Page 126 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 126

Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik


                  mer ustrezno medpodročen, medtem ko so izredni študenti izkazali nekoliko
                  manjšo stopnjo prepričanosti. Kljub temu da statistično pomembne razlike
                  pri drugem primeru dejavnosti ni bilo, so torej redni študenti aktivnost oce-
                  nili kot ustrezno vvečji meri vprimerjavi z izrednimi študenti.Napodlagi tega
                  lahko sklepamo, da ocene študentov morda ne odražajo dejanskega razume-
                  vanja koncepta medpodročnega povezovanja ter da praktične izkušnje niso
                  dovolj za zagotavljanje učinkovitega medpodročnega načrtovanja. Izkazalo
                  se je namreč, da je kljub praktičnim izkušnjam, ki jih imajo izredni študenti
                  v vrtcu, poznavanje smiselne zveze med področji še vedno nezadostno. To
                  pomanjkljivost je mogoče obravnavati v prihodnjih izobraževalnih progra-
                  mih in usposabljanjih, ki bi morali vključevati več priložnosti za raziskovanje
                  in praktično delo na področju medpodročnega povezovanja, saj je medpo-
                  dročno poučevanje kompleksno ter zahteva kritično sodelovanje in poglo-
                  bljeno znanje o področjih (Parker, Heywood in Jolley 2012).

                  Sklep
                  Cilj raziskave, ki je bila predstavljena v tem prispevku, je bil preučiti stališča
                  in poznavanje medpodročnega povezovanja med študenti visokošolskega
                  študijskega programa Predšolska vzgoja s poudarkom na matematiki in na-
                  ravoslovju. Rezultati raziskave so pokazali nekatere zanimive in pomembne
                  ugotovitve:
                    Čeprav v samoocenjevanju znanja nismo opazili statistično pomembnih
                  razlik med izrednimi in rednimi študenti, smo opazili, da imajo redni študenti
                  nekoliko višjo samopodobo in raje podpirajo medpodročno povezovanje v
                  primerjavi z izrednimi študenti.
                    Kljub izkušnjam izrednih študentov v vrtcu v poznavanju medpodročnega
                  povezovanja med skupinama študentov ni bilo statistično pomembnih raz-
                  lik. To kaže na potrebo po sistematičnejšem pristopu k razvoju in implemen-
                  taciji izobraževalnih programov, ki bi študentom omogočili boljše razumeva-
                  nje in uporabo medpodročnega povezovanja v praksi.
                    Analiza ocenjevanja ustreznosti primerov medpodročnih dejavnosti je po-
                  kazala, da praktične izkušnje izrednih študentov v vrtcu niso dovolj za zago-
                  tavljanje poznavanja smiselne zveze med področji. To kaže na potrebo po
                  izboljšanju usposabljanja in izobraževanja študentov, da bi razvili boljše ra-
                  zumevanje smiselne povezave med različnimi kurikularnimi področji.
                    Raziskava poudarja pomembnost premišljenega pristopa k medpodroč-
                  nemu povezovanju v predšolskem izobraževanju. Za uspešno implementa-
                  cijo takšnih praks so ključni razumevanje in podpora s strani pedagoškega
                  osebja ter ustrezna priprava bodočih vzgojiteljev. V namen boljšega razume-


                  126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131