Page 34 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 34
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
lahko povečajo zadovoljstvo te generacije, saj to krepi občutek skupno-
sti. Generacija Z ceni transparentnost v komunikaciji z vodstvom, saj
to zmanjšuje občutke negotovosti in gradi zaupanje v organizacijo.
1.7 Letni osebni pogovori z zaposlenimi
Danesvrednostpodjetijnivečomejena lena finančnikapital. Vospredje
prihaja intelektualni kapital, ki predstavlja neomejen vir za doseganje
konkurenčne prednosti, uspešnosti in rasti podjetja. To je privedlo do
novih metod upravljanja s človeškimi viri in sodobnejših praks vodenja
zaposlenih. V današnjih podjetjih je individualno prilagojeno vodenje
zaposlenih ključnega pomena, saj kvalitetna komunikacija med vod-
stvom in sodelavci znatno prispeva k uspešnosti podjetja. Vključevanje
zaposlenih v postopek določanja ciljev podjetja in zadovoljevanje njiho-
vih lastnih potreb krepi njihovo motivacijo za dosego skupnih ambicij.
Letni razvojni pogovori so sodoben način ciljnega usmerjanja zapo-
slenih, ki se vse bolj uveljavlja zaradi številnih koristi za spoznavanje
zaposlenih, njihovih potencialov, ustvarjanje pozitivnega delovnega
okolja in dosego ciljev podjetja (Majstorovič, 2008). Izvajanje letnih
pogovorov je ključnega pomena za oceno uspešnosti ter načrtovanje
nadaljnjega razvoja, izobraževanja in kariernih poti znotraj podjetja.
Med takim pogovorom naj bi zaposleni od svojega nadrejenega izvedel
oceno svojega dela, pričakovanja in napotke za prihodnje izboljšave.
Ti pogovori pogosto predstavljajo edino letno priložnost, da zaposleni
uskladi svoje želje in ambicije z zahtevami ter s pričakovanji vodstva.
Namenjeni so motivaciji zaposlenih, da kritično razmislijo o svojem
delu in pripravijo predloge za njegovo izboljšanje, s čimer postanejo
samostojnejši, odgovornejši in proaktivnejši pri opravljanju svojih na-
log (Majstorovič, 2008). Letni pogovor je časovno določeno in vsebin-
sko načrtovano srečanje, kjer se razpravlja o preteklem in trenutnem
delovanju zaposlenega, o možnostih za napredovanje ter morebitnih
spremembah.
Zaposleni morajo prejeti jasno povratno informacijo o svojih lastno-
stih in področjih, kjer bodo potrebna dodatna usposabljanja. To jim
nudi temeljno razumevanje, kako jih delovno okolje ocenjuje, sprejema
in kaj od njih pričakuje, kar jim omogoča, da bolje razumejo svoj polo-
žaj v podjetju. Na tej osnovi lahko lažje identificirajo svoje prednosti, ki
jih je vredno izkoristiti (Petkovšek, 2008). Letni pogovor med vodjem
in zaposlenim je nepogrešljiv za dobro počutje zaposlenih ter njihovo
motivacijo. Če vodja to nalogo opravi učinkovito, to prispeva k večji
34