Page 87 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 87
Mentoriranje zaključnih del in komunikacija med mentorjem ter mentorirancem
Nenazadnje je treba izpostaviti odgovornost mentorja pri zagotavljanju
kakovostnega zaključnega dela (Ädel idr. 2023).
Komunikacija
Kot smo uvodoma omenili, v slovenskem prostoru ni bilo izvedenih veliko
raziskav na to temo. Podatki (Krmac 2022) kažejo, da se tradicionalnim sre-
čanjem v živo dodajajo še druge oblike komuniciranja, predvsem e-pošta,
srečanja preko videokonferenčnih sistemov in telefonskih pogovorov. Men-
toriranci sicer (Krmac 2022) izpostavljajo strateški pomen srečanj v živo, ki se
pogosto izkažejo za prelomna v procesu pisanja in raziskovanja.
Estelle Phillips in Pugh (2005) poudarjata pomen komunikacije v živo, pri
čemer ne izključujeta komunikacije preko e-pošte, vendar poudarjata, da
samo takšna komunikacija ne prinaša popolnoma učinkovitega nadzorova-
nja procesa priprave zaključnega dela in ne more nadomestiti osebne inte-
rakcije. Nadaljnje poudarita, da sta dobra komunikacija in odnos med štu-
denti ter njihovimi mentorji najpomembnejša elementa mentoriranja. Če ni
medosebne povezanosti, se lahko vse ostalo, kar je povezano s študentskim
raziskovanjem, dojema negativno. Zato se priporoča, da se mentor in men-
toriranec na prvem srečanju pogovorita o načinu sodelovanja ter komunici-
ranja.
Tudi raziskava Therese Grohnert idr. (2024) potrjuje, da ima pri kakovost-
nem mentoriranju velik pomen komunikacija, pri čemer mora mentor ustva-
riti varno okolje za mentoriranca. K temu in h kakovosti mentoriranja po-
membno prispevajo tudi navodila in strukturirano mentoriranje. Strukturi-
rano mentoriranje vključuje različne oblike načrtovanja dela za pripravo za-
ključnega dela in potek pisanja, vključno s planiranjem srečanj in z modelira-
njem učinkovitega upravljanja s časom.
Pomembne pa so tudi povratne informacije mentorja, ki so mentorirancu
podajane sproti.
Raziskava
Ker je bilo preko študija literature zaznati, da je področje nasploh zelo malo
raziskano (npr. Cencič 2020; Krmac 2022), smo se odločili, da v okviru razis-
kave raziščemo pomembnost dejavnikov in razlogov pri izbiri mentorja ter
pogostost in način komuniciranja med mentorjem in mentorirancem.
Glede na slednje smo si zastavili naslednje raziskovalne cilje:
– ugotoviti, kateri so ključni dejavniki in razlogi pri izbiri mentorja ter
kako se kaže povezanost med njimi,
87