Page 114 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 114
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

- Kritična presoja_strokovni problemi
- Ostale kompetence
- Razlaganje lastnih stališč in zaključkov
- Samostojnost pri delu
- Samostojnost pri delu_računalniški programi

Kodam sta bila skupno pripisana 302 citata (neposredne navedbe študentov, poveza-
ne s posamezno ali več kodami). Izvedba skupinskih intervjujev in analize podatkov je po-
tekala skladno s priporočili dobrega kvalitativnega raziskovanja Pattona (2002) ter Easter-
by-Smith in drugih (2002).

Priprava vprašalnika

Osnova za pripravo vprašalnika so bile skupine kompetenc. Za vsako skupino kompetenc je
bil pripravljen sklop trditev. Te so se nanašale na ključne elemente kompetenc vsake izmed
skupin. V vprašalniku so bile trditve organizirane v štiri sklope, ki so obravnavali: (1) zna-
nje, pridobljeno med študijem, (2) spopadanje s strokovnimi problemi, (3) delo v skupini in
(4) odnos do dela, skupno 28 trditev. Vsako trditev smo kodirali z oznakami skupin kom-
petenc, na katere se nanaša. Diplomanti so doseganje kompetenc ocenjevali na podlagi stri-
njanja s podanimi trditvami na dvostopenjski lestvici, pri čemer je »DA« pomenilo, da tr-
ditev zanje velja, »NE« pa, da trditev zanje ne velja.

Potek anketiranja in doseženi vzorec

Anketiranje diplomantov je potekalo na dva načina: k izpolnjevanju spletnega vprašalni-
ka so bili povabljeni diplomanti preteklih študijskih let; k anketiranju so bili prvič pozvani
sredi julija, drugič pa v začetku septembra. Vprašalnik v papirnati obliki je referat posredo-
val diplomantom tekočega študijskega leta oz. kandidatom ob oddaji vloge za zagovor za-
ključne naloge. Skupno smo prejeli 43 veljavnih odgovorov, od tega 39 v spletnem okolju, 4
pa v papirnati obliki. Med sodelujočimi diplomanti jih je bilo 33 iz obravnavanega študij-
skega programa, kar znaša približno 43 % vseh diplomantov.

Rezultati

Najprej je bil opravljen kvalitativni del raziskave, zato ga predstavljamo prvega. Kvantitativ-
ni pristop je opisan v drugem delu rezultatov.

Skupinski intervjuji

V nadaljevanju predstavljamo rezultate intervjujev po posameznih kompetencah, kot so
zasnovane v profilu magistranda. Najprej predstavimo splošno oceno prisotnosti vsake
kompetence, kot se je pokazala na razgovorih z izjavami študentov. Izjave smo za lažjo sle-
dljivost označili z zaporednimi številkami, kjer prva številka pomeni zaporedno številko
intervjuja, druga številka pa pomeni zaporedno številko izjave znotraj posameznega inter-
vjuja. Nato podamo kratka izhodišča za nadaljnje spodbujanje razvoja kompetenc pri štu-
dentih. Slogovno smo študentske odgovore pustili v izvorni obliki, saj v tej obliki delujejo
bolj živo in občasno raziskovalcu ponudijo tudi dodaten vpogled v misel udeleženca (Pat-
ton, 2002).

112
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119