Page 364 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 364

Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars


                  zvoju ves čas deležni intenzivne specialnopedagoške in inkluzivnopedago-
                  ške obravnave.
                    V intervjujih sodelujoče izpostavijo, da je velika prednost oddelkov s PP,
                  da »delo poteka v majhni skupini, zaradi česar lahko bolje sledimo otroko-
                  vim potrebam in interesom. Pri delu uporabljamo specialna inkluzivnope-
                  dagoška znanja, različne didaktične in terapevtske pripomočke, pristope in
                  strategije.«
                    Prav tako izpostavijo pomen rutine za zagotavljanje varnega, predvidlji-
                  vega učno-vzgojnega okolja, ki je temeljni pogoj za učenje otrok s PP (Pane-
                  raiidr.2009). Povedo, daje»prideluzotroki sPPpomembna dnevnarutina,
                  saj jim sprememba rutine poruši znani svet in povzroči stisko.« Posebej pa
                  so vse poudarile dragocenost dejstva, da so otroci s PP vključeni v oddelke s
                  prilagojenim programom, ki se nahajajo v bližini doma, in ne v specializirano
                  ustanovo, ki je od domačega okolja pogosto zelo oddaljena.

                  Kompetentnost strokovnih delavcev
                  V nadaljevanju nas je zanimalo še, kako strokovne delavke, ki delujejo v od-
                  delkih PPRV, doživljajo lastno poklicno kompetentnost in kakšne so najpogo-
                  stejše oblike sodelovanja z ostalimi strokovnimi delavkami, ki so zaposlene v
                  oddelkih s PP za predšolske otroke v rednih vrtcih.
                    V tem sklopu smo dobili bolj razpršene odgovore. Večina strokovnih de-
                  lavk, ki so sodelovale v raziskavi, meni, da ima dovolj lastnega znanja in kom-
                  petenc za delo v oddelku s PP (AS = 3,4; SO = 1,06). S to trditvijo se strinja oz.
                  povsem strinja 60 anketiranih, velik delež pa jih v svojo usposobljenost ni
                  povsem prepričanih; odgovor 3 (»niti niti«) je namreč izbralo 18,1 strokov-
                  nih delavk, 21,7 pa jih meni, da nimajo dovolj znanja in kompetenc. Glede
                  kompetentnosti zadelo sto populacijo seslikovito izrazi enaodintervjuvank,
                  ki pravi: »Pogosto pomislim, da bom imela dovolj znanja in izkušenj šele, ko
                  bom odšla v pokoj.« In nadaljuje: »[V]sak otrok, ki se vključi v oddelek s PP, je
                  drugačen od ostalih, ima samosvoje posebne potrebe, potrebuje drugačne
                  pristope [...]«. Prav tako pravi, da se ob otrocih nenehno uči, pridobiva nove
                  izkušnje, išče nove poti za spodbujanje razvoja, za komunikacijo in igro s po-
                  sameznikom.
                    S trditvijo, da v oddelkih s PP v okviru rednega vrtca vse strokovne delavke
                  skupno sodelujejo, načrtujejo, izvajajo in evalvirajo pedagoško delo, se an-
                  ketirane večinoma (40) oz. povsem strinjajo (31,7). Sodelovanje se jim zdi
                  pomembno in ga povezujejo tudi s krepitvijo rezilientnosti, ki je pomemben
                  dejavnik za preprečevanje izgorelosti (Dolenc 2023; Kiswarday in Drljić 2016).
                  Intervjuvanka poudari:


                  364
   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369