Page 393 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 393

Zgodovinski pogled na pojmovanje disleksije in logopedsko presejalno testiranje


             2021/2022 in ugotoviti, ali je prišlo do značilnih sprememb pri kategorijah in
             številu napak pri Šalijevem nareku v longitudinalni perspektivi. Zastavili smo
             si naslednje raziskovalne hipoteze:

               H1 Število vseh zapisanih napisovalnih napak se skozi leta razlikuje.
               H2 Število vseh disleksičnih napak se skozi leta razlikuje.
               H3 Število vseh napisovalnih napak pri nareku je ne glede na leto izobra-
                   ževanja pri učencih statistično pomembno večje kot pri učenkah.
               H4 Številodisleksičnihnapakjenegledenaletoizobraževanjapriučencih
                   statistično pomembno večje kot pri učenkah.


             Metodologija
             Raziskovalna metoda
             Za metodo smo se poslužili deskriptivne analize, uporabljena je bila kavzalna
             neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja.

             Vzorec
             V raziskavi je bilo vključenih 693 narekov učencev iz različnih osnovnih
             šol obalno-kraške ter primorsko-notranjske regije v šolskih letih 2003/2004,
             2012/2013 ter 2021/2022. Osnovne šole so pred pisanjem pridobile pisno do-
             voljenje staršev za izvajanje testiranja. Vsi učenci so narek pisali skupinsko, v
             svojih matičnih učilnicah, pod vodstvom svojih učiteljev razrednikov, v do-
             poldanskem času. Tako so bili pogoji izvajanja pisanja nareka za vse skupine
             učencev in učenk skozi različna časovna obdobja primerljivi. Za pravilno iz-
             vedbo nareka so bili odgovorni učitelji razredniki, ki so prejeli natančna ter
             enotna navodila s strani logopedinj. Vse nareke so po enotnih pogojih na
             podlagi teoretičnih izhodišč v vseh časovnih obdobjih pregledale in ovre-
             dnotile logopedinje.
               Iz preglednice 2 je razvidna struktura vzorca po spolu. V izbranem vzorcu
             je spol učencev enakomerno razporejen.
               V preglednici 3 prikazujemo število analiziranih narekov glede na šolsko
             leto pisanja. Iz šolskega leta 2003/2004 je bilo zbranih 123 narekov, nekaj več,
             251, iz šolskega leta 2012/2013 ter 319 iz šolskega leta 2021/2022.


             Preglednica 2  Frekvence in strukturni odstotki učencev po spolu
             Postavka                            Moški       Ženski      Skupaj
             f                                                       
             f()                                 ,        ,        ,



                                                                            393
   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398