Page 161 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 161
Vloga Vide Medved Udovič pri razvoju didaktike književnosti
predstavila v predzadnji objavi v Jeziku in slovstvu, kjer je zapisala (Medved
Udovič 2015, 83–84):
Komunikacijski model kot najpogostejši način obravnave umetnostnih
besedil v OŠ je dobro izhodišče na poti k problemsko-ustvarjalnemu
poučevanju književnosti, ki je z nekaterimi bralnimi nalogami v aktu-
alnih berilih sicer že umeščen v drugo in tretje vzgojno-izobraževalno
obdobje OŠ. [...] Različna »branja« odpirajo prostor polemičnemu dia-
logu med učenci in soustvarjajo mreže bralnih odzivov, kar omogočajo
v umetnostnem besedilu tudi prazna/nedoločena mesta. Problemski
poukknjiževnostipaneizhajaleiznedoločenihmest,ampaktudiizraz-
merja med besedilom in družbenimi pričakovanji, pogledi, predsodki
ipd. Učitelj usmerja učence k učinkovitemu argumentiranju in kritični
presoji svojih bralnih odzivov in sprejemanju tudi drugačnih argumen-
tiranih mnenj in stališč o prebranem.
Zaradi višjesile(bolezni inpoznejše smrti soavtorice) pajebilaneuresni-
čena objava članka »Recepcija otroške in mladinske lirike v didaktičnih gradi-
vih«,kigajezazbornik Obdobja2021načrtovalassvojo doktorandkoMartino
Mejak,³ s katero sta v izvlečku med drugim zapisali:
[A]nalizirane [bodo] bralne naloge (didaktični instrumentarij) glede
na taksonomske stopnje po Bloomu; posebej bodo osvetljeni primeri
(po)ustvarjalnih spodbud kot osnova za spoznavanje in razumevanje
metaforičnega načina izražanja ter lastnega snovanja besed in bese-
dnih zvez s prenesenimi pomeni in preizkušanja v ustvarjanju (krat-
kih) pesmi, izhajajoč iz pesemskega ali lastnega doživetja učencev in
učenk. Podlaga za analizo bodo izbrani pesniki/pesnice v aktualnih
berilih dveh slovenskih založb od prvega do petega razreda, pri čemer
bodo upoštevani tudi cilji in standardi znanja za liriko v UN Slovenščina
(2018) za izbrane razrede.
Mentorstva – vodenje bodočih vzgojiteljev, učiteljev in profesorjev
Vida Medved Udovič ni bila aktivna samo kot raziskovalka, ampak je velik del
svojepoklicnepotiposvetilapoučevanjuinmentoriranjuštudentkinštuden-
tov. Po podatkih s Sicrisa je bila mentorica dvema doktorandkama (Martini
Mejak in Irini Lešnik Jeras), eni doktorandki (Barbari Baloh) pa somentorica,
³ Martina Mejak je nasledila Vido Medved Udovič na UP PEF v okviru programa Razredni pouk
pri predmetu Didaktika slovenščine.
161