Page 161 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 161

Vloga Vide Medved Udovič pri razvoju didaktike književnosti


             predstavila v predzadnji objavi v Jeziku in slovstvu, kjer je zapisala (Medved
             Udovič 2015, 83–84):

                  Komunikacijski model kot najpogostejši način obravnave umetnostnih
                  besedil v OŠ je dobro izhodišče na poti k problemsko-ustvarjalnemu
                  poučevanju književnosti, ki je z nekaterimi bralnimi nalogami v aktu-
                  alnih berilih sicer že umeščen v drugo in tretje vzgojno-izobraževalno
                  obdobje OŠ. [...] Različna »branja« odpirajo prostor polemičnemu dia-
                  logu med učenci in soustvarjajo mreže bralnih odzivov, kar omogočajo
                  v umetnostnem besedilu tudi prazna/nedoločena mesta. Problemski
                  poukknjiževnostipaneizhajaleiznedoločenihmest,ampaktudiizraz-
                  merja med besedilom in družbenimi pričakovanji, pogledi, predsodki
                  ipd. Učitelj usmerja učence k učinkovitemu argumentiranju in kritični
                  presoji svojih bralnih odzivov in sprejemanju tudi drugačnih argumen-
                  tiranih mnenj in stališč o prebranem.

               Zaradi višjesile(bolezni inpoznejše smrti soavtorice) pajebilaneuresni-
             čena objava članka »Recepcija otroške in mladinske lirike v didaktičnih gradi-
             vih«,kigajezazbornik Obdobja2021načrtovalassvojo doktorandkoMartino
             Mejak,³ s katero sta v izvlečku med drugim zapisali:

                  [A]nalizirane [bodo] bralne naloge (didaktični instrumentarij) glede
                  na taksonomske stopnje po Bloomu; posebej bodo osvetljeni primeri
                  (po)ustvarjalnih spodbud kot osnova za spoznavanje in razumevanje
                  metaforičnega načina izražanja ter lastnega snovanja besed in bese-
                  dnih zvez s prenesenimi pomeni in preizkušanja v ustvarjanju (krat-
                  kih) pesmi, izhajajoč iz pesemskega ali lastnega doživetja učencev in
                  učenk. Podlaga za analizo bodo izbrani pesniki/pesnice v aktualnih
                  berilih dveh slovenskih založb od prvega do petega razreda, pri čemer
                  bodo upoštevani tudi cilji in standardi znanja za liriko v UN Slovenščina
                  (2018) za izbrane razrede.

             Mentorstva – vodenje bodočih vzgojiteljev, učiteljev in profesorjev
             Vida Medved Udovič ni bila aktivna samo kot raziskovalka, ampak je velik del
             svojepoklicnepotiposvetilapoučevanjuinmentoriranjuštudentkinštuden-
             tov. Po podatkih s Sicrisa je bila mentorica dvema doktorandkama (Martini
             Mejak in Irini Lešnik Jeras), eni doktorandki (Barbari Baloh) pa somentorica,

            ³ Martina Mejak je nasledila Vido Medved Udovič na UP PEF v okviru programa Razredni pouk
             pri predmetu Didaktika slovenščine.


                                                                            161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166