Page 33 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 33

Koncept participacije v vzgoji in izobraževanju v prizmi zgodovinskega diskurza


             primerljivosti VIZ (do neke mere tudi socialnih) praks, ki so bile »vso zgodo-
             vino tesno povezane s slovensko pedagoško tradicijo« (Protner in Wakounig
             2007, 6), izhajamo – se mejnik in hkrati ojačevalnik razvoja participatornega
             diskurza zgoraj omenjenih znanstvenih disciplin (med drugim) odraža v:

                – 8. vladnem poročilu Zvezne Republike Nemčije o položaju otrok/mla-
                  dostnikov (Bundesministerium für Jugend, Familie, Frauen und Gesun-
                  dheit 1990), v katerem avtorji z različnih VIZ in socialnih področij že leta
                  1990 osvetlijo spremembe paradigme v lokalnih politikah pomoči mla-
                  dim in pomen sklicevanja na življenjski svet posameznika, hkrati pa
                  participacijo izpostavijo kot centralno strukturno maksimo moderno
                  orientirane pomoči mladim;
                – prizadevanjih 10. vladnega poročila Zvezne Republike Nemčije o polo-
                  žaju otrok/mladostnikov (Bundesminister für Familie, Senioren, Frauen
                  und Jugend 1998), ki temelji na življenjskih situacijah otrok/mladostni-
                  kov iz različnih (predvsem marginaliziranih) okolij (npr.: migranti, soci-
                  alno-ekonomsko prikrajšani, otroci s posebnimi potrebami (OPP) ipd.)
                  in evalvaciji sistema dosedanje pomoč, hkrati pa služi kot podlaga 11.
                  vladnemu poročilu ugotavljanja položaja otrok/mladostnikov; 10. vla-
                  dno poročilo v podrobni ekspertizi z naslovom »Partizipation in der
                  Kinder- und Jugendhilfe« (Abeling idr. 2003) participacijo – izhajajoč iz
                  teoretičnih in empiričnih spoznanj – opredeli kot vodilno paradigmo
                  na področju pomoči mladim (Merchel idr. 2003), hkrati pa jo izpostavi
                  kottemeljno značilnostkakovostneindividualnousmerjene storitve⁵
                  (Müller 2009);
                – reformi zakona o pomoči otrokom in mladini (Kinder- und Jugendhil-
                  fegesetz) (Sozialgesetzbuch (SGB) – Achtes Buch (VIII) – Kinder- und
                  Jugendhilfe – (Artikel 1 des Gesetzes v. 26. Juni 1990, BGBl. I S. 1163)
                  1990), ki s spremembo paradigme »od skrbstva za mlade kot držav-
                  noregulativnega poseganja do prostovoljnega vključevanja v različne
                  oblike otroške/mladostniške pomoči«⁶ (Kluge 1999, 36) participacijo

            ⁵ Naslovniki in naslovnice pomoči so od zdaj naprej »koproducenti«, njihovo vključevanje v raz-
             lične procese in postopke VIZ pomoči pa predpogoj učinkovitosti posameznih intervencij (Mül-
             ler 2009).
            ⁶ Sodoben in preventivno usmerjen zakon o oblikovanju pomoči mladim vsebuje predvsem dve
             bistveni »novi« determinanti: »1. zakon zavezuje službe, da podpirajo starše in jim pomagajo
             v njihovi vzgojni nalogi; 2. socialne in socialnopedagoške službe so dolžne oblikovati takšne
             oblike pomoči, ki bodo mladim pomagali pri socialnem vključevanju v družbo« (Kluge 1999,
             37). Izpostaviti velja še, da je s sprejetjem zakona področje pomoči mladim dobilo jasno pravno
             podlago za svoj strokovni razvoj ter usmeritev. Reformirani zakon o pomoči otrokom in mladini


                                                                             33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38