Page 126 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 126
Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik
mer ustrezno medpodročen, medtem ko so izredni študenti izkazali nekoliko
manjšo stopnjo prepričanosti. Kljub temu da statistično pomembne razlike
pri drugem primeru dejavnosti ni bilo, so torej redni študenti aktivnost oce-
nili kot ustrezno vvečji meri vprimerjavi z izrednimi študenti.Napodlagi tega
lahko sklepamo, da ocene študentov morda ne odražajo dejanskega razume-
vanja koncepta medpodročnega povezovanja ter da praktične izkušnje niso
dovolj za zagotavljanje učinkovitega medpodročnega načrtovanja. Izkazalo
se je namreč, da je kljub praktičnim izkušnjam, ki jih imajo izredni študenti
v vrtcu, poznavanje smiselne zveze med področji še vedno nezadostno. To
pomanjkljivost je mogoče obravnavati v prihodnjih izobraževalnih progra-
mih in usposabljanjih, ki bi morali vključevati več priložnosti za raziskovanje
in praktično delo na področju medpodročnega povezovanja, saj je medpo-
dročno poučevanje kompleksno ter zahteva kritično sodelovanje in poglo-
bljeno znanje o področjih (Parker, Heywood in Jolley 2012).
Sklep
Cilj raziskave, ki je bila predstavljena v tem prispevku, je bil preučiti stališča
in poznavanje medpodročnega povezovanja med študenti visokošolskega
študijskega programa Predšolska vzgoja s poudarkom na matematiki in na-
ravoslovju. Rezultati raziskave so pokazali nekatere zanimive in pomembne
ugotovitve:
Čeprav v samoocenjevanju znanja nismo opazili statistično pomembnih
razlik med izrednimi in rednimi študenti, smo opazili, da imajo redni študenti
nekoliko višjo samopodobo in raje podpirajo medpodročno povezovanje v
primerjavi z izrednimi študenti.
Kljub izkušnjam izrednih študentov v vrtcu v poznavanju medpodročnega
povezovanja med skupinama študentov ni bilo statistično pomembnih raz-
lik. To kaže na potrebo po sistematičnejšem pristopu k razvoju in implemen-
taciji izobraževalnih programov, ki bi študentom omogočili boljše razumeva-
nje in uporabo medpodročnega povezovanja v praksi.
Analiza ocenjevanja ustreznosti primerov medpodročnih dejavnosti je po-
kazala, da praktične izkušnje izrednih študentov v vrtcu niso dovolj za zago-
tavljanje poznavanja smiselne zveze med področji. To kaže na potrebo po
izboljšanju usposabljanja in izobraževanja študentov, da bi razvili boljše ra-
zumevanje smiselne povezave med različnimi kurikularnimi področji.
Raziskava poudarja pomembnost premišljenega pristopa k medpodroč-
nemu povezovanju v predšolskem izobraževanju. Za uspešno implementa-
cijo takšnih praks so ključni razumevanje in podpora s strani pedagoškega
osebja ter ustrezna priprava bodočih vzgojiteljev. V namen boljšega razume-
126