Page 88 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 88
Nina Krmac in Maja Mezgec
– raziskati razlike v mnenju o dejavnikih in razlogih pri izbiri mentorja
glede na prvo izbiro mentorja,
– raziskati število srečanjz mentorjemvprocesupisanjazaključnegadela
in način komuniciranja med njim in mentorirancem.
Metodologija
V okviru raziskovanja smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimen-
talno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja.
Vzorec raziskovanja
Osnovno statistično množico predstavljajo diplomanti vseh javnih univerz v
Sloveniji. Pred začetkom izpolnjevanja vprašalnika smo respondente prosili,
da se pri izpolnjevanju osredotočijo na svoje prvo zaključno delo, če so jih
zaključili več. V raziskavi je skupno sodelovalo 252 diplomantov, ki so študij
zaključili v Sloveniji. Od tega jih je bilo 22 (8,7) moškega in 230 (91,3) žen-
skega spola. Pri vključevanju diplomantov v raziskavo se nismo omejili na
leto zaključka študija. Vzorec je bil neslučajnostni, namenski.
Za prikaz starosti respondentov smo numerično spremenljivko starost
kategorizirali in preoblikovali v ordinalno spremenljivko. V raziskavi je bilo
37,7 starih do 30 let, 32,1 med 31 in 40 let, najmanj (19 oz. 7,5) v razi-
skavo vključenih pa je bilo starih nad 50 let.
Instrument in njegove merske značilnosti
Za potrebe raziskave smo oblikovali vprašalnik, namenjen diplomantom.
Vprašanja so se v glavnem navezovala na pomen vloge mentorja pri pisa-
nju zaključnega dela. Študentje so v okviru vprašalnika podali lastno mnenje
o sodelovanju, načinu komuniciranja in razlogih za izbiro določenega men-
torja. Vprašalnik je bilo mogoče izpolniti preko spleta. Vseboval je tri demo-
grafska vprašanja, dva sklopa ocenjevalnih lestvic, sedem anketnih vprašanj
zaprtega tipa in pet anketnih vprašanj odprtega tipa.
Preglednica 1 Število vključenih študentov glede na letnik študija
Starost f f()
Do let ,
–let ,
–let ,
Nad let ,
Skupaj ,
88