Page 32 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 32

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                ključno razvijati osnovne veščine, kot so medsebojno poznavanje, za-
                upanje, komunikacija, sprejemanje in konstruktivno reševanje konflik-
                tov (Možina, 2002, str. 23–28). Z odprto komunikacijo je mogoče prepre-
                čiti nesporazume in napačno razumevanje. Stalna izmenjava idej med
                zaposlenimi lahko stimulira inovativnost in sodelovanje. Upoštevanje
                socialnih, intelektualnih in strokovnih potreb posameznikov je nujno
                za dobro medsebojno delovanje. Razumevanje medsebojnih razlik in
                uporaba tega znanja v praksi sta temelja za uspešno sodelovanje. Pri
                razvijanju komunikacijskih spretnosti je koristno uporabiti orodja za
                določanje osebnostnih profilov, ki pomagajo pri razumevanju različnih
                delovnih stilov in potreb (Welsby, 2003, str. 56). Ustvarjanje prijetnega
                delovnega okolja, ki spodbuja zdravo izmenjavo mnenj, lahko zadovolji
                številne pomembne socialne potrebe (Miskell in Miskell, 1994, str. 69–
                72). Odnosi na delovnem mestu imajo pomembno vlogo pri oblikovanju
                našega zadovoljstva v organizaciji in vplivajo na uspešnost našega dela.
                Dokazano je, da dobri fizični pogoji izboljšujejo tudi duševno počutje.
                Zaposleni so pogosto pripravljeni zapustiti tudi dobro plačano delovno
                mesto, če so odnosi v kolektivu slabi. Pozitivna dinamika medosebnih
                odnosov lahko zmanjša stres, poveča zaupanje in izboljša splošno učin-
                kovitost (Mayer, 1991, str. 120).

                Odnosi na delovnem mestu in milenijci
                Odnosi na delovnem mestu igrajo pomembno vlogo pri zadovoljstvu
                milenijcev, generacije, ki vrednoti sodelovanje, transparentnost in ob-
                čutek pripadnosti. Milenijci, znani po svoji želji po smiselnem delu in
                dobrem delovnem okolju, močno cenijo kakovost medosebnih odno-
                sov na delovnem mestu. Velik poudarek namenjajo kulturi podjetja,
                ki spodbuja odprto komunikacijo, medsebojno spoštovanje in kolegial-
                nost, saj to neposredno vpliva na njihovo delovno zadovoljstvo. Zanje
                je pomembno, dasena delovnem mestupočutijo kot delskupnosti,kar
                pripomore k večji zavzetosti in lojalnosti do podjetja. Medsebojni od-
                nosi, ki omogočajo mentorstvo in učenje od izkušenejših sodelavcev, so
                za milenijce izredno dragoceni, saj to generacijo zanima nenehno pro-
                fesionalno in osebno razvijanje (Nuraeni in Nasution, 2021). Konflikti
                in slaba delovna dinamika lahko močno zmanjšajo njihovo zadovoljstvo
                na delovnem mestu, saj stres negativno vpliva na njihovo zdravje in do-
                bro počutje.
                  Milenijci cenijo delodajalce, ki aktivno delujejo za izboljšanje medse-
                bojnih odnosov, vključno z organizacijo dogodkov »team building«, de-


                            32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37