Page 120 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 120
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

Slika 34: Kompetenčni profil anketiranih diplomantov izbranega študijskega programa.

Sklepi

Na podlagi tu predstavljenih rezultatov ugotavljamo, da študijski program povečini dosega
svoj namen, vendar obstajajo še skupine kompetenc in posamezni elementi teh kompetenc,
kjer doseganje ni zadovoljivo. To se je pokazalo tako v skupinskih intervjujih s študenti kot
v anketiranju diplomantov. Vodstvu fakultete so bile na podlagi rezultatov predstavljeni
predlogi za izboljšanje doseganja kompetenc v vseh skupinah. Nekatere smiselne predloge
so med intervjuji podali tudi študenti. Ker je bilo v raziskavi ugotovljeno kot relativno niz-
ko (v primerjavi z ostalimi kompetencami) doseganje kompetenc etičnega ravnanja, navaja-
mo kot primer predlog za izboljšanje na tem področju. Več pozornosti bi bilo treba name-
niti vzrokom in posledicam neetičnega delovanja v makro in mikro okolju ter oblikovanju
tvornih rešitev za izboljšanje stanja v prihodnosti. Skladno s Kohlbergovo teorijo moralne-
ga razvoja (1981) bi bilo treba študente senzibilizirati v smeri posameznikove odgovornosti
za etično ravnanje.

Predstavili smo preliminarno analizo spremljanja kompetenc, kar fakulteta uvaja v
okviru evalvacije študijskega programa. Za ta namen smo oblikovali metodologijo in mer-
ske inštrumente, ki so dali dokaj jasne rezultate. Glede na dobljene rezultate lahko tako pri-
stop kot inštrumente ocenimo kot ustrezne, pri aplikaciji rezultatov pa je treba upošteva-
ti tudi nekaj omejitev.

Rezultati kvalitativne raziskave so zgolj informativni, brez možnosti generaliziranja
na vse vpisane študente ter ne predstavljajo zanesljive informacije o stopnji prisotnosti po-
sameznih kompetenc v profilu študentov. Pomanjkljivost omenjene raziskave je tudi v tem,
da so bili vanjo zajeti študentje, ki programa še niso v celoti absolvirali, saj so njihovi odgo-
vori temeljili na zgolj enoletni izkušnji vpisa v podiplomski študijski program.
118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125