Page 363 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 363
Razvoj inkluzije najmlajših
Preglednica 3 Strinjanje s trditvami, ki se navezujejo na koristi, ki jih oddelki s PP v okviru rednih
vrtcev prinašajo otrokom s PP in njihovim družinam
Trditve Stopnja strinjanja AS SO
Otroci z izrazitejšimi PP lahko v oddel- f , ,
kih PPRV bolje napredujejo kot v rednih f() , , , , ,
predšolskih programih s prilagojenim iz-
vajanjem in DSP.
Oddelki s PP bi morali biti v vseh rednih f , ,
vrtcih ustaljena praksa, saj bi tako otro- f() , , , , ,
kom s PP omogočili vzgojo in izobraževa-
nje v njihovem okolišu in ob njihovih vr-
stnikih.
Z vključitvijo otrok s PP v oddelke PPRV f , ,
otrokom omogočimo pravočasno, stro- f() , , , , ,
kovno in intenzivno zgodnjo obravnavo
na različnih razvojnih področjih.
Z vključevanjem otrok v proces zgodnje f , ,
obravnave staršem omogočimo aktivno f() , , , ,,
sodelovanje pri vseh segmentih obrav-
nave in jim hkrati zagotovimo osebno po-
moč ter podporo.
Opombe 1 – »Sploh se ne strinjam«, 2 – »Ne strinjam se«, 3 – »Niti niti«, 4 – »Strinjam se«, 5 – »Povsem
se strinjam«.
strinja tudi s tem, da z vključitvijo v te oddelke staršem omogočimo aktivno
sodelovanje pri vseh segmentih obravnave in jim hkrati zagotovimo osebno
pomoč ter podporo. Ena izmed intervjuvank je izhajajoča iz svojih izkušenj
povedala, da »otroci v prilagojenem programu napredujejo hitreje«, povra-
tne informacije, ki jih pridobi od njihovih staršev, so ravno zaradi tega zelo
pozitivne. Intervjuvanka poudari, da so pred vpisom svojega otroka v odde-
lek sprilagojenimprogramomstarši zelo zaskrbljeni in negotovi,po vključitvi
pa zadovoljni in velikokrat povedo, da obžalujejo, da tega niso storili že prej.
T-test, s katerim smo ugotavljali morebitne razlike med specialnimi in in-
kluzivnimi pedagoginjami ter vzgojiteljicami, je pomembne razlike v mne-
nju pokazal pri trditvi Otroci z izrazitejšimi PP lahko v oddelkih s PP bolje na-
predujejo kot v rednih predšolskih programih s prilagojenim izvajanjem in DSP.
S to trditvijo se večina vprašanih (70) povsem strinja, vseeno pa je strinja-
nje pomembno večje pri inkluzivnih in specialno-rehabilitacijskih pedagogi-
njah kot vzgojiteljicah (t =58,0; p = 0,042). Tako visoko strinjanje pripisujemo
prepričanju, da je pomembno, da so otroci z izrazitejšimi PP v zgodnjem ra-
363