Page 363 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 363

Razvoj inkluzije najmlajših


             Preglednica 3  Strinjanje s trditvami, ki se navezujejo na koristi, ki jih oddelki s PP v okviru rednih
                         vrtcev prinašajo otrokom s PP in njihovim družinam
             Trditve                                   Stopnja strinjanja   AS   SO
                                                                    
             Otroci z izrazitejšimi PP lahko v oddel-  f             ,  ,
             kih PPRV bolje napredujejo kot v rednih  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             predšolskih programih s prilagojenim iz-
             vajanjem in DSP.
             Oddelki s PP bi morali biti v vseh rednih  f            ,  ,
             vrtcih ustaljena praksa, saj bi tako otro-  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             kom s PP omogočili vzgojo in izobraževa-
             nje v njihovem okolišu in ob njihovih vr-
             stnikih.
             Z vključitvijo otrok s PP v oddelke PPRV  f             ,  ,
             otrokom omogočimo pravočasno, stro-  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             kovno in intenzivno zgodnjo obravnavo
             na različnih razvojnih področjih.
             Z vključevanjem otrok v proces zgodnje  f               ,  ,
             obravnave staršem omogočimo aktivno  f()  ,  ,  ,  ,,
             sodelovanje pri vseh segmentih obrav-
             nave in jim hkrati zagotovimo osebno po-
             moč ter podporo.

             Opombe  1 – »Sploh se ne strinjam«, 2 – »Ne strinjam se«, 3 – »Niti niti«, 4 – »Strinjam se«, 5 – »Povsem
             se strinjam«.

             strinja tudi s tem, da z vključitvijo v te oddelke staršem omogočimo aktivno
             sodelovanje pri vseh segmentih obravnave in jim hkrati zagotovimo osebno
             pomoč ter podporo. Ena izmed intervjuvank je izhajajoča iz svojih izkušenj
             povedala, da »otroci v prilagojenem programu napredujejo hitreje«, povra-
             tne informacije, ki jih pridobi od njihovih staršev, so ravno zaradi tega zelo
             pozitivne. Intervjuvanka poudari, da so pred vpisom svojega otroka v odde-
             lek sprilagojenimprogramomstarši zelo zaskrbljeni in negotovi,po vključitvi
             pa zadovoljni in velikokrat povedo, da obžalujejo, da tega niso storili že prej.
               T-test, s katerim smo ugotavljali morebitne razlike med specialnimi in in-
             kluzivnimi pedagoginjami ter vzgojiteljicami, je pomembne razlike v mne-
             nju pokazal pri trditvi Otroci z izrazitejšimi PP lahko v oddelkih s PP bolje na-
             predujejo kot v rednih predšolskih programih s prilagojenim izvajanjem in DSP.
             S to trditvijo se večina vprašanih (70) povsem strinja, vseeno pa je strinja-
             nje pomembno večje pri inkluzivnih in specialno-rehabilitacijskih pedagogi-
             njah kot vzgojiteljicah (t =58,0; p = 0,042). Tako visoko strinjanje pripisujemo
             prepričanju, da je pomembno, da so otroci z izrazitejšimi PP v zgodnjem ra-


                                                                            363
   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368