Page 163 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 163

Vloga Vide Medved Udovič pri razvoju didaktike književnosti


             cepcijske estetike na učenčevo doživljanje, razčlenjevanje in poustvarjanje
             literarnega dela na dveh ravneh uvajanja gledališke vzgoje v pouk sloven-
             ščine. Po eni strani je opozarjala na spontano, celovito, celo imerzivno doži-
             vljanje gledališke uprizoritve, s poudarjanjem gledališkega izraza (telo, pro-
             stor, zvok ...), ki nikakor ni podrejeno dramskemu besedilu, to pa je nadgra-
             jevala s skupinsko in ustvarjalno interpretacijo doživetega v razrednem gle-
             dališkem projektu, kjer so učenci z dejavnim sodelovanjem znotraj »igralskih
             družin« pripravili izvirno uprizoritveno zasnovo izbranega dramskega bese-
             dila, v gledališke znake preoblikovali različno predmetnost v učilnici, pripra-
             vili sceno, kostume, glasbeno spremljavo ter glede na gledališke izkušnje in
             predhodno raziskavo prepričljivo predstavili izbrano dramsko zvrst. Prikazala
             je, kako gledališke dejavnosti, povezane s projektnim načinom dela, omo-
             gočajo avtentično uresničevanje zamisli učencev in aktualizacijo izbranega
             dramskega besedila skozi kolektivno ustvarjalno dejanje, ki učencem kar naj-
             bolj približa gledališko umetnost. S svojimi znanstvenimi (pa tudi strokov-
             nimi) objavami je sledila raziskovalni poti, ki si jo je začrtala že z znanstve-
             nim magisterijem in doktorsko disertacijo, z njimi pa je kot odlična književna
             didaktičarka nenehno in vedno znova povezovala šolsko prakso ter znan-
             stveno raziskovanje. V izvirnih znanstvenih člankih Vide Medved Udovič tako
             z začetka njene univerzitetne kariere kot do zadnjih objav je opazen njen te-
             meljni namen: raziskovati udejanjanje komunikacijskega modela poučeva-
             nja književnosti ob natančni naslonitvi na temeljne literarnoteoretične in -
             zgodovinske premise, pri tem pa izhajati iz konkretnih pedagoških izkušenj
             – tak pristop jo je oblikoval kot uspešno didaktičarko (mladinske) književno-
             sti tako na znanstvenem kot pedagoškem polju. Povezavo med uporabo te-
             oretičnih spoznanj v šoli je poudarjala kot prizadevna mentorica mnogih za-
             ključnih del vseh stopenj, po čemer jo v lepem spominu ohranjajo številne
             generacije študentk in študentov Univerze na Primorskem, Pedagoške fakul-
             tete.


                  Literatura
                  Bešter,M.2011.»Sporazumevalnazmožnost:edenizmedtemeljnihciljevpouka
                     slovenščine.« Jezik in slovstvo 56 (3–4): 111–130.
                  Bezjak, J. 1906–1907. Didaktika (obče in posebno ukoslovje). Del 2, Posebno uko-
                     slovjeslovenskega učnegajezika v ljudski šoli. 2 zvezka. Ljubljana: Slovenska
                     šolska matica.
                  Caillois, R. 1958. Les jeux et les hommes. Pariz: Gallimard.
                  Fink, E. 1979. Grundphänomene des menschlichen Daseins. Freiburg: Alber.
                  Grosman, M. 1989. Bralec in književnost. Ljubljana: Državna založba Slovenije.


                                                                            163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168