Page 71 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 71
Organizacijski sistem in inoviranje 71
formacijske, proizvodne transformacijske in druge procese izven izdeloval-
nih procesov (proces obdelave podatkov, projektni proces, finančni proces
ipd.) in jih opiše s štirimi osnovnimi elementi:
− enota izdelave, ki potuje skozi proces (stranka v storitvenem pro-
cesu, material ali naročilo v proizvodnem procesu, informacija v
procesu obdelave podatkov, denar v finančnem procesu, razvojni
projekt v projektnem procesu ipd.);
− dejavnosti, ki potekajo v fazi transformacije (koraki transformaci-
je);
− pot, po kateri enota potuje v procesu (vrstni red izvajanja dejavno-
sti transformacije),
− viri, ki sodelujejo pri izvajanju aktivnosti: delovna sredstva (stroji,
oprema, orodja ipd.) in zaposleni.
Kovačič et al. (2004, 78) poslovni proces razdelijo na osem (8) ključnih
elementov, in sicer na:
− dogodek/dogodke, ki sprožijo proces;
− vložke: kaj, od kod, na kakšen način, v kakšni obliki in vsebini
prihaja enota v poslovni proces;
− izložki (proizvodi, storitve, dokumenti) kot rezultat izvajanja po-
slovnega procesa;
− odgovorna oseba poslovnega procesa: njegova odgovornost in vlo-
ga pri izvajanju poslovnega procesa;
− različne omejitve (meje) obsega izvajanja poslovnega procesa in
omejitve pristojnosti odgovorne osebe poslovnega procesa;
− stroški poslovnega procesa (materialni stroški, stroški oseb ipd.);
− pretočni čas: čas, ko enota potuje skozi poslovni proces – čas od
vstopa enote v poslovni proces do njenega izstopa iz poslovnega
procesa (število časovnih enot);
− ključni dejavniki uspeha (pomembni cilji, ki jih izrazimo s ključ-
nimi kazalniki uspešnosti delovnega procesa).
Management (preoblikovanje vložkov v izide) posameznih procesov v
podjetju in drugi organizaciji se nanaša na oblikovanje logičnih zaporedij
izvajanja delovnih nalog in delov teh nalog (Weske 2012, 4) – management
posameznih procesov nam daje odgovor, kako je treba nekaj narediti, do-
ločijo se količine, kakovost in čas (Kralj 2005, 430). Management posame-
znih procesov v podjetju in drugi organizaciji zahteva že pred tem posta-
vitev struktur organiziranosti (obravnavano v prejšnjem poglavju), kjer so
formacijske, proizvodne transformacijske in druge procese izven izdeloval-
nih procesov (proces obdelave podatkov, projektni proces, finančni proces
ipd.) in jih opiše s štirimi osnovnimi elementi:
− enota izdelave, ki potuje skozi proces (stranka v storitvenem pro-
cesu, material ali naročilo v proizvodnem procesu, informacija v
procesu obdelave podatkov, denar v finančnem procesu, razvojni
projekt v projektnem procesu ipd.);
− dejavnosti, ki potekajo v fazi transformacije (koraki transformaci-
je);
− pot, po kateri enota potuje v procesu (vrstni red izvajanja dejavno-
sti transformacije),
− viri, ki sodelujejo pri izvajanju aktivnosti: delovna sredstva (stroji,
oprema, orodja ipd.) in zaposleni.
Kovačič et al. (2004, 78) poslovni proces razdelijo na osem (8) ključnih
elementov, in sicer na:
− dogodek/dogodke, ki sprožijo proces;
− vložke: kaj, od kod, na kakšen način, v kakšni obliki in vsebini
prihaja enota v poslovni proces;
− izložki (proizvodi, storitve, dokumenti) kot rezultat izvajanja po-
slovnega procesa;
− odgovorna oseba poslovnega procesa: njegova odgovornost in vlo-
ga pri izvajanju poslovnega procesa;
− različne omejitve (meje) obsega izvajanja poslovnega procesa in
omejitve pristojnosti odgovorne osebe poslovnega procesa;
− stroški poslovnega procesa (materialni stroški, stroški oseb ipd.);
− pretočni čas: čas, ko enota potuje skozi poslovni proces – čas od
vstopa enote v poslovni proces do njenega izstopa iz poslovnega
procesa (število časovnih enot);
− ključni dejavniki uspeha (pomembni cilji, ki jih izrazimo s ključ-
nimi kazalniki uspešnosti delovnega procesa).
Management (preoblikovanje vložkov v izide) posameznih procesov v
podjetju in drugi organizaciji se nanaša na oblikovanje logičnih zaporedij
izvajanja delovnih nalog in delov teh nalog (Weske 2012, 4) – management
posameznih procesov nam daje odgovor, kako je treba nekaj narediti, do-
ločijo se količine, kakovost in čas (Kralj 2005, 430). Management posame-
znih procesov v podjetju in drugi organizaciji zahteva že pred tem posta-
vitev struktur organiziranosti (obravnavano v prejšnjem poglavju), kjer so