Page 118 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 118
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

»Pa da sodelavci pridejo k meni in rečejo, hej ti, ti pa ziher veš to… ker enih stvari se
dejansko naučimo.« (2:85)

Anketiranje

Vsaki trditvi v vprašalniku je bila pripisa ena ali več kod, pri čemer je vsaka koda predsta-
vljala skupino kompetenc in element znotraj skupine, na katerega se je trditev nanašala.
Vsaka trditev je predstavljala eno spremenljivko. Odgovori so bili ovrednoteni s točkami,
pri čemer se odgovor DA beleži z 1 točko, odgovor NE pa z 0 točkami. Negativne trditve
smo ustrezno zabeležili (točkovanje je obratno). Glede na kode elementov smo iz osnovnih
spremenljivk tvorili nove spremenljivke, ki predstavljajo skupino kompetenc. Nove spre-
menljivke so vsota trditev, ki sestavljajo skupino kompetenc. Doseganje kompetenc smo
merili tako, da smo skupno možno vsoto točk primerjali z doseženimi točkami v anketnem
vprašalniku. Rezultate predstavljamo agregirano.

Preglednica 10: Pregled doseganja posameznih skupin kompetenc za diplomante obravna-
vanega študijskega programa.

Kompetence delo s podat- samostojnost razlaga lastnih delo s skupi- etičnost kritična presoja
ki in informa- pri delu stališč in za- nami (5 t) (8 t)
Statistika (6 t) (6 t)
Povprečje cijami ključkov 3,85 6,21
Odstotek od (5 t) (5 t) 5,39 77% 78%
vsote 90%
Napaka pov- 4,36 3,79 3,58 0,124 0,278
prečja 87% 63% 72% 0,174
St. odklon 0,712 1,596
Mediana 0,178 0,253 0,246 0,998 47
Minimum 6 03
Maximum 1,025 1,453 1,415 2 45
1. kvartil 5 44 4 38
1 11 4
4 54
1 2,75 3,5

Opomba: N = 33.
Pri pregledu povprečnih doseženih vsot za posamezne skupine kompetenc ugotavlja-
mo, da diplomanti izražajo dokaj visoko doseganje v vseh skupinah, razen pri samostojno-
sti pri delu. V tej skupini kompetenc so razlike med diplomanti v povprečju tudi največje.
Razlike v doseženih povprečjih so statistično značilne; preverili smo jih s t-testom za od-
visne vzorce (p < 0,05). Rečemo lahko, da s študijskim program študenti različne skupine
kompetenc v povprečju usvojijo do različne stopnje.
Rezultati anketiranja kažejo, da diplomanti obravnavanega študijskega programa v
največji meri dosegajo kompetence za delo s skupinami, v najmanjši pa kompetence samo-
stojnosti pri delu. V veliki meri imajo usvojene tudi kompetence dela s podatki in informa-
cijami, sledita pa skupini kompetenc kritične presoje in etičnosti. Izražamo skrb, da je pri
kompetencah etičnosti najnižji rezultat 0; gre sicer za odgovore enega anketiranca.
Analiza 1. kvartilov sicer kaže, da je med študenti z najmanj razvitimi kompetencami
najslabše doseganje kompetenc dela s podatki in informacijami, kjer ima ¼ anketirancev

116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123