Page 35 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 35
Letni osebni pogovori z zaposlenimi 1.7
zvestobi zaposlenih. Vodje se morajo zavedati, da so letni pogovori še
učinkovitejši, če vključujejo sproščeno komunikacijo, svobodo izražanja
mnenj in iskrene povratne informacije. Danes si mnoga podjetja priza-
devajo, da bi zaradi njihovih pozitivnih učinkov vsak vodja izvedel letne
pogovore z vsemi svojimi zaposlenimi. Da bi pozitivne učinke ohranili,
morajo podjetja te pogovore redno ponavljati vsako leto. Zaposleni s
tem pridobijo nov zagon, energijo in samozavest ter potrditev, da so
cenjeni člani podjetja, kar dodatno poveča njihovo zaupanje in sodelo-
vanje. Empirične raziskave potrjujejo, da so letni pogovori resnično ko-
ristno orodje, ki povečuje uspešnost tako posameznikov kot skupin, ne
glede na velikost in sektor podjetja. Ker ti pogovori predstavljajo naj-
višjo raven upravljanja s človeškimi viri, jih je priporočljivo dopolniti
še z aktivnostmi ciljnega vodenja in dobrim poznavanjem zadovoljstva
zaposlenih oz. vzdušja v podjetju. Manager se mora torej pogovoru izo-
gibati pretiranemu kritiziranju in zaposlenemu pomagati pri določanju
skupnih ciljev ter ocenjevanju izhodišč za izboljšave. Če zaposleni ni do-
segel ciljev iz preteklega leta, se je treba z njim pogovoriti o vzrokih in
določiti nov rok za njihovo realizacijo (Majcen, 2004, str. 52). Letni po-
govor je postal ključna metoda vodenja, saj omogoča kreiranje skupne
vizije, obstoja podjetja in informiranja posameznika o njegovem pri-
spevku k rasti podjetja. Če želimo učinkovito izvajati letne razgovore,
moramo zagotoviti, da jih vodijo vsi managerji, da se vzpostavi med-
sebojno zaupanje, zagotovita miren in nevtralen prostor ter potreben
čas, da je vodja na pogovor vsebinsko in psihološko pripravljen. Vodja
mora svojo vlogo izkazovati s strokovnostjo, odgovornostjo in osebno-
stno zrelostjo. Zaposleni mora biti pravočasno obveščen o pogovoru, se-
znanjen z namenom, s potekom in vsebino pogovora. Priporočljivo je,
da mu nadrejeni vnaprej pošlje vprašalnik, ki bo osnova za pogovor, in
po potrebi odgovori na dodatna vprašanja. Sestanek se zaključi z zapi-
snikom letnega razgovora, kizajameključnetočkeza nadaljnjeizvajanje
nalog in lahko prispeva k izboljšanju kakovosti dela v podjetju (Petkov-
šek, 2008).
Osebni letni pogovori in milenijci
Osebni letni pogovori igrajo ključno vlogo pri zadovoljstvu zaposlenih
milenijcev, saj tej generaciji omogočajo neposredno komunikacijo, po-
vratne informacije in priložnosti za karierni razvoj. Milenijci, ki cenijo
transparentnost in napredovanje, letne pogovore vidijo kot priložnost
za osebno rast in priznanje njihovega dela. Milenijci cenijo jasne in kon-
35