Page 124 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 124
Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik
na medpodročnem povezovanju matematike ter naravoslovja. Osredotočili
smo se na njihove izkušnje in poznavanje konkretnih primerov.
Rezultati raziskave, ki se nanašajo na samoocenjevanje znanja na področju
zgodnjega učenja matematike in zgodnjega učenja naravoslovja, kažejo na
nekolikoboljšosamopodoborednihštudentovvprimerjavizizrednimi.Kljub
temu da niso bile zabeležene statistično pomembne razlike med skupinama,
so povprečni rangi rednih študentovnekoliko višji tako gledezgodnjegauče-
nja matematike kot tudi naravoslovja. Burke (2017) ugotavlja, da imajo izredni
študenti višjo stopnjo samozavesti in boljši smisel za sledenje svojim študij-
skim ciljem v primerjavi z rednimi študenti, zato k študiju pristopijo bolj stra-
teško. Po nekaterih merilih bi to lahko kazalo na nižjo stopnji prizadevnosti
pri študiju (Burke 2017) in s tem tudi nižjo samooceno lastnega znanja.
Izredni študenti, ki so sodelovali v raziskavi, imajo več kot pet let delov-
nih izkušenj v vrtcu. To je pomembno, saj lahko te izkušnje vplivajo na nji-
hove sposobnosti pri medpodročnem povezovanju. Več delovnih izkušenj
lahko pomeni več priložnosti za prakso in razumevanje povezav med različ-
nimi kurikularnimi področji. Vendar se je izkazalo, da kljub temu, da izredni
študenti ocenjujejo, da imajo nekoliko več izkušenj z medpodročnim pove-
zovanjem v primerjavizrednimištudenti, med njimi nismo ugotovili statis-
tično pomembnih razlik. Raziskave kažejo, da so študenti, ki imajo praktične
izkušnje na svojem študijskem področju, lahko uspešnejši pri učenju (Szabó
in Bollin 2014, Wang idr. 2023). Szabó in Bollin (2014) sta npr. ugotovila, da
so se študenti s praktičnimi izkušnjami nekoliko bolje odrezali pri sorodnih
univerzitetnih predmetih. Zato bi bilo smiselno raziskati, ali študenti z izku-
šnjami, deležni medpodročnega izobraževanja, tudi dejansko usvojijo več in
kakovostnejše znanje. Nadaljnje raziskave bi bile lahko osredotočene na pri-
merjavo akademskih dosežkov in razvoja spretnosti medpodročnega pove-
zovanja med študenti z različnimi stopnjami praktičnih izkušenj ter udeležbo
v medpodročnem izobraževanju. Poleg tega bi bilo zanimivo preučiti, kako
se te spretnosti razvijajo in kako se prenašajo v prakso v različnih kontekstih
izobraževanja ter delovnih okoljih. Takšne raziskave bi lahko ponudile drago-
cene vpoglede v učinkovitost izobraževalnih praks in politik ter prispevale k
izboljšanju kakovosti izobraževanja na splošno.
Rezultati naše raziskave razkrivajo zanimive ugotovitve glede stališč štu-
dentov do medpodročnega povezovanja. Naš cilj je bil preučiti morebitne
razlike med izrednimi in rednimi študenti v njihovih stališčih do tega kon-
cepta. Analiza je pokazala, da statistično pomembne razlike obstajajo le v
eni obravnavani postavki, in sicer se redni študenti bolj strinjajo s trditvijo,
da medpodročno povezovanje povečuje možnost povezovanja znanja.
124