Page 124 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 124

Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik


                  na medpodročnem povezovanju matematike ter naravoslovja. Osredotočili
                  smo se na njihove izkušnje in poznavanje konkretnih primerov.
                    Rezultati raziskave, ki se nanašajo na samoocenjevanje znanja na področju
                  zgodnjega učenja matematike in zgodnjega učenja naravoslovja, kažejo na
                  nekolikoboljšosamopodoborednihštudentovvprimerjavizizrednimi.Kljub
                  temu da niso bile zabeležene statistično pomembne razlike med skupinama,
                  so povprečni rangi rednih študentovnekoliko višji tako gledezgodnjegauče-
                  nja matematike kot tudi naravoslovja. Burke (2017) ugotavlja, da imajo izredni
                  študenti višjo stopnjo samozavesti in boljši smisel za sledenje svojim študij-
                  skim ciljem v primerjavi z rednimi študenti, zato k študiju pristopijo bolj stra-
                  teško. Po nekaterih merilih bi to lahko kazalo na nižjo stopnji prizadevnosti
                  pri študiju (Burke 2017) in s tem tudi nižjo samooceno lastnega znanja.
                    Izredni študenti, ki so sodelovali v raziskavi, imajo več kot pet let delov-
                  nih izkušenj v vrtcu. To je pomembno, saj lahko te izkušnje vplivajo na nji-
                  hove sposobnosti pri medpodročnem povezovanju. Več delovnih izkušenj
                  lahko pomeni več priložnosti za prakso in razumevanje povezav med različ-
                  nimi kurikularnimi področji. Vendar se je izkazalo, da kljub temu, da izredni
                  študenti ocenjujejo, da imajo nekoliko več izkušenj z medpodročnim pove-
                  zovanjem v primerjavizrednimištudenti, med njimi nismo ugotovili statis-
                  tično pomembnih razlik. Raziskave kažejo, da so študenti, ki imajo praktične
                  izkušnje na svojem študijskem področju, lahko uspešnejši pri učenju (Szabó
                  in Bollin 2014, Wang idr. 2023). Szabó in Bollin (2014) sta npr. ugotovila, da
                  so se študenti s praktičnimi izkušnjami nekoliko bolje odrezali pri sorodnih
                  univerzitetnih predmetih. Zato bi bilo smiselno raziskati, ali študenti z izku-
                  šnjami, deležni medpodročnega izobraževanja, tudi dejansko usvojijo več in
                  kakovostnejše znanje. Nadaljnje raziskave bi bile lahko osredotočene na pri-
                  merjavo akademskih dosežkov in razvoja spretnosti medpodročnega pove-
                  zovanja med študenti z različnimi stopnjami praktičnih izkušenj ter udeležbo
                  v medpodročnem izobraževanju. Poleg tega bi bilo zanimivo preučiti, kako
                  se te spretnosti razvijajo in kako se prenašajo v prakso v različnih kontekstih
                  izobraževanja ter delovnih okoljih. Takšne raziskave bi lahko ponudile drago-
                  cene vpoglede v učinkovitost izobraževalnih praks in politik ter prispevale k
                  izboljšanju kakovosti izobraževanja na splošno.
                    Rezultati naše raziskave razkrivajo zanimive ugotovitve glede stališč štu-
                  dentov do medpodročnega povezovanja. Naš cilj je bil preučiti morebitne
                  razlike med izrednimi in rednimi študenti v njihovih stališčih do tega kon-
                  cepta. Analiza je pokazala, da statistično pomembne razlike obstajajo le v
                  eni obravnavani postavki, in sicer se redni študenti bolj strinjajo s trditvijo,
                  da medpodročno povezovanje povečuje možnost povezovanja znanja.


                  124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129