Page 167 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 167
Obogatena resničnost v izobraževanju
najmlajših: raziskave, izzivi
in prihodnje perspektive
Katja Zemljič Samo Fošnarič
Univerza v Mariboru Univerza v Mariboru
katja.zemljic@um.si samo.fosnaric@um.si
Obogatena resničnost (angl. augmented reality – AR) se je v izobraževalne na-
mene začela uporabljati šele v zadnjih dveh desetletjih. Sprva se je pojavljala
na univerzitetni in srednješolski ravni, v zadnjih letih pa se vse pogosteje upo-
rablja tudi na predšolski in osnovnošolski ravni izobraževanja. Ta prispevek
predstavlja pregled raziskav o uporabi tehnologije AR v predšolskem obdobju
inprirazrednempouku.PoudarjaprednostiinkoristiAR,kotsopovečanamoti-
vacija,pozornost,konceptualnespretnosti ter interaktivno in privlačno učenje.
Po analizi raziskovalnih rezultatov lahko izpostavimo, da je AR še posebej učin-
kovita pri spodbujanju otrokove zavzetosti, vztrajnosti, koncentracije, ustvar-
jalnosti in socialne interakcije. Kljub temu pa pri njeni uporabi najdemo dolo-
čene omejitve in izzive, kot so npr. tehnične težave in potreba po strokovnem
usposabljanju pedagoškega kadra. Raziskave uporabe tehnologije obogatene
resničnosti v predšolskem obdobju in pri razrednem pouku so žal še vedno
omejene, vendar kažejo na potencial AR za izboljšanje učnih izkušenj otrok v
tehdvehobdobjih.
Ključne besede: obogatena resničnost, predšolska vzgoja, razredni pouk, uče-
nje, motivacija
Uvod
V preteklih letih je bilo izpeljanih veliko raziskav o uporabi obogatene re-
sničnosti (angl. augmented reality – AR) v izobraževanju (Cabero-Almenara in
Roig-Vila 2019, 2), zato je naš namen poglobljeno predstaviti pregled obsto-
ječih raziskav o uporabi tehnologije AR v predšolskem izobraževanju ter na
nižji osnovnošolski ravni izobraževanja oz. pri razrednem pouku. Ker v priču-
jočem preglednem članku obravnavamo tuje članke, govorimo o nižji osnov-
nošolski ravni, kar v slovenskem izobraževalnem sistemu sovpada z našim ra-
zrednim poukom, ki ga bomo vključili v naše nadaljnje raziskovanje. Ob tem
bomo izpostavili prednosti oz. koristi, omejitve, možne izboljšave in prihod-
nje smernice te tehnologije.
AR je tehnologija, ki realni fizični svet obogati z računalniško ustvarjenimi
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.167-181