Page 36 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 36

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                struktivne povratne informacije, ki jim pomagajo razumeti, kako jih
                vidi organizacija in kje so priložnosti za njihov razvoj (McCoy, 2021).
                  V osebnih letnih pogovorih milenijci pričakujejo odprto diskusijo o
                svojem napredku, ki jo spremljajo konkretni predlogi za izboljšave in
                možnosti za napredovanje. Zanje so ti pogovori tudi čas, da izrazijo
                svoje cilje in pričakovanja, kar je za njih ključno za vzpostavitev ob-
                čutka pripadnosti podjetju. Redni letni pogovori lahko povečajo zavze-
                tost milenijcev, saj jim dajejo občutek, da podjetje vlaga v njihovo dol-
                goročno karierno uspešnost. Povratne informacije in priznanja, prejeta
                med temi pogovori, so zanje pomembna motivacija za nadaljnje delo
                in zavzetost (Nuraeni in Nasution, 2021). Z ustreznim pristopom v le-
                tnih pogovorih, ki vključuje iskrenost, spoštovanje in podporo, lahko
                podjetja povečajo zadovoljstvo pripadnikov te generacije in zmanjšajo
                fluktuacijo med njimi.

                Osebni letni pogovori in generacija Z
                Za generacijo Z, rojeno med letoma 1997 in 2012, so osebni letni pogo-
                vori več kot le formalna obveznost. Predstavljajo pomembno priložnost
                za povratne informacije, usmerjanje in krepitev odnosa med zaposle-
                nim in delodajalcem. Generacija Z ceni transparentnost, redne povra-
                tne informacije in možnost za rast ter razvoj (Francis in Hoefel, 2018;
                Benitez-Marquez idr., 2022), zato so letni pogovori idealen način za za-
                dovoljevanje teh potreb.
                  Zakaj so letni pogovori pomembni za generacijo Z? Nudijo povratne
                informacije: pripadniki te generacije želijo vedeti, kako se odzivajo na
                delovnem mestu. Letni razgovori so priložnost, da jim delodajalec po-
                sreduje konstruktivne povratne informacije o njihovih močnih in šibkih
                straneh ter jim pomaga pri postavljanju ciljev za prihodnost. Usmerjajo:
                generacija Z ceni mentorstvo in usmerjanje. Letni razgovori so prilo-
                žnost, da se zaposleni pogovorijo o svojih kariernih ambicijah in da jim
                delodajalec ponudi podporo ter nasvete pri doseganju teh ciljev. Gra-
                dijo pozitiven odnos: pripadniki te generacije želijo delati v podjetjih,
                kjer se počutijo cenjene in spoštovane; letni pogovori so priložnost za
                krepitev odnosa med zaposlenim in delodajalcem ter za izgradnjo zau-
                panja. Nudijo rast in razvoj: generacija Z je motivirana za učenje in rast;
                letni pogovori so priložnost, da se zaposleni pogovorijo o možnostih za
                usposabljanje in razvoj ter da se dogovorijo o načrtu za doseganje svojih
                ciljev.
                  Kako bi lahko izvedli uspešne letne pogovore s pripadniki genera-


                            36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41