Page 362 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 362
Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars
tudi zahtevnost delavoddelkih PPRV.Menijo,davztrajanjevzahtevnemdelu
omogoči dobra teoretična podkovanost v kombinaciji z izkušnjami: »Stro-
kovne delavke, ki delajo v oddelkih s prilagojenim programom, sicer imajo
ustrezno izobrazbo, vendar pogosto nimajo izkušenj, ki so nujno potrebne za
delo v teh oddelkih. Te pridobiš samo s prakso [...]. Zato je mlajšim sodelav-
kam delo dostikrat prezahtevno in odhajajo v redne oddelke [...]«. Intervju-
vanke izpostavijo, da se tudi izkušenim strokovnim delavkam delo v oddelku
velikokrat zdi težko, predvsem zato, ker je število vključenih otrok, glede na
njihove posebne potrebe, veliko. Pravijo, da so otroci s PP zaradi svojega do-
življanja okolja glasnejši in nemirnejši ter hkrati senzorno občutljivi na nemir
in hrup, ki ju povzročajo drugi otroci, vključeni v oddelek. Senzorično pre-
obremenjenost najpogosteje izražajo z agresijo do sebe in drugih. Zato so
delavke v oddelku velikokrat preobremenjene in utrujene. Anketirane izpo-
stavijo tudi pomen sodelovanjaz zunanjimi strokovnjaki,kot so fizioterapevti
in delovni terapevti, ter hkrati poudarijo, da je interdisciplinarnost neprimer-
ljivo večja v specializiranih zavodih. Otroke, ki so v rednih vrtcih, na pobudo
centrov za zgodnjo obravnavo na različne dodatne obravnave vozijo starši,
saj redni vrtci teh dodatnih obravnav ne morejo zagotoviti.
Pomen inkluzije otrok s PP v oddelke s prilagojenim programom
v rednih vrtcih za otroke s PP in njihove družine
Izvedeti smo želeli tudi, kaj družinam otrok s PP po mnenju strokovnih delav-
cev, ki delujejo v oddelkih PPRV, pomeni inkluzija oz. vključevanje otrok s PP
v oddelke rednih vrtcev. V anketnem vprašalniku smo navedli nekaj trditev
in preverili, v kolikšni meri se strinjajo z njimi.
Ugotovili smo visoko strinjanje z vsemi navedenimi postavkami, saj je iz-
račun aritmetične sredine odgovorov 4,6 oz. 4,5 (preglednica 3). Največ od-
govorov »Povsem se strinjam« (75) je bilo v povezavi s trditvijo, da z vklju-
čitvijo v oddelek PPRV otroku s PP omogočimo pravočasno, strokovno in in-
tenzivno zgodnjo obravnavo na različnih razvojnih področjih. Ta ugotovitev
pokaže strokovnost in ozaveščenost glede izpolnjevanja temeljnega poslan-
stva inkluzivnih vrtcev, ki stremijo k strokovni in celostni zgodnji obravnavi
otrok s PP.
Večina sodelujočih v raziskavi (71,7) se povsem strinja, da bi morali biti
oddelki s PP v vseh rednih vrtcih ustaljena praksa, saj bi tako otrokom s PP
omogočili vzgojo in izobraževanje v njihovem okolišu in ob njihovih vrstni-
kih. 70 se jih povsem strinja s trditvijo, da otroci z izrazitejšimi PP bolje na-
predujejo v okviru oddelkov s PP kot v rednih predšolskih programih s prila-
gojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo, 60 pa se jih povsem
362