Page 77 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
Organizacijski sistem in inoviranje 77
− široka uporaba statističnih in nestatističnih orodij za nadzor ka-
kovosti.
Vpeljava managementa celovite kakovosti TQM v organizacijo prinaša
lahko tudi določene slabosti (TQM 2014), in sicer:
− visoki začetni stroški vpeljave: izobraževanje zaposlenih, uvajanje
nove metode proizvodnje,
− zaposleni nasprotujejo spremembam,
− prednosti uvajanja se pokažejo v nekaj letih.
Družina standardov ISO za management kakovosti 9000
Družino standardov ISO za management kakovosti 9000 (angl. Quality
Management Systems) sestavljajo štirje standardi (Unterlechner, Meško
Štok in Markič 2009, 78), in sicer:
− ISO 9000:2005 – sistemi managementa kakovosti: podaja teme-
lje sistemov managementa in določa »slovar« za sisteme manage-
menta kakovosti.
− ISO 9001:2008 – sistemi managementa kakovosti: razčlenjuje
zahteve za sistem managementa kakovosti (organizacija s tem do-
kazuje, da so izdelki narejeni po ustreznih predpisih, izpolnjujejo
zahteve kupcev, sama organizacija pa si prizadeva povečati zado-
voljstvo kupcev).
− ISO 9004:2009 – sistemi managementa kakovosti: služi kot »ka-
žipot«, kjer se upoštevata tako učinkovitost kot uspešnost sistema
managementa kakovosti.
− ISO 19011:2011 – podaja napotke za presojo sistemov manage-
menta in/ali sistemov managementa varstva okolja.
Družina standardov ISO 9000 za management kakovosti omogočajo
»enoten jezik« med kupci in uporabniki ter proizvajalci (Piskar in Dolin-
šek 2006, 47–8). Številne raziskave (Naveh in Marcus 2005; Khazanchi,
Lewis in Boyer 2007; Wagner 2008, Daugherty et al. 2009; Chen et al.
2010, Prajogo in McDermott 2011, Prajogo, Huo in Han 2012; Heras-Sa-
izarbitoria in Boiral 2013) potrjujejo številne prednosti uvajanja tega stan-
darda v organizacije, kot so:
− stalna kakovost proizvodov in procesov,
− enostaven dostop do tujih trgov,
− odprava procesnih napak in neučinkovitosti,
− povečanje zadovoljstva strank,
− notranja učinkovitost,
− široka uporaba statističnih in nestatističnih orodij za nadzor ka-
kovosti.
Vpeljava managementa celovite kakovosti TQM v organizacijo prinaša
lahko tudi določene slabosti (TQM 2014), in sicer:
− visoki začetni stroški vpeljave: izobraževanje zaposlenih, uvajanje
nove metode proizvodnje,
− zaposleni nasprotujejo spremembam,
− prednosti uvajanja se pokažejo v nekaj letih.
Družina standardov ISO za management kakovosti 9000
Družino standardov ISO za management kakovosti 9000 (angl. Quality
Management Systems) sestavljajo štirje standardi (Unterlechner, Meško
Štok in Markič 2009, 78), in sicer:
− ISO 9000:2005 – sistemi managementa kakovosti: podaja teme-
lje sistemov managementa in določa »slovar« za sisteme manage-
menta kakovosti.
− ISO 9001:2008 – sistemi managementa kakovosti: razčlenjuje
zahteve za sistem managementa kakovosti (organizacija s tem do-
kazuje, da so izdelki narejeni po ustreznih predpisih, izpolnjujejo
zahteve kupcev, sama organizacija pa si prizadeva povečati zado-
voljstvo kupcev).
− ISO 9004:2009 – sistemi managementa kakovosti: služi kot »ka-
žipot«, kjer se upoštevata tako učinkovitost kot uspešnost sistema
managementa kakovosti.
− ISO 19011:2011 – podaja napotke za presojo sistemov manage-
menta in/ali sistemov managementa varstva okolja.
Družina standardov ISO 9000 za management kakovosti omogočajo
»enoten jezik« med kupci in uporabniki ter proizvajalci (Piskar in Dolin-
šek 2006, 47–8). Številne raziskave (Naveh in Marcus 2005; Khazanchi,
Lewis in Boyer 2007; Wagner 2008, Daugherty et al. 2009; Chen et al.
2010, Prajogo in McDermott 2011, Prajogo, Huo in Han 2012; Heras-Sa-
izarbitoria in Boiral 2013) potrjujejo številne prednosti uvajanja tega stan-
darda v organizacije, kot so:
− stalna kakovost proizvodov in procesov,
− enostaven dostop do tujih trgov,
− odprava procesnih napak in neučinkovitosti,
− povečanje zadovoljstva strank,
− notranja učinkovitost,