Page 101 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 101
16
Fraktalna risba
Fraktalna risba pri mlajših učencih v osnovni šoli predstavlja izjemno zani-
miv in poučen način, kako jih vpeljati v svet matematike, umetnosti in teh-
nologije. S prilagojenimi pristopi in orodji lahko ta dejavnost postane nav-
dušujoča in dostopna tudi najmlajšim. Pri mlajših učencih je lahko osredo-
točenost na vizualne in praktične elemente ključnega pomena. Zato je pri-
poročljivo uporabiti enostavne, intuitivne programske aplikacije ali celo
ročne tehnike, ki otrokom omogočajo, da eksperimentirajo in ustvarjajo
brez prevelikih tehničnih ovir. Fraktalna risba lahko postane del raznolikih
dejavnosti, ki spodbujajo celosten razvoj otroka. Npr., lahko se kombinira
znaravoslovnimi dejavnostmi,kjerotroci raziskujejofraktalneoblikev na-
ravi, ali pa se poveže z jezikovnimi dejavnostmi, kjer otroci opišejo svoje
ustvarjene vzorce. Pomembno je tudi zagotoviti prostor za svobodo izra-
žanja in raziskovanja. Otroci naj bodo spodbujeni, da uporabljajo svojo
domišljijo, eksperimentirajo z barvami, oblikami in vzorci ter se pri tem
počutijo varne in sprejete.
Fraktalna risba je umetniška tehnika, ki temelji na ustvarjanju kompleksnih
in čudovitih vzorcev s pomočjo matematičnih algoritmov. Beseda »fraktal«
izhaja iz latinskega izraza fractus, kar pomeni »zlomljen« ali »razbit«. Frak-
tali so geometrijske oblike, ki se ponavljajo vse do neskončnosti in imajo
podobne strukture na različnih ravneh povečave. Ta koncept se prenese v
umetnost, kjer ustvarjalci uporabljajo programske algoritme ali ročne teh-
nike, da ustvarijo kompleksne vzorce, ki imajo lastnosti, podobne lastnostim
fraktalov. Fraktalna risba združuje matematiko, umetnost in tehnologijo ter
omogoča ustvarjanje osupljivih in edinstvenih umetniških del, ki odražajo
naravneoblikeinvzorcevvesolju.
Informacije lahko absorbiramo s poslušanjem, z ogledovanjem slik ali bra-
njem besed, vendar pa risba vključi tudi našo domišljijo, ki sili naše možgane,
da ustvarjajo miselne podobe (Orley, 2019).
Metoda risanja in vpliv na spomin
Za razliko od poslušanja predavanj in gledanja slik ter videoposnetkov, pri
katerih učenci pasivno absorbirajo informacije, je risanje aktivno. Učence pri-
sili, da se spomnijo o tem, kar se učijo, in to rekonstruirajo na način, ki je zanje
smiseln. Ko rišemo, naš pomnilnik kodiramo na zelo bogat način, saj prekri-
vamo vizualni spomin slike, kinestetični spomin naše roke, ki riše sliko, in se-
101