Page 128 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 128

Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik


                       Greenwood, R. 2013. »Subject-Based and Cross-Curricular Approaches within
                          the Revised Primary Curriculum in Northern Ireland: Teachers’ Concerns
                          and Preferred Approaches.« Education 3–13 41 (4): 443–458.
                       Heywood, D., J. Parker in N. Jolley. 2012. »Pre-Service Teachers’ Shifting Percep-
                          tions of Cross-Curricular Practice: The Impact of School Experience in Me-
                          diating Professional Insight.« International Journal of Educational Research
                          55 (1): 89–99.
                       Hudovernik, S., in N. Cotič. 2022. »The Implementation of Mathematical Activi-
                          ties in Kindergarten.« V The State, Problems, and Needs of the Modern Edu-
                          cationCommunity, uredili Stevanović, D. Gundogan in R. Ranđelović, 71–78.
                          Beograd: Institute for Educational Research.
                       ———. 2024. »Izobraževanje bodočih vzgojiteljev za medpodročno povezova-
                          nje matematike in naravoslovja.« Sodobna pedagogika 75 (141): 69–87.
                       Katalinič, D. 2010. Prvi naravoslovni koraki. Odranci: Mizarstvo Antolin.
                       Kovač, N. 2020. »Kako dobro študentje poznajo medpredmetno povezovanje
                          in kakšne izkušnje imajo z njim?« V Medpredmetnopovezovanje:potdoure-
                          sničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev, uredile M. Volk, T. Štemberger, A.
                          Sila in N. Kovač, 69–82. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
                       Lake, K. 1994. »Integrated Curriculum.« School Improvement Research Series,
                          Northwest Regional Educational Laboratory, Portland, OR.
                       Mešinović, S. 2019. Dejavnosti na področju naravoslovne in matematične pisme-
                          nosti v vrtcih: analiza stanja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šol-
                          stvo.
                       Millar, R., J. F. Osborne in M. Nott. 1998. »Science Education Fort the Future.«
                          School Science Review 80 (291): 19–24.
                       Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo. 1999.
                          Kurikulumzavrtce: predšolskavzgoja v vrtcih. Ljubljana: Ministrstvo za šol-
                          stvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
                       Parker, J., D. Heywood in N. Jolley. 2012. »Developing Pre-Service Primary Tea-
                          chers’ Perceptions of Cross-Curricular Teaching through Reflection on Le-
                          arning.« Teachers and Teaching 18 (6): 693–716.
                       Plevnik, M. 2021. »Mnenje vzgojiteljic in vzgojiteljev o kompetentnosti za vo-
                          denje gibalnih dejavnosti predšolskih otrok, upoštevajoč lastno gibalno
                          dejavnost.« Revija za elementarno izobraževanje 14 (3): 373–392.
                       Reid, A., in W. Scott. 2005. »Cross-Curricularity in the National Curriculum: Re-
                          flections on Metaphor and Pedagogy in Citizenship Education through
                          School Geography.« Pedagogy, Culture and Society 13 (2): 181–204.
                       Rennie, L., G. Venville in J. Wallace. 2013. KnowledgeThatCountsinaGlobalCom-
                          munity. New York: Routledge.
                       Ríordáin, M. N., J. Johnston in G. Walshe. 2016. »Making Mathematics and Sci-
                          ence Integration Happen Key Aspects of Practice.« International Journal of
                          Mathematical Education in Science and Technology 42 (2): 233–255.


                  128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133