Page 34 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 34

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                lahko povečajo zadovoljstvo te generacije, saj to krepi občutek skupno-
                sti. Generacija Z ceni transparentnost v komunikaciji z vodstvom, saj
                to zmanjšuje občutke negotovosti in gradi zaupanje v organizacijo.

                1.7  Letni osebni pogovori z zaposlenimi
                Danesvrednostpodjetijnivečomejena lena finančnikapital. Vospredje
                prihaja intelektualni kapital, ki predstavlja neomejen vir za doseganje
                konkurenčne prednosti, uspešnosti in rasti podjetja. To je privedlo do
                novih metod upravljanja s človeškimi viri in sodobnejših praks vodenja
                zaposlenih. V današnjih podjetjih je individualno prilagojeno vodenje
                zaposlenih ključnega pomena, saj kvalitetna komunikacija med vod-
                stvom in sodelavci znatno prispeva k uspešnosti podjetja. Vključevanje
                zaposlenih v postopek določanja ciljev podjetja in zadovoljevanje njiho-
                vih lastnih potreb krepi njihovo motivacijo za dosego skupnih ambicij.
                Letni razvojni pogovori so sodoben način ciljnega usmerjanja zapo-
                slenih, ki se vse bolj uveljavlja zaradi številnih koristi za spoznavanje
                zaposlenih, njihovih potencialov, ustvarjanje pozitivnega delovnega
                okolja in dosego ciljev podjetja (Majstorovič, 2008). Izvajanje letnih
                pogovorov je ključnega pomena za oceno uspešnosti ter načrtovanje
                nadaljnjega razvoja, izobraževanja in kariernih poti znotraj podjetja.
                Med takim pogovorom naj bi zaposleni od svojega nadrejenega izvedel
                oceno svojega dela, pričakovanja in napotke za prihodnje izboljšave.
                Ti pogovori pogosto predstavljajo edino letno priložnost, da zaposleni
                uskladi svoje želje in ambicije z zahtevami ter s pričakovanji vodstva.
                Namenjeni so motivaciji zaposlenih, da kritično razmislijo o svojem
                delu in pripravijo predloge za njegovo izboljšanje, s čimer postanejo
                samostojnejši, odgovornejši in proaktivnejši pri opravljanju svojih na-
                log (Majstorovič, 2008). Letni pogovor je časovno določeno in vsebin-
                sko načrtovano srečanje, kjer se razpravlja o preteklem in trenutnem
                delovanju zaposlenega, o možnostih za napredovanje ter morebitnih
                spremembah.
                  Zaposleni morajo prejeti jasno povratno informacijo o svojih lastno-
                stih in področjih, kjer bodo potrebna dodatna usposabljanja. To jim
                nudi temeljno razumevanje, kako jih delovno okolje ocenjuje, sprejema
                in kaj od njih pričakuje, kar jim omogoča, da bolje razumejo svoj polo-
                žaj v podjetju. Na tej osnovi lahko lažje identificirajo svoje prednosti, ki
                jih je vredno izkoristiti (Petkovšek, 2008). Letni pogovor med vodjem
                in zaposlenim je nepogrešljiv za dobro počutje zaposlenih ter njihovo
                motivacijo. Če vodja to nalogo opravi učinkovito, to prispeva k večji


                            34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39