenijci cenijo delodajalce, ki aktivno delujejo za izboljšanje medse-
bojnih odnosov, vključno z organizacijo dogodkov »team building«, de-
32