Page 103 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 103

Metoda fraktalne risbe in njena uporaba


             njevala na način, da so morali učenci svoje razumevanje snovi izraziti skozi
             umetnost. Pri tem ni šlo za pravilne ali napačne odgovore, ampak predvsem
             za oblikovanje odgovorov, za katerimi stojijo (Terada, 2019).

             Metoda fraktalne risbe in njena uporaba
             Pri metodi fraktalne risbe gre za terapevtsko metodo pomoči z umetnostjo,
             ki je namenjena vsem in ne zahteva umetniške nadarjenosti. Pri tem gre za
             tehniko, pri kateri se sama osnova fraktalne mreže začne z risanjem z zapr-
             timi očmi. Ko imamo zaprte oči, se sprostimo in nimamo potrebe po kakr-
             šnem koli nadzoru. Posledično ob tem preidemo v meditativno stanje. To
             nam omogoča, da spoznamo vpogled osebe v njeno lastno stanje. V primeru,
             da se stanje spremeni, lahko napovemo tudi prihodnost. Namen metode je,
             da skozi risanje uvidimo različne travme, ki jih skrivamo v naši podzavesti.
             Na ta način lahko spremenimo svoje notranje stanje in posledično tudi našo
             prihodnost.
               Metodo je ustvarila avtorica iz Rusije Tanzilija Polujahtova, kateri namen je
             bil, da bi brez klasičnih psiholoških testov in preprostih vprašalnikov prido-
             bivala odgovore pri psihološki analizi ljudi, ne da bi prišlo do komunikacije.
             Poznamo več različnih vrst fraktalne risbe. Najpogostejši so inicialni fraktali,
             ki prikazujejo realno notranje stanje osebe, potem sledijo fraktali namere, ki
             služijo kot orodje za lažje uresničevanje ciljev, fraktali zdravja, ki so name-
             njeni izboljšanju zdravja, umetniški fratali in kot zadnji fraktali v skupini, ki so
             namenjeni povezovanju in druženju (Dobrodošli v svet fraktalnih risb, kjer se
             premikajo meje možnega!, b.l.).
               Metoda fraktalne risbe je namenjena vsem generacijam, tako mlajšim kot
             tudi starejšim, pri tem pa ni potreben umetniški talent. V primeru mlajših ge-
             neracij risanje fraktalov prilagodimo glede na njihovo starost in risarske spo-
             sobnosti. Metoda naj bi bila namenjena predvsem izboljšanju zdravja, urav-
             noteženju čustvenega stanja, povečanju psihofizične aktivnosti, odpravlja-
             nju anksioznosti in depresije, pomembna je tudi pri odpravljanju stresa. Če
             risanje vključimo že v vrtcu, lahko otroka na ta način pripravimo na osnovno
             šolo. S tem ga pripravimo, da se uči osredotočanja na naloge in dosega-
             nja zastavljenih ciljev. Poleg tega se otroci z risanjem naučijo strpnosti, fine
             motorike, vztrajnosti, vizualnega razmišljanja in sposobnosti reševanja kom-
             pleksnih nalog. Ob vstopu v osnovno šolo s posluževanjem risanja fraktalov
             lahko pripomoremo k razvoju otrokovih možganov, izboljšanju spomina, po-
             zornosti, koncentracije kot tudi učnih sposobnosti. Prav zato bi lahko tovr-
             stno risanje vključili kot uvod ali pa kot zaključek pouka. Ko otroci rišejo raz-
             lične oblike in linije, pri tem pa vključujejo barve, se krepita njihova čustvena


                                                                            103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108