Page 85 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 85

Mentoriranje zaključnih del in komunikacija med mentorjem ter mentorirancem


             Kriteriji za izbiro mentorja
             Pri izbiri mentorja študent upošteva več dejavnikov, predvsem: predmet, ki
             ga predava mentor, poznavanje mentorja, odnos in pričakovanja do men-
             torja idr. (Krmac 2022). Med ključne lastnosti, ki jih izpostavljajo pri izbiri men-
             torja, so odzivnosti oz. neodzivnosti in prekomerno poseganje v besedilo
             (Cencič 2020). Tudi mentor se sooča z izzivom iskanja pravega ravnovesja
             medštudentovoavtonomijo inintervencijomentorjaoz. dilemo,dokatere
             mere naj posega v delo in besedilo študenta (Vehviläinen in Löfsröm 2016).
             Therese Grohnert idr. (2024) so na podlagi pregleda več raziskav o mento-
             riranju ugotovili, da mentoriranci pri izbiri mentorja dodatno upoštevajo in
             cenijo tudi njegove metodološko znanje ter izkušnje z mentoriranjem. Ven-
             dar za mentoriranje mentor potrebuje znanje z različnih področij. Irene van
             del Marel, Lisette Munneke in Elly de Bruijn (2022) izpostavljajo potrebo po
             znanju s štirih področij: pedagoškega, raziskovalnega, predmetnega in stro-
             kovnega. Znanje s pedagoškega področja zajema znanje o učnem procesu in
             učnih strategijah, na osnovi znanja z raziskovalnega področja mentor men-
             toriranca vodi skozi raziskovalni proces, predmetno znanje se nanaša na po-
             znavanje disciplinarnega področja, ki je predmet raziskovanja, s strokovnim
             znanjem pa mentor podpira študenta v profesionalnem razvoju in prenosu
             znanja v prakso.
               Estelle Phillips in Pugh (2005) ugotavljata, da je pri izbiri mentorja po-
             membno, da se mentoriranec vpraša, kakšen odnos si želi imeti z mentor-
             jem, saj je odnos, ki ga mentoriranec vzpostavi z mentorjem, najtesnejši od-
             nos v času študija. Kakor pa smo že omenili, se potrebe in načini sodelovanja
             med mentorjem ter mentorirancem razlikujejo. Ne glede na različno vzposta-
             vljene odnose načeloma velja, da mentoriranci potrebujejo strokovno pod-
             poro in spodbude, na drugi strani pa mentor potrebuje povratne informacije
             mentoriranca glede na usmeritve, ki so bile slednjemu dane. Pri tem se mora
             mentor zavedati,damentoriranec potrebuje časzarazmislek odelu inraz-
             iskovanju, svobodo in razumevanje s strani mentorja, saj v zgodnjih fazah
             raziskovanja dela napake.


             Učno partnerstvo in vloge mentorja pri pripravi zaključnih del
             Visokošolski učitelji nimajo posebne priprave in usposabljanja za mentor-
             stvo. V tej vlogi se znajdejo popolnoma sami (Vehviläinen in Löfsröm 2016) in
             tudi ne morejo računati na veliko podpore (Grohnert idr. 2024), saj se mentor-
             stvo razvija okoli diadnega odnosa med mentorjem in mentorirancem. Pove-
             čan obseg študentov in posledično mentorirancev lahko vpliva na čas, ki ga
             lahko mentor posvetu vsakemu študentu, in na kakovost odnosa med njima.


                                                                            85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90