Page 68 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti
− poslovne dejavnosti: povezave, ki temeljijo na tehnološkem, proi-
zvodnem, projektnem, razvojnem ali tržnem sodelovanju ali izme-
njavi ter prenosu znanja;
− smer povezave: vertikalne, horizontalne, diagonalne, transsektor-
ske;
− kapitalska udeležba: kapitalske, nekapitalske povezave, povezave z
manjšinsko udeležbo;
− konkurenčni odnos: povezave med konkurenti, povezave med ne-
konkurenti;
− naravnanost: ofenzivne povezave, defenzivne povezave;
− usklajenost sredstev udeležencev: povezave z dodajanjem sredstev,
povezave s kombiniranjem različnih sredstev, mešane povezave;
− povezovalni prostor: narodne, regionalne, transnacionalne;
68 − formalnost: formalne, neformalne;
− vrsta temeljnih dejavnosti: povezave med izdelki, povezave med
posameznimi storitvami.
Zunanje razmerje med podjetjem in drugo organizacijo ter zunanjim
izvajalcem je lahko uspešno, če dejavnost, ki jo izvaja zunanji izvajalec, ni
temeljna dejavnost organizacije in prinaša podjetju in drugi organizaciji
večjo korist, kot bi jo, če bi to dejavnost izvajalo samo (Johnson, Scholes
in Whittington 2005, 426). Med te dejavnosti lahko štejemo usposablja-
nje in izobraževanje zaposlenih, skrbništvo nad informacijskim sistemom,
računovodstvo, varnostna služba, čistilni servis ipd. (Torrington, Hall in
Taylor 2008, 141).
Poslovna omrežja so skupina posameznikov, ki sodelujejo v omrež-
ju. Odnosi med posamezniki v omrežju so lahko formalni ali neformal-
ni, med njimi pa velja zadostna stopnja zaupanja (v nasprotnem primeru
omrežje propade) (Todeva 2006, 107).
Po mnenju Schermerhorna (2012, 183) so neformalne strukture pred-
vsem koristne v času sprememb, ko stare formalne strukture ne delujejo,
nove pa so v nastajanju – zapolnijo praznino. Neformalne strukture lah-
ko delujejo v nasprotju z interesi organizacije, kot npr. prenašajo netočne
informacije, so začetniki upora proti spremembam, odvračajo posamezni-
ke od dela ipd. (prav tam). Schermerhorn prav tako meni (prav tam), da
vsako podjetje in druga organizacija, če hoče uspeti, potrebuje neformal-
ne strukture.
− poslovne dejavnosti: povezave, ki temeljijo na tehnološkem, proi-
zvodnem, projektnem, razvojnem ali tržnem sodelovanju ali izme-
njavi ter prenosu znanja;
− smer povezave: vertikalne, horizontalne, diagonalne, transsektor-
ske;
− kapitalska udeležba: kapitalske, nekapitalske povezave, povezave z
manjšinsko udeležbo;
− konkurenčni odnos: povezave med konkurenti, povezave med ne-
konkurenti;
− naravnanost: ofenzivne povezave, defenzivne povezave;
− usklajenost sredstev udeležencev: povezave z dodajanjem sredstev,
povezave s kombiniranjem različnih sredstev, mešane povezave;
− povezovalni prostor: narodne, regionalne, transnacionalne;
68 − formalnost: formalne, neformalne;
− vrsta temeljnih dejavnosti: povezave med izdelki, povezave med
posameznimi storitvami.
Zunanje razmerje med podjetjem in drugo organizacijo ter zunanjim
izvajalcem je lahko uspešno, če dejavnost, ki jo izvaja zunanji izvajalec, ni
temeljna dejavnost organizacije in prinaša podjetju in drugi organizaciji
večjo korist, kot bi jo, če bi to dejavnost izvajalo samo (Johnson, Scholes
in Whittington 2005, 426). Med te dejavnosti lahko štejemo usposablja-
nje in izobraževanje zaposlenih, skrbništvo nad informacijskim sistemom,
računovodstvo, varnostna služba, čistilni servis ipd. (Torrington, Hall in
Taylor 2008, 141).
Poslovna omrežja so skupina posameznikov, ki sodelujejo v omrež-
ju. Odnosi med posamezniki v omrežju so lahko formalni ali neformal-
ni, med njimi pa velja zadostna stopnja zaupanja (v nasprotnem primeru
omrežje propade) (Todeva 2006, 107).
Po mnenju Schermerhorna (2012, 183) so neformalne strukture pred-
vsem koristne v času sprememb, ko stare formalne strukture ne delujejo,
nove pa so v nastajanju – zapolnijo praznino. Neformalne strukture lah-
ko delujejo v nasprotju z interesi organizacije, kot npr. prenašajo netočne
informacije, so začetniki upora proti spremembam, odvračajo posamezni-
ke od dela ipd. (prav tam). Schermerhorn prav tako meni (prav tam), da
vsako podjetje in druga organizacija, če hoče uspeti, potrebuje neformal-
ne strukture.