Page 362 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 362

Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars


                  tudi zahtevnost delavoddelkih PPRV.Menijo,davztrajanjevzahtevnemdelu
                  omogoči dobra teoretična podkovanost v kombinaciji z izkušnjami: »Stro-
                  kovne delavke, ki delajo v oddelkih s prilagojenim programom, sicer imajo
                  ustrezno izobrazbo, vendar pogosto nimajo izkušenj, ki so nujno potrebne za
                  delo v teh oddelkih. Te pridobiš samo s prakso [...]. Zato je mlajšim sodelav-
                  kam delo dostikrat prezahtevno in odhajajo v redne oddelke [...]«. Intervju-
                  vanke izpostavijo, da se tudi izkušenim strokovnim delavkam delo v oddelku
                  velikokrat zdi težko, predvsem zato, ker je število vključenih otrok, glede na
                  njihove posebne potrebe, veliko. Pravijo, da so otroci s PP zaradi svojega do-
                  življanja okolja glasnejši in nemirnejši ter hkrati senzorno občutljivi na nemir
                  in hrup, ki ju povzročajo drugi otroci, vključeni v oddelek. Senzorično pre-
                  obremenjenost najpogosteje izražajo z agresijo do sebe in drugih. Zato so
                  delavke v oddelku velikokrat preobremenjene in utrujene. Anketirane izpo-
                  stavijo tudi pomen sodelovanjaz zunanjimi strokovnjaki,kot so fizioterapevti
                  in delovni terapevti, ter hkrati poudarijo, da je interdisciplinarnost neprimer-
                  ljivo večja v specializiranih zavodih. Otroke, ki so v rednih vrtcih, na pobudo
                  centrov za zgodnjo obravnavo na različne dodatne obravnave vozijo starši,
                  saj redni vrtci teh dodatnih obravnav ne morejo zagotoviti.


                  Pomen inkluzije otrok s PP v oddelke s prilagojenim programom
                  v rednih vrtcih za otroke s PP in njihove družine
                  Izvedeti smo želeli tudi, kaj družinam otrok s PP po mnenju strokovnih delav-
                  cev, ki delujejo v oddelkih PPRV, pomeni inkluzija oz. vključevanje otrok s PP
                  v oddelke rednih vrtcev. V anketnem vprašalniku smo navedli nekaj trditev
                  in preverili, v kolikšni meri se strinjajo z njimi.
                    Ugotovili smo visoko strinjanje z vsemi navedenimi postavkami, saj je iz-
                  račun aritmetične sredine odgovorov 4,6 oz. 4,5 (preglednica 3). Največ od-
                  govorov »Povsem se strinjam« (75) je bilo v povezavi s trditvijo, da z vklju-
                  čitvijo v oddelek PPRV otroku s PP omogočimo pravočasno, strokovno in in-
                  tenzivno zgodnjo obravnavo na različnih razvojnih področjih. Ta ugotovitev
                  pokaže strokovnost in ozaveščenost glede izpolnjevanja temeljnega poslan-
                  stva inkluzivnih vrtcev, ki stremijo k strokovni in celostni zgodnji obravnavi
                  otrok s PP.
                    Večina sodelujočih v raziskavi (71,7) se povsem strinja, da bi morali biti
                  oddelki s PP v vseh rednih vrtcih ustaljena praksa, saj bi tako otrokom s PP
                  omogočili vzgojo in izobraževanje v njihovem okolišu in ob njihovih vrstni-
                  kih. 70 se jih povsem strinja s trditvijo, da otroci z izrazitejšimi PP bolje na-
                  predujejo v okviru oddelkov s PP kot v rednih predšolskih programih s prila-
                  gojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo, 60 pa se jih povsem


                  362
   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367