Page 538 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 538

Katarina Dolinar in Sanela Hudovernik


            Preglednica 1 Primerjava ciljev raziskave PISA in slovenskih učnih načrtov
             Področje   Cilji PISA                    Učni načrti
             Denar in   Učenec se zaveda različnih oblik in na-  Spoznavanje okolja (. razred): »Učenci
             transakcije  menov denarja: prepozna bankovce in  razlikujejo med osnovnimi vrednostmi
                        kovance.                      denarja (bankovci, kovanci)« (Ministrstvo
                                                      za šolstvo in šport in Zavod Republike
                                                      Slovenije za šolstvo c, ).
                                                      Gospodinjstvo (. razred): »Učenci se se-
                                                      znanijo z oblikami denarja« (Ministrstvo
                                                      za šolstvo in šport in Zavod Republike
                                                      Slovenije za šolstvo b, ).
                        Učenec se zaveda različnih oblik in na-  Spoznavanje okolja (. razred): »Učenci
                        menov denarja: razume, da je denar mo- vedo, da denar dobimo v zamenjavo za
                        goče zamenjati za blago in storitve.  opravljeno delo« (Ministrstvo za šolstvo
                                                      in šport in Zavod Republike Slovenije za
                                                      šolstvo c, ).
                        Učenec se zaveda različnih oblik in na-  Gospodinjstvo (. razred): »Učenci se se-
                        menov denarja: spozna, da obstajajo raz- znanijo z različnimi načini plačevanja«
                        lični načini plačila za kupljene artikle,  (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod
                        prejem denarja od drugih ter prenos de- Republike Slovenije za šolstvo b, ).
                        narja med ljudmi oz. organizacijo, kot so
                        gotovina, čeki, kartična plačila osebno
                        ali preko spleta, elektronska nakazila
                        preko spleta, brezstično plačevanje s pa-
                        metnimi telefoni, in razume, da se razvi-
                        jajo še novi načini.
             Načrtovanje  Učenec zna in je sposoben spremljanja  Gospodinjstvo (. razred): »Učenci izde-
             in upravljanje  ter nadzora prihodkov in odhodkov: pri-  lajo finančne načrte osebnih letnih stro-
             financ      pravi finančni načrt redne porabe in var-  škov (npr. za učenčevo obleko, obutev
                        čevanja ter ostane znotraj njega.  ipd.)« (Ministrstvo za šolstvo in šport in
                                                      Zavod Republike Slovenije za šolstvo
                                                      b, ).
                                                              Nadaljevanje na naslednji strani

                  sveta, ki med drugim zajema znanje o potrošniku, njegovih pravicah in dol-
                  žnostih (OECD 2019). Finančne vsebine, ki se nanašajo na potrošništvo, se
                  večkrat pojavijo tudi v slovenskih učnih načrtih. Primerjava med učnimi ci-
                  lji, ki se nanašajo na finančno pismenost, opredeljeni v raziskavi PISA (OECD
                  2019), in učnimi cilji, opredeljenimi v slovenskih učnih načrtih, je prikazana
                  v preglednici 1. Smiselno je še izpostaviti, da lahko večino ciljev iz sloven-
                  skih učnih načrtov, ki se nanašajo na finance, klasificiramo v nižje kategorije
                  glede na stopnjo zahtevnosti²(tj. poznavanje in razumevanje), medtem ko so

                 ² V tej raziskavi smo uporabili Bloomovo taksonomijo za razvrščanje ciljev glede na stopnjo zah-
                  tevnosti.
                  538
   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543