Page 125 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 125
Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju
Čeprav smo statistično pomembne razlike ugotovili le v eni postavki, je
ključno razumeti, da medpodročno povezovanje zahteva premišljen pristop.
Pomembnoje,dasebodočivzgojiteljiinvzgojiteljizavedajo,dajetrebamed-
področne povezave skrbno načrtovati, pri čemer je treba upoštevati tako pe-
dagoške kot tudi didaktične vidike. Uspeh medpodročnega povezovanja je
namreč odvisen od razumevanja in podpore s strani učiteljev oz. vzgojiteljev
(Reid in Scott 2005). V skladu s temi ugotovitvami bi bilo smiselno nadaljevati
raziskave na področju stališč študentov do medpodročnega povezovanja, pri
čemer bi lahko raziskali tudi druge dejavnike, ki vplivajo na njihova stališča,
ter preučili, kako se ta stališča odražajo v praksi vzgojiteljev v predšolskem
izobraževanju. S tem bi lahko pridobili dodatne vpoglede v razumevanje in
izboljšave medpodročnega povezovanja v izobraževalnih kontekstih.
V naslednjem koraku našega raziskovanja smo preverili morebitne razlike
v poznavanju prednosti medpodročnega povezovanja med rednimi in izre-
dnimi študenti. Namen tega dela analize je bil ugotoviti, ali v dojemanju ko-
risti medpodročnega povezovanja obstajajo razlike med tema dvema skupi-
nama študentov. Čeprav razlike niso bile prisotne, so se pri analizi povprečnih
rangov pokazale nekatere zanimive tendence. Redni študenti so na splošno
nekoliko bolje poznali prednosti medpodročnega povezovanja, kar kaže na
njihovo večje zavedanje o koristih vključevanja medpodročnega povezova-
nja v predšolsko obdobje v primerjavi z izrednimi študenti. Čeprav statistično
pomembnih razlik ni bilo, je pomembno razumeti dejavnike, ki lahko vplivajo
na razlike v dojemanju prednosti medpodročnega povezovanja med različ-
nimi skupinami študentov, ter kako lahko izobraževalne institucije in pro-
grami podprejo študente pri boljšem razumevanju teh koristi. Poleg tega je
pomembnorazmislitiotem,kakolahkoštudentitaznanjaprenesejovprakso
na področju predšolskega izobraževanja.
Naša raziskava je nazadnje vključevala še ocenjevanje ustreznosti prime-
rov medpodročnih dejavnosti. S tem smo želeli preučiti morebitne razlike v
dojemanju primernosti medpodročnega povezovanja med rednimi in izre-
dnimi študenti ter razumeti, kako njihova percepcija vpliva na razumevanje
koncepta medpodročnega povezovanja. Rezultati kažejo, da je do statistično
pomembne razlike v ocenjevanju ustreznosti medpodročnega povezovanja
matematikein naravoslovjaprišlo pri prvemprimerudejavnosti,ki vresnici ni
bil medpodročno načrtovan. Redni študenti so primer ocenili kot manj ustre-
zen v primerjavi z izrednimi študenti. Večina izrednih študentov je ta primer
ocenila kot popolnoma ali delno ustrezen, medtem ko so redni študenti po-
gosteje izrazili dvome o njegovi primernosti. Pri drugi dejavnosti, ki je bila
načrtovana medpredmetno, so se redni študenti večinoma strinjali, da je pri-
125