Page 123 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 123

Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju


             Preglednica 6  Odgovori rednih in izrednih študentov o ustreznosti medpodročnih aktivnosti
                         vfrekvencahinstrukturnih odstotkih
             Trditev                    () ()                     N   M    SD
             Jabolko delimo na polovico/četr-  I  f                , ,
             tine (deli celote – MAT) in opazu-  f()  , , ,  , ,
             jemo jablano v različnih letnih ča-
                                        r  f                      , ,
             sih (NAR)
                                           f()  , , , ,,
             Iz odpadnega materiala izdelu-  I  f                 , ,
             jemo maketo naše igralnice (NAR)  f()  ,  ,  , , ,
             in smo pri tem pozorni na položaj
                                        r  f                       , ,
             predmetov v igralnici (MAT)
                                           f()  ,  ,  , , ,
             Opombe  Naslovi stolpcev: (1) vrsta študija: I – izredni, R – redni, (2) frekvence/strukturni odstotki.


             cepta medpodročnega povezovanja, predvsem pri smiselni povezavi posa-
             meznih disciplin. Za boljšo preglednost rezultatov v preglednici 6 prikazu-
             jemoodgovoreizrednihinrednihštudentovgledeustreznostimedpodročne
             aktivnosti.
               Prvi primer medpodročne aktivnosti je 47,4 izrednih študentov ocenilo
             kot popolnoma ustrezen primer medpodročnega povezovanja, 23,7 pa kot
             ustrezen primer.Redni študenti so primerkot ustrezen ocenili v30,0,25,0
             jih ni bilo prepričanih, ali je ustrezen ali ne. 22, 5 je takih, ki meni, da primer
             ni ustrezen. Pri drugi trditvi so redni študenti menili, da je aktivnost popol-
             noma medpodročno ustrezna, v 75,0, izredni študenti pa v 57,9. Rezultati
             nakazujejo, da predvsem izredni študenti dobro ocenjujejo svojo usposob-
             ljenost za medpodročno povezovanje, vendar je iz vprašanj (preglednica 6)
             razvidno,dajenjihovo znanjepomanjkljivo.Do podobnih zaključkovjeprišla
             tudi Nives Kovač (2020), ki je v raziskavi ugotovila, da študenti razrednega po-
             uka dobro ocenjujejo svojo usposobljenost za medpredmetno poučevanje,
             vendar je iz specifičnih vprašanj razvidno pomanjkljivo poznavanje teorije in
             praktičnih primerov tovrstnega poučevanja.
               Poleg tega rezultati nakazujejo tudi, da je pri izrednih študentih še vedno
             prisotno nezadostno poznavanje smiselne zveze med področji, kar nakazuje,
             da je treba za uspešno izvajanje medpodročnega pristopa vzgojitelje načr-
             tno strokovno usposobiti (Cavlazoglu in Stuessy 2017; Hudovernik in Cotič
             2024).

             Razprava
             V prispevku smo analizirali mnenja izrednih in rednih študentov študijskega
             programa Predšolska vzgoja o medpodročnem povezovanju s poudarkom


                                                                            123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128