Page 125 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 125

Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju


               Čeprav smo statistično pomembne razlike ugotovili le v eni postavki, je
             ključno razumeti, da medpodročno povezovanje zahteva premišljen pristop.
             Pomembnoje,dasebodočivzgojiteljiinvzgojiteljizavedajo,dajetrebamed-
             področne povezave skrbno načrtovati, pri čemer je treba upoštevati tako pe-
             dagoške kot tudi didaktične vidike. Uspeh medpodročnega povezovanja je
             namreč odvisen od razumevanja in podpore s strani učiteljev oz. vzgojiteljev
             (Reid in Scott 2005). V skladu s temi ugotovitvami bi bilo smiselno nadaljevati
             raziskave na področju stališč študentov do medpodročnega povezovanja, pri
             čemer bi lahko raziskali tudi druge dejavnike, ki vplivajo na njihova stališča,
             ter preučili, kako se ta stališča odražajo v praksi vzgojiteljev v predšolskem
             izobraževanju. S tem bi lahko pridobili dodatne vpoglede v razumevanje in
             izboljšave medpodročnega povezovanja v izobraževalnih kontekstih.
               V naslednjem koraku našega raziskovanja smo preverili morebitne razlike
             v poznavanju prednosti medpodročnega povezovanja med rednimi in izre-
             dnimi študenti. Namen tega dela analize je bil ugotoviti, ali v dojemanju ko-
             risti medpodročnega povezovanja obstajajo razlike med tema dvema skupi-
             nama študentov. Čeprav razlike niso bile prisotne, so se pri analizi povprečnih
             rangov pokazale nekatere zanimive tendence. Redni študenti so na splošno
             nekoliko bolje poznali prednosti medpodročnega povezovanja, kar kaže na
             njihovo večje zavedanje o koristih vključevanja medpodročnega povezova-
             nja v predšolsko obdobje v primerjavi z izrednimi študenti. Čeprav statistično
             pomembnih razlik ni bilo, je pomembno razumeti dejavnike, ki lahko vplivajo
             na razlike v dojemanju prednosti medpodročnega povezovanja med različ-
             nimi skupinami študentov, ter kako lahko izobraževalne institucije in pro-
             grami podprejo študente pri boljšem razumevanju teh koristi. Poleg tega je
             pomembnorazmislitiotem,kakolahkoštudentitaznanjaprenesejovprakso
             na področju predšolskega izobraževanja.
               Naša raziskava je nazadnje vključevala še ocenjevanje ustreznosti prime-
             rov medpodročnih dejavnosti. S tem smo želeli preučiti morebitne razlike v
             dojemanju primernosti medpodročnega povezovanja med rednimi in izre-
             dnimi študenti ter razumeti, kako njihova percepcija vpliva na razumevanje
             koncepta medpodročnega povezovanja. Rezultati kažejo, da je do statistično
             pomembne razlike v ocenjevanju ustreznosti medpodročnega povezovanja
             matematikein naravoslovjaprišlo pri prvemprimerudejavnosti,ki vresnici ni
             bil medpodročno načrtovan. Redni študenti so primer ocenili kot manj ustre-
             zen v primerjavi z izrednimi študenti. Večina izrednih študentov je ta primer
             ocenila kot popolnoma ali delno ustrezen, medtem ko so redni študenti po-
             gosteje izrazili dvome o njegovi primernosti. Pri drugi dejavnosti, ki je bila
             načrtovana medpredmetno, so se redni študenti večinoma strinjali, da je pri-


                                                                            125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130