Page 162 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 162

Barbara Zorman, Vladka Tucovič Sturman in Irina Lešnik Jeras


                  medtem ko se njena mentorstva pri diplomskih (415) in magistrskih delih (52)
                  bližajo številu500.Daještudentein študentkevedno obravnavalakot enako-
                  vredne sogovornike, katerih ideje je vredno slišati in raziskovati naprej, je bilo
                  razvidno iz odnosa, ki ga je do njih pokazala na zagovorih zaključnih del vseh
                  stopenj – to je bil tudi njen nevsiljiv pedagoški zgled mlajšim sodelavkam.
                  Spodbujala je samostojnost pri raziskovanju, a bila hkrati vedno pripravljena
                  priskočiti na pomoč s svojim širokim znanjem in izkušnjami. Sodelovalnost,
                  ustvarjalnost, predvsem pa ljubezen do poučevanja in književne umetnosti
                  so tiste vrednote, ki jih je vzpostavila tudi znotraj kolektiva sodelavk, ki se
                  trudimo nadaljevati njeno raziskovalno in pedagoško delo.

                  Sklep
                  Vida Medved Udovič je s svojim raziskovalnim in znanstvenim delom ključno
                  prispevala k razvoju komunikacijske didaktike, predvsem na področju učen-
                  čevega ustvarjalnega prispevka k šolski obravnavi besedila. Izvirni prispevek
                  avtorice k prenovi pouka slovenščine je najočitnejši pri kreativni didaktični
                  uporabi slovstvene folklore in gledališke pedagogike.
                    Izhajajoč iz metodologije recepcijske estetike je v svojem magistrskem
                  delu raziskala posredovanje »enostavnih oblik« slovstvene folklore učen-
                  cem po vertikali poučevanja slovenščine, optimalne načine razčlenjevanja
                  teh vrst in naposled najpomembnejše – učenčevo interpretacijo teh vrst, ki
                  najučinkoviteje izkazuje, ali je učenec doumel strukturo in sporočilno vre-
                  dnost posamezne »enostavne oblike«, kar je očitno v tem, da zna sintetizirati
                  spoznanja tako, da jih uporabi v samostojnem tvorjenju aktualizirane »eno-
                  stavne oblike«. Vida Medved Udovič je s pomočjo učiteljic učence kar naj-
                  učinkoviteje spodbudila k aktualizaciji oz. ustvarjanju bajke, legende, basni,
                  pripovedke in pravljice v kontekstu sodobnega okolja. Ob analizi ustvarjalnih
                  besedil učencev je ugotovila, da je njihova največja prednost informativnost,
                  najšibkejši pa so učenci na področju kohezije oz. ustvarjanja pripovednega
                  zaporedja.Izsledki raziskaveso tako vzačetku90.let prejšnjegastoletjavizio-
                  narsko nakazali obrat šolskega pisanja v slovenščini od ustvarjanja pripovedi
                  v ustvarjalnih »spisih« proti argumentiranju v zapovedani obliki »anglofo-
                  nega« eseja. S šolsko interpretacijo »enostavnih oblik« slovstvene folklore
                  je Vida Medved Udovič učinkovito dokazala njihovo uporabnost. Z metodo
                  odranja (angl. scaffolding), ki je sicer ne poimenuje tako, čeprav izhaja tudi iz
                  teorije Leva Vigotskega, je Vida Medved Udovič demonstrirala proces učen-
                  čevega branja, razčlenjevanja in naposled samostojne uporabe teh vrst, v
                  katerih je integrirana osnovna oblika narativne formule.
                    V svoji doktorski raziskavi je Vida Medved Udovič nadgradila aplikacijo re-


                  162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167