Page 392 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 392

Mateja Gačnik, Denia Savarin in Andreja Istenič


                  Preglednica 1 Opredelitev napak pri pisanju nareka v slovenskem jeziku
                  Disleksične Zamenjava črk M in N
                  napake   Zamenjava črk A in 
                           Izpuščanje posameznega zloga v besedi
                           Vrivanje posameznega zloga v besedi
                           Napačen vrstni red posameznih zlogov v besedi
                           Premeščanje posameznih črk znotraj besede
                  Druge    Izpuščanje katere koli črke v besedi
                  napake   Zamenjava v besedi, razen vidno podobnih (M in N, A in O, U in V, K in B, B in L)
                           Zamenjava črk U in V
                           Zamenjava črk K in B
                           Izpuščanje cele besede v besedilu
                           Dodajanje cele besede v besedilu
                           Zamenjava cele besede v besedilu z drugo celo besedo
                           Razcepitev besede
                           Združitev besede
                           Napačno zlogovanje v drugo vrstico
                           Napačna uporaba velike ali male začetnice
                           Izpuščanje, dodajanje ali napačno zapisana ločila
                           Manjkajoče črte na grafemu T
                           Manjkajoče pike na grafemih I in J
                           Neustrezna raba strešic ali menjava sičnikov in šumnikov
                           Uporaba akromatizmov
                           Nečitljivost besed

                  Opombe  Prirejeno po Šaliju (1971).

                  like med spoloma. Ugotovljeno je bilo, da pri pisanju nareka učenke dose-
                  gajo boljše rezultate od učencev, poleg tega so manj podvržene govorno-
                  jezikovnim motnjam (Padežnik 2009; Tollazzi 2010; Ivačič 2016).

                  Mednarodne raziskave bralne pismenosti (PIRLS)
                  Mednarodna raziskava PIRLS je oblikovana z namenom preverjanja bralne
                  pismenosti učencev na koncu četrtega razreda (običajno starih okoli deset
                  let). Ta časovna točka zaznamuje obdobje, ko so učenci že usvojili tehniko
                  branja, vendar so še vedno na prehodu iz branja za učenje v učenje skozi
                  branje. Slovenija je bila pri tej raziskavi aktivna v letih 2001, 2006, 2011, 2016 ter
                  2021. V raziskavi PIRLS 2021 je sodelovalo 57 držav oz. izobraževalnih sistemov,
                  skupajzosmimireferenčnimiudeleženkaminamednarodniravni(Klemenčič
                  Mirazchiyski in Mirazchiyski 2023).

                  Namen in cilj raziskave
                  Namen raziskave je primerjati razlike pri številu napak pri pisanju nareka
                  učencev in učenk 3. razredov v obdobju med šolskima letoma 2003/2004 ter


                  392
   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397