Page 158 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 158

Barbara Zorman, Vladka Tucovič Sturman in Irina Lešnik Jeras


                  koliko okrajšani obliki izšla kot monografija z naslovom Igra videza in s pod-
                  naslovom Teoretična izhodišča branja dramskih besedil v osnovni šoli. Igra vi-
                  deza (2000) ohranja vsa poglavja doktorske disertacije, razen dveh obsežnih
                  poglavij, vezanih na učbeniška gradiva (osnovnošolska berila) oz. didaktične
                  instrumentarije ob dramskih besedilih ter razsežnosti humorja in komike v
                  dramskih besedilih osnovnošolskih beril, ki ju zaradi pomanjkanja prostora
                  tudi na tem mestu nismo podrobneje opisovali. Igravideza predstavlja teore-
                  tično poglobljen priročnik za študente, učitelje in mentorje gledaliških krož-
                  kov; kot Saksida (2000) poudari v spremni besedi, pa jo je sprejela tudi širša,
                  tako gledališko podkovana kot laična javnost.

                  Znanstvene objave ali iz šolske prakse v znanost in obratno
                  Različne vrednotenjske lestvice so lahko nehvaležen vir podatkov, saj številke
                  ne morejo pokazati, koliko znanja, truda in časa pa tudi odrekanja se skriva za
                  znanstvenim in pedagoškim delom. Kljub temu pa nam na enem mestu zbe-
                  rejo bolj ali manj jasen pregled posameznikove strokovne poti. Po podatkih
                  Sicrisa je tako Vida Medved Udovič objavila 19 izvirnih znanstvenih člankov,
                  13 samostojnih znanstvenih sestavkov ali poglavij v monografski publikaciji
                  in deset znanstvenih prispevkov na konferenci, pri čemer posebej ne izpo-
                  stavljamo obširnega sodelovanja pri berilih in priročnikih za učitelje ter ob-
                  javljanja v zbornikih in strokovnih revijah (Slovenščina v šoli, Otrok in knjiga,
                  Razredni pouk ipd.), kar je vse zajeto v tipoloških oznakah: drugo učno gra-
                  divo, strokovni članek in samostojni strokovni sestavek v monografski publi-
                  kaciji. Posebej dragoceno je bilo sodelovanje z različnimi slovenskimi založ-
                  bamivvlogiavtorice,soavtoriceinrecenzentkeknjiževnihdidaktičnihgradiv.
                  Pri tem delu se je zavzemala za komunikacijski didaktični instrumentarij, ki
                  v ospredje postavlja mladega bralca kot soustvarjalca fiktivnih domišljijskih
                  svetov.
                    Podrobnejši pregled vseh njenih izvirnih znanstvenih člankov pokaže iz-
                  razito usmerjenost v literarnodidaktično tematiko, ki se ji je posvečala z vso
                  pozornostjo in skrbjo, še zlasti, ko je šlo za razvijanje komunikacijskega mo-
                  dela književnosti, pri čemer jo je vodila misel o tesnem povezovanju njenega
                  pedagoškega in raziskovalnega dela – to se je pokazalo tudi pri razpisovanju
                  tem diplomskih in magistrskih del, katerih rezultate je tvorno vključevala v
                  svojeraziskovalnodelo,npr.včlanku»Recepcijaradijskeigrezaotrokeinknji-
                  ževna vzgoja« (Medved Udovič 2011), ki je predstavljen v nadaljevanju. Njene
                  objave so prisotne tako v didaktično-pedagoški periodiki, kot je znanstvena
                  revija Pedagoška obzorja (Didactica Slovenica), kot tudi v temeljnih sloveni-
                  stičnih publikacijah, kot so znanstvena revija Jezik in slovstvo, katere prvotni


                  158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163