Page 88 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 88

Nina Krmac in Maja Mezgec


                     – raziskati razlike v mnenju o dejavnikih in razlogih pri izbiri mentorja
                       glede na prvo izbiro mentorja,
                     – raziskati število srečanjz mentorjemvprocesupisanjazaključnegadela
                       in način komuniciranja med njim in mentorirancem.

                  Metodologija
                  V okviru raziskovanja smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimen-
                  talno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja.

                  Vzorec raziskovanja
                  Osnovno statistično množico predstavljajo diplomanti vseh javnih univerz v
                  Sloveniji. Pred začetkom izpolnjevanja vprašalnika smo respondente prosili,
                  da se pri izpolnjevanju osredotočijo na svoje prvo zaključno delo, če so jih
                  zaključili več. V raziskavi je skupno sodelovalo 252 diplomantov, ki so študij
                  zaključili v Sloveniji. Od tega jih je bilo 22 (8,7) moškega in 230 (91,3) žen-
                  skega spola. Pri vključevanju diplomantov v raziskavo se nismo omejili na
                  leto zaključka študija. Vzorec je bil neslučajnostni, namenski.
                    Za prikaz starosti respondentov smo numerično spremenljivko starost
                  kategorizirali in preoblikovali v ordinalno spremenljivko. V raziskavi je bilo
                  37,7 starih do 30 let, 32,1 med 31 in 40 let, najmanj (19 oz. 7,5) v razi-
                  skavo vključenih pa je bilo starih nad 50 let.

                  Instrument in njegove merske značilnosti
                  Za potrebe raziskave smo oblikovali vprašalnik, namenjen diplomantom.
                  Vprašanja so se v glavnem navezovala na pomen vloge mentorja pri pisa-
                  nju zaključnega dela. Študentje so v okviru vprašalnika podali lastno mnenje
                  o sodelovanju, načinu komuniciranja in razlogih za izbiro določenega men-
                  torja. Vprašalnik je bilo mogoče izpolniti preko spleta. Vseboval je tri demo-
                  grafska vprašanja, dva sklopa ocenjevalnih lestvic, sedem anketnih vprašanj
                  zaprtega tipa in pet anketnih vprašanj odprtega tipa.

                  Preglednica 1 Število vključenih študentov glede na letnik študija
                  Starost                                                   f   f()
                  Do let                                                    ,
                  –let                                                    ,
                  –let                                                    ,
                  Nad let                                                    ,
                  Skupaj                                                    ,



                  88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93