Page 167 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 167

Obogatena resničnost v izobraževanju

                  najmlajših: raziskave, izzivi
                  in prihodnje perspektive


                  Katja Zemljič                  Samo Fošnarič
                  Univerza v Mariboru            Univerza v Mariboru
                  katja.zemljic@um.si            samo.fosnaric@um.si

                  Obogatena resničnost (angl. augmented reality – AR) se je v izobraževalne na-
                  mene začela uporabljati šele v zadnjih dveh desetletjih. Sprva se je pojavljala
                  na univerzitetni in srednješolski ravni, v zadnjih letih pa se vse pogosteje upo-
                  rablja tudi na predšolski in osnovnošolski ravni izobraževanja. Ta prispevek
                  predstavlja pregled raziskav o uporabi tehnologije AR v predšolskem obdobju
                  inprirazrednempouku.PoudarjaprednostiinkoristiAR,kotsopovečanamoti-
                  vacija,pozornost,konceptualnespretnosti ter interaktivno in privlačno učenje.
                  Po analizi raziskovalnih rezultatov lahko izpostavimo, da je AR še posebej učin-
                  kovita pri spodbujanju otrokove zavzetosti, vztrajnosti, koncentracije, ustvar-
                  jalnosti in socialne interakcije. Kljub temu pa pri njeni uporabi najdemo dolo-
                  čene omejitve in izzive, kot so npr. tehnične težave in potreba po strokovnem
                  usposabljanju pedagoškega kadra. Raziskave uporabe tehnologije obogatene
                  resničnosti v predšolskem obdobju in pri razrednem pouku so žal še vedno
                  omejene, vendar kažejo na potencial AR za izboljšanje učnih izkušenj otrok v
                  tehdvehobdobjih.
                  Ključne besede: obogatena resničnost, predšolska vzgoja, razredni pouk, uče-
                  nje, motivacija




             Uvod
             V preteklih letih je bilo izpeljanih veliko raziskav o uporabi obogatene re-
             sničnosti (angl. augmented reality – AR) v izobraževanju (Cabero-Almenara in
             Roig-Vila 2019, 2), zato je naš namen poglobljeno predstaviti pregled obsto-
             ječih raziskav o uporabi tehnologije AR v predšolskem izobraževanju ter na
             nižji osnovnošolski ravni izobraževanja oz. pri razrednem pouku. Ker v priču-
             jočem preglednem članku obravnavamo tuje članke, govorimo o nižji osnov-
             nošolski ravni, kar v slovenskem izobraževalnem sistemu sovpada z našim ra-
             zrednim poukom, ki ga bomo vključili v naše nadaljnje raziskovanje. Ob tem
             bomo izpostavili prednosti oz. koristi, omejitve, možne izboljšave in prihod-
             nje smernice te tehnologije.
               AR je tehnologija, ki realni fizični svet obogati z računalniško ustvarjenimi


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.167-181
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172