Page 394 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 394
Mateja Gačnik, Denia Savarin in Andreja Istenič
Preglednica 3 Frekvence in strukturni odstotki učencev po šolskem letu opravljanja nareka
Postavka / / / Skupaj
f
f() , , , ,
Merski pripomočki
Uporabljen merski instrument je bil Test motenosti v branju in pisanju Boruta
Šalija (1971). V slovenskih osnovnih šolah se že od 70. let 20. stol. redno izvaja
narek na podlagi Šalijevega instrumenta za namen presejalnega testiranja
prepoznavanja otrok z večjim tveganjem za motnje na področju branja in
pisanja (Košak Babuder idr. 2021).
Zbiranje in obdelava podatkov
Nareke iz šolskih let 2003/2004, 2012/2013 ter 2021/2022 iz različnih osnovnih
šol obalno-kraške in primorsko-notranjske regije so logopedinje arhivirale.
Nareke smo zbirali in vnašali od avgusta 2022 do septembra 2023. Podatke
vključenih učencev so predhodno anonimizirale logopedinje na način, da
smo bili vnašalci seznanjeni le s spolom, krajem šolanja, končnim številom
napisovalnih napak ter z morebitnimi posebnostmi (npr. podatek o statusu
priseljenca, predhodna obravnava zaradi učnih težav).
Podatke smo ovrednotili s pomočjo podrobne analize fonološke strukture
Šalijevih skupinskih preizkusnih narekov. Pri tem smo na podlagi Šalijeve kla-
sifikacije posamezne napake opredelili kot disleksične napake, ostale napake
ter vse skupne napisovalne napake. Zbrane podatke smo tabelarno uredili z
uporabo programa Excel ter jih obdelali z uporabo statističnega programa
IBM SPSS 29. Uporabljene statistične metode vključujejo preverjanje veljav-
nosti hipotez z neparametričnimi preizkusi. Kruskal-Wallisov preizkus smo
uporabili za primerjavo več kot dveh neodvisnih vzorcev, Mann-Whitneyjev
preizkus pa za primerjavo dveh neodvisnih vzorcev.
Rezultati in interpretacija
Rezultate smo razdelili v dva ločena sklopa. V prvem smo prikazali rezultate
primerjave skupin učencev glede na šolsko leto izobraževanja, v drugem pa
primerjavo po spolu. V obeh sklopih smo primerjali različne skupine glede
na seštevka disleksičnih in napisovalnih napak, upoštevajoč klasifikacijo iz
Šalijevega Testa motenosti v branju in pisanju. Veljavnost hipotez smo pre-
verjali z neparametričnimi preizkusi. Kruskal-Wallisov preizkus smo uporabili
za primerjavo več kot dveh neodvisnih vzorcev. Ta test se uporablja v pri-
394