Page 26 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 26
Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti

− upravljavske kompetence: stremenje k dosežkom, odgovornost,
usmerjenost k zastavljenim smotrom in ciljem, upravljanje odno-
sov;

− intelektualne kompetence: sodbe, odločnost, tekoče govorjenje,
inteligenca, znanje;

− socialno/čustvene kompetence: sposobnost podpreti in biti prip-
ravljen na sodelovanje, popularnost, družabnost, diplomacija,
medčloveške spretnosti;

Spencer in Spencer (1993, 201) med kompetence managerja štejejo spo-
sobnost vplivanja in prepričevanja zaposlenih, timsko delo, sodelovanje,
usmerjenost k izidom, iniciativnost, samozavest, konceptualno mišljenje,
sistemsko zbiranje informacij, samozaupanje, analitična sposobnost in spo-
sobnost vodenja timov.
26 Yukl (2010, 44) ter Daft, Kendrick in Vershinina (2010, 8–9) kompe-

tence managerja delijo na:

− tehnične kompetence (obvladovanje metod dela in postopkov, ob-
vladovanje opreme, specialna znanja, analitične sposobnosti, raz-
reševanje konfliktov ipd.);

− medosebne kompetence (sposobnost delati v timu, sposobnost
motiviranja, sposobnost komuniciranja in koordiniranja ipd.);

− konceptualne kompetence (sposobnost razmišljanja, sposobnost
odločanja, sposobnost dolgoročnega pogleda ipd.).

Goleman (2001, 41–2) kompetence managerja na podlagi teorije o ču-
stveni inteligenci (EQ) razdeli na:

− osebnostne kompetence (natančno ocenjevanje sebe, zaupanje
vase, nadzorovanje sebe, zanesljivost, vestnost, prilagodljivost,
pripravljenost in dojemljivost za novosti, prizadevanje za dosego
zastavljenega smotra in cilja, usklajenost s cilji tima, vztrajnost pri
izpolnjevanju smotrov in ciljev);

− družbene kompetence (razumevanje in prepoznavanje pogledov
ostalih zaposlenih, prepoznavanje potreb po napredovanju zapo-
slenih, ustrežljivost, ustvarjanje priložnosti za sodelovanje, poslo-
vodna zavest, obvladovanje taktik prepričevanje, obvladovanje
pogajanj, razreševanje nesporazumov, vodenje, uvajanje in obvla-
dovanje sprememb, timske sposobnosti, sodelovanje, navezovanje
stikov).
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31