Page 35 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 35

Letni osebni pogovori z zaposlenimi  1.7

            zvestobi zaposlenih. Vodje se morajo zavedati, da so letni pogovori še
            učinkovitejši, če vključujejo sproščeno komunikacijo, svobodo izražanja
            mnenj in iskrene povratne informacije. Danes si mnoga podjetja priza-
            devajo, da bi zaradi njihovih pozitivnih učinkov vsak vodja izvedel letne
            pogovore z vsemi svojimi zaposlenimi. Da bi pozitivne učinke ohranili,
            morajo podjetja te pogovore redno ponavljati vsako leto. Zaposleni s
            tem pridobijo nov zagon, energijo in samozavest ter potrditev, da so
            cenjeni člani podjetja, kar dodatno poveča njihovo zaupanje in sodelo-
            vanje. Empirične raziskave potrjujejo, da so letni pogovori resnično ko-
            ristno orodje, ki povečuje uspešnost tako posameznikov kot skupin, ne
            glede na velikost in sektor podjetja. Ker ti pogovori predstavljajo naj-
            višjo raven upravljanja s človeškimi viri, jih je priporočljivo dopolniti
            še z aktivnostmi ciljnega vodenja in dobrim poznavanjem zadovoljstva
            zaposlenih oz. vzdušja v podjetju. Manager se mora torej pogovoru izo-
            gibati pretiranemu kritiziranju in zaposlenemu pomagati pri določanju
            skupnih ciljev ter ocenjevanju izhodišč za izboljšave. Če zaposleni ni do-
            segel ciljev iz preteklega leta, se je treba z njim pogovoriti o vzrokih in
            določiti nov rok za njihovo realizacijo (Majcen, 2004, str. 52). Letni po-
            govor je postal ključna metoda vodenja, saj omogoča kreiranje skupne
            vizije, obstoja podjetja in informiranja posameznika o njegovem pri-
            spevku k rasti podjetja. Če želimo učinkovito izvajati letne razgovore,
            moramo zagotoviti, da jih vodijo vsi managerji, da se vzpostavi med-
            sebojno zaupanje, zagotovita miren in nevtralen prostor ter potreben
            čas, da je vodja na pogovor vsebinsko in psihološko pripravljen. Vodja
            mora svojo vlogo izkazovati s strokovnostjo, odgovornostjo in osebno-
            stno zrelostjo. Zaposleni mora biti pravočasno obveščen o pogovoru, se-
            znanjen z namenom, s potekom in vsebino pogovora. Priporočljivo je,
            da mu nadrejeni vnaprej pošlje vprašalnik, ki bo osnova za pogovor, in
            po potrebi odgovori na dodatna vprašanja. Sestanek se zaključi z zapi-
            snikom letnega razgovora, kizajameključnetočkeza nadaljnjeizvajanje
            nalog in lahko prispeva k izboljšanju kakovosti dela v podjetju (Petkov-
            šek, 2008).

            Osebni letni pogovori in milenijci
            Osebni letni pogovori igrajo ključno vlogo pri zadovoljstvu zaposlenih
            milenijcev, saj tej generaciji omogočajo neposredno komunikacijo, po-
            vratne informacije in priložnosti za karierni razvoj. Milenijci, ki cenijo
            transparentnost in napredovanje, letne pogovore vidijo kot priložnost
            za osebno rast in priznanje njihovega dela. Milenijci cenijo jasne in kon-


                                                            35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40