Page 364 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 364
Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars
zvoju ves čas deležni intenzivne specialnopedagoške in inkluzivnopedago-
ške obravnave.
V intervjujih sodelujoče izpostavijo, da je velika prednost oddelkov s PP,
da »delo poteka v majhni skupini, zaradi česar lahko bolje sledimo otroko-
vim potrebam in interesom. Pri delu uporabljamo specialna inkluzivnope-
dagoška znanja, različne didaktične in terapevtske pripomočke, pristope in
strategije.«
Prav tako izpostavijo pomen rutine za zagotavljanje varnega, predvidlji-
vega učno-vzgojnega okolja, ki je temeljni pogoj za učenje otrok s PP (Pane-
raiidr.2009). Povedo, daje»prideluzotroki sPPpomembna dnevnarutina,
saj jim sprememba rutine poruši znani svet in povzroči stisko.« Posebej pa
so vse poudarile dragocenost dejstva, da so otroci s PP vključeni v oddelke s
prilagojenim programom, ki se nahajajo v bližini doma, in ne v specializirano
ustanovo, ki je od domačega okolja pogosto zelo oddaljena.
Kompetentnost strokovnih delavcev
V nadaljevanju nas je zanimalo še, kako strokovne delavke, ki delujejo v od-
delkih PPRV, doživljajo lastno poklicno kompetentnost in kakšne so najpogo-
stejše oblike sodelovanja z ostalimi strokovnimi delavkami, ki so zaposlene v
oddelkih s PP za predšolske otroke v rednih vrtcih.
V tem sklopu smo dobili bolj razpršene odgovore. Večina strokovnih de-
lavk, ki so sodelovale v raziskavi, meni, da ima dovolj lastnega znanja in kom-
petenc za delo v oddelku s PP (AS = 3,4; SO = 1,06). S to trditvijo se strinja oz.
povsem strinja 60 anketiranih, velik delež pa jih v svojo usposobljenost ni
povsem prepričanih; odgovor 3 (»niti niti«) je namreč izbralo 18,1 strokov-
nih delavk, 21,7 pa jih meni, da nimajo dovolj znanja in kompetenc. Glede
kompetentnosti zadelo sto populacijo seslikovito izrazi enaodintervjuvank,
ki pravi: »Pogosto pomislim, da bom imela dovolj znanja in izkušenj šele, ko
bom odšla v pokoj.« In nadaljuje: »[V]sak otrok, ki se vključi v oddelek s PP, je
drugačen od ostalih, ima samosvoje posebne potrebe, potrebuje drugačne
pristope [...]«. Prav tako pravi, da se ob otrocih nenehno uči, pridobiva nove
izkušnje, išče nove poti za spodbujanje razvoja, za komunikacijo in igro s po-
sameznikom.
S trditvijo, da v oddelkih s PP v okviru rednega vrtca vse strokovne delavke
skupno sodelujejo, načrtujejo, izvajajo in evalvirajo pedagoško delo, se an-
ketirane večinoma (40) oz. povsem strinjajo (31,7). Sodelovanje se jim zdi
pomembno in ga povezujejo tudi s krepitvijo rezilientnosti, ki je pomemben
dejavnik za preprečevanje izgorelosti (Dolenc 2023; Kiswarday in Drljić 2016).
Intervjuvanka poudari:
364