Page 392 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 392
Mateja Gačnik, Denia Savarin in Andreja Istenič
Preglednica 1 Opredelitev napak pri pisanju nareka v slovenskem jeziku
Disleksične Zamenjava črk M in N
napake Zamenjava črk A in
Izpuščanje posameznega zloga v besedi
Vrivanje posameznega zloga v besedi
Napačen vrstni red posameznih zlogov v besedi
Premeščanje posameznih črk znotraj besede
Druge Izpuščanje katere koli črke v besedi
napake Zamenjava v besedi, razen vidno podobnih (M in N, A in O, U in V, K in B, B in L)
Zamenjava črk U in V
Zamenjava črk K in B
Izpuščanje cele besede v besedilu
Dodajanje cele besede v besedilu
Zamenjava cele besede v besedilu z drugo celo besedo
Razcepitev besede
Združitev besede
Napačno zlogovanje v drugo vrstico
Napačna uporaba velike ali male začetnice
Izpuščanje, dodajanje ali napačno zapisana ločila
Manjkajoče črte na grafemu T
Manjkajoče pike na grafemih I in J
Neustrezna raba strešic ali menjava sičnikov in šumnikov
Uporaba akromatizmov
Nečitljivost besed
Opombe Prirejeno po Šaliju (1971).
like med spoloma. Ugotovljeno je bilo, da pri pisanju nareka učenke dose-
gajo boljše rezultate od učencev, poleg tega so manj podvržene govorno-
jezikovnim motnjam (Padežnik 2009; Tollazzi 2010; Ivačič 2016).
Mednarodne raziskave bralne pismenosti (PIRLS)
Mednarodna raziskava PIRLS je oblikovana z namenom preverjanja bralne
pismenosti učencev na koncu četrtega razreda (običajno starih okoli deset
let). Ta časovna točka zaznamuje obdobje, ko so učenci že usvojili tehniko
branja, vendar so še vedno na prehodu iz branja za učenje v učenje skozi
branje. Slovenija je bila pri tej raziskavi aktivna v letih 2001, 2006, 2011, 2016 ter
2021. V raziskavi PIRLS 2021 je sodelovalo 57 držav oz. izobraževalnih sistemov,
skupajzosmimireferenčnimiudeleženkaminamednarodniravni(Klemenčič
Mirazchiyski in Mirazchiyski 2023).
Namen in cilj raziskave
Namen raziskave je primerjati razlike pri številu napak pri pisanju nareka
učencev in učenk 3. razredov v obdobju med šolskima letoma 2003/2004 ter
392