Page 21 - Učilnica za življenje
P. 21

Igre za izobraževanje o prilagajanju podnebnim spremembam


             vanje vsebin, povezanih z doseganjem ciljev trajnostnega razvoja na pod-
             ročju podnebnih sprememb (teme so vključevale predvsem poučevanje o
             fizikalnem ozadju podnebnih sprememb in njihovih posledic, podnebni pra-
             vičnosti in vplivu na biotsko raznovrstnost). Rezultati so pokazali, da čeprav
             se 70 anketirancev strinja s pomembnostjo podnebnih sprememb kot
             učne teme, ki prav gotovo spada v sodobne izobraževalne kurikule, samo
             35 od njih to področje zelo dobro pozna in lahko poučuje. Anketiranci me-
             nijo, da dobro poznajo resnost problematike podnebnih sprememb, vendar
             so nekoliko manj samozavestni pri razlaganju njihovih vplivov na lokalno
             okolje. Raziskava je tudi pokazala, da so anketiranci bolj pripravljeni razlagati
             o kognitivnih vidikih podnebnih sprememb, manj pa o socialno-čustvenih
             in vedenjskih. Posledično bi lahko samo 23 učiteljev dobro razložilo, kako
             aktivno sodelovati v boju proti podnebnim spremembam. Več kot 30 an-
             ketirancev meni, da ne poznajo primernih didaktičnih pristopov za razlago
             podnebnih sprememb, približno 20 jih nima dovolj časa ali jim primanjkuje
             znanja in kompetenc, da bi poučevali o tej temi. Toda več kot 50 anketi-
             rancev slednjo omeni vsaj enkrat mesečno in 60 bi se jih bilo pripravljenih
             dodatno usposabljati za poučevanje o tem. Anketiranci vidijo največje iz-
             zive v pomanjkanju primernih učnih načrtov za poučevanje o podnebnih
             spremembah, poleg tega menijo, da te niso prednostna tema v nacionalnih
             preverjanjih znanja niti pri odločevalcih na področju vzgoje in izobraževanja,
             kar je tudi velika ovira (UNESCO in Education International, 2021).
               Hkrati je mednarodna raziskava, ki je zajela več kot 17.000 mladih (največ v
             starostni kategoriji 11–19 let) iz 166 držav sveta, pokazala, da samo 30 vpra-
             šanih meni, da so dobro obveščeni o podnebnih spremembah in jih lahko
             dobro razložijo. Glede podnebnega izobraževanja mladi zahtevajo, da se: 1.
             jih bolje pripravi na ukrepanje; 2. vključuje več interdisciplinarnosti; 3. upora-
             bijo izkustveni, refleksivni, v učence usmerjeni pristopi; 4. vključuje tudi za-
             bavnejše vsebine; 5. spodbujata iskanje rešitev in akcija. Pogrešajo boljše so-
             delovanje z lokalno skupnostjo za kontekstualiziran in prilagojen pristop ter
             menijo, da so učitelji še vedno premalo samozavestni ali imajo premalo virov
             za zagotavljanje učinkovitega poučevanja o podnebnih spremembah (UNE-
             SCO, 2022).

             Metodologija
             Primere izobraževalnih iger, ki se nanašajo na poučevanje prilagajanja na
             podnebne spremembe, smo izbrali na osnovi analize sive in raziskovalne li-
             terature. Uporabljali smo iskalnike Google, Google Scholar in Web of Sci-
             ence (WoS). Rezultate smo zbrali z iskalnim nizom »prilagajanje na podnebne


                                                                             21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26