Page 538 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 538
Katarina Dolinar in Sanela Hudovernik
Preglednica 1 Primerjava ciljev raziskave PISA in slovenskih učnih načrtov
Področje Cilji PISA Učni načrti
Denar in Učenec se zaveda različnih oblik in na- Spoznavanje okolja (. razred): »Učenci
transakcije menov denarja: prepozna bankovce in razlikujejo med osnovnimi vrednostmi
kovance. denarja (bankovci, kovanci)« (Ministrstvo
za šolstvo in šport in Zavod Republike
Slovenije za šolstvo c, ).
Gospodinjstvo (. razred): »Učenci se se-
znanijo z oblikami denarja« (Ministrstvo
za šolstvo in šport in Zavod Republike
Slovenije za šolstvo b, ).
Učenec se zaveda različnih oblik in na- Spoznavanje okolja (. razred): »Učenci
menov denarja: razume, da je denar mo- vedo, da denar dobimo v zamenjavo za
goče zamenjati za blago in storitve. opravljeno delo« (Ministrstvo za šolstvo
in šport in Zavod Republike Slovenije za
šolstvo c, ).
Učenec se zaveda različnih oblik in na- Gospodinjstvo (. razred): »Učenci se se-
menov denarja: spozna, da obstajajo raz- znanijo z različnimi načini plačevanja«
lični načini plačila za kupljene artikle, (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod
prejem denarja od drugih ter prenos de- Republike Slovenije za šolstvo b, ).
narja med ljudmi oz. organizacijo, kot so
gotovina, čeki, kartična plačila osebno
ali preko spleta, elektronska nakazila
preko spleta, brezstično plačevanje s pa-
metnimi telefoni, in razume, da se razvi-
jajo še novi načini.
Načrtovanje Učenec zna in je sposoben spremljanja Gospodinjstvo (. razred): »Učenci izde-
in upravljanje ter nadzora prihodkov in odhodkov: pri- lajo finančne načrte osebnih letnih stro-
financ pravi finančni načrt redne porabe in var- škov (npr. za učenčevo obleko, obutev
čevanja ter ostane znotraj njega. ipd.)« (Ministrstvo za šolstvo in šport in
Zavod Republike Slovenije za šolstvo
b, ).
Nadaljevanje na naslednji strani
sveta, ki med drugim zajema znanje o potrošniku, njegovih pravicah in dol-
žnostih (OECD 2019). Finančne vsebine, ki se nanašajo na potrošništvo, se
večkrat pojavijo tudi v slovenskih učnih načrtih. Primerjava med učnimi ci-
lji, ki se nanašajo na finančno pismenost, opredeljeni v raziskavi PISA (OECD
2019), in učnimi cilji, opredeljenimi v slovenskih učnih načrtih, je prikazana
v preglednici 1. Smiselno je še izpostaviti, da lahko večino ciljev iz sloven-
skih učnih načrtov, ki se nanašajo na finance, klasificiramo v nižje kategorije
glede na stopnjo zahtevnosti²(tj. poznavanje in razumevanje), medtem ko so
² V tej raziskavi smo uporabili Bloomovo taksonomijo za razvrščanje ciljev glede na stopnjo zah-
tevnosti.
538