Page 70 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 70
jnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti

Povezovanja Prednosti Slabosti

Spojitev v novo organizacijo (angl. consolidation, amalgamation)

Velja skoraj vse kot za spojitev v orga- Nihče ne kupuje, nihče ni prodan. Velja isto kot za spojitev v organizaci-
nizacijo kupca. jo kupca.

Nakup deležev organizacije (angl. acquisition of stock)

Nakup deležev od deležnikov za de- Preprost potek, ni treba sklicati sk- Organizacije ni mogoče pripoji-
nar, vrednostne papirje. upščine deležnikov, dogovori se la- ti, dokler deležev ne prodajo vsi
hko z vsakim posebej; ni prisile za deležniki.
prodajo. Če kupec ne dobi zadostne večine,
naj bi upoštevali (zaščiteno) manjšino.

Nakup sredstev organizacije (angl. acquisition of assets)

Nakup znanih sredstev (ne last- Kupec kupi znana sredstva in se Če državni organi menijo, da gre v
ninskih deležev) za denar, vrednos- tako zavaruje pred tveganjem zaradi resnici za spajanje, sprožijo ustrezen
tne papirje. prevzema neznanih obveznosti. postopek.
Kupec lahko prevzame tudi znane Prenašanje lastništva posameznih
obveznosti. sredstev terja dodatne postopke in
stroške.

70 Vir: Tavčar 2008a, 361.

Procesi v organizacijskem sistemu
Poslovni procesi
Poslovni procesi v organizacijskem sistemu so dinamični vidik urejenosti
organizacije (Biloslavo 2008, 328). Procese v organizacijskem sistemu ra-
zumemo kot poteke delovanja dejavnosti v podjetju in drugi organizaciji
(Armstrong 2009; Slocum in Hellriegel 2009; Certo in Certo 2012; Daft
2012a). V procesih je treba urediti tokove različnih poslovnih dejavnikov
(materialna sredstva, denarna sredstva, delo in informacije) in udejanjati
poteke posameznih dejavnosti od začetka do konca z izvajalci teh proce-
sov, vsebino in naravnanostjo (Kralj 2005, 430) – odvija se transformaci-
ja (odvija se tok »dela« v procesu, preoblikovanje vložkov v izložke) (Rus-
jan 2013, 55).

Poznamo več delitev poslovnih procesov v podjetju in drugi organiza-
ciji. Biloslavo (2008, 328) poslovne procese deli na dejavnostne (zapored-
je dejavnosti, s katerimi organizacija spreminja vložke v izložke), vedenjske
(široko usvojeni vzorci vedenja in delovanja) in procese spreminjanja (zapo-
redje dogodkov skozi čas). Kralj (2005, 430) poslovne procese deli na delov-
ne, tehnološke in ciljne. Poslovne procese v podjetju in drugi organizaciji
lahko delimo po nalogah managementa (proces odločanja, proces vodenja
ljudi k izidom, proces komuniciranja, proces nadzorovanja) (Armstrong
2009; Slocum in Hellriegel 2009; Certo in Certo 2012). Poslovne proce-
se lahko delimo tudi na poslovne, delovne in proizvajalne procese (Rob-
bins in Coulter 2012; Robbins in Judge 2013; Evans 2013; Schermerhorn in
Wright 2014). Rusjan (2013, 55) poslovne procese deli na storitvene trans-
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75