Page 88 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti
− mesto pojava inovacije: inovacije se pojavijo v organizacijah, jav-
nih službah, poslovnih dejavnosti;
− obliko inovacije: inovacija izdelka, storitve, procesa.
Pretnar (1995, 7) inovacije deli na inovacije, ki povečujejo povpraševa-
nje (inovacije se nanašajo se na nove proizvode), in inovacije, ki znižujejo
stroške (inovacije se nanašajo se na nove procese).
Mulej (et al. 2008, 11) inovacije deli na:
− programske inovacije: nov poslovni program, ki nastane iz tržno
uveljavljenega dela tehnično-tehnoloških novosti;
− tehniško-tehnološke inovacije: nove lastnosti izdelkov, novi po-
stopki izdelave, nove uspešne storitve, procesi;
− organizacijske inovacije: nove oblike dela, novi slogi vodenja ipd.;
88 − upravljavske inovacije: novi slogi vodenja;
− metodične inovacije: nove metode vodenja, ki podpirajo uprav-
ljavske inovacije v praksi.
Griffin in Moorhead (2014, 508) inovacije delita na:
− radikalne/temeljite inovacije: inovacije, ki naredijo velik preboj ali
ustvarjajo »novo« industrijo;
− sistemske inovacije: inovacije, ki s sestavljanjem novih delov ali
načinov dela ustvarjajo novo funkcionalnost izdelka, storitve ali
procesa;
− postopne inovacije: tehnične izboljšave in razširjene sistemske no-
vosti.
V smernicah OECD (2005) so opisani štirje tipi inovacij:
− produktna inovacija (uvedba izdelka ali storitve, ki je nov ali bi-
stveno izboljšan glede na njihove lastnosti ali namen uporabe,
vključno z bistvenimi izboljšavami v tehničnih specifikacijah, se-
stavnih delih in materialih in drugih značilnostih);
− procesna inovacija (nov ali bistveno izboljšan postopek proizvaja-
nja ali načina dostave – bistvene spremembe v tehnikah, opremi
in/ali programski opremi);
− trženjska inovacija (implementacija nove tržne metode, ki vklju-
čuje pomembne spremembe v obliki ali pakiranju izdelka, lansira-
nju na trg, oglaševanju ali določanju cene);
− organizacijska inovacija (implementacija nove organizacijske me-
tode v poslovni praksi podjetja, organizaciji dela ali zunanjih od-
nosih).
− mesto pojava inovacije: inovacije se pojavijo v organizacijah, jav-
nih službah, poslovnih dejavnosti;
− obliko inovacije: inovacija izdelka, storitve, procesa.
Pretnar (1995, 7) inovacije deli na inovacije, ki povečujejo povpraševa-
nje (inovacije se nanašajo se na nove proizvode), in inovacije, ki znižujejo
stroške (inovacije se nanašajo se na nove procese).
Mulej (et al. 2008, 11) inovacije deli na:
− programske inovacije: nov poslovni program, ki nastane iz tržno
uveljavljenega dela tehnično-tehnoloških novosti;
− tehniško-tehnološke inovacije: nove lastnosti izdelkov, novi po-
stopki izdelave, nove uspešne storitve, procesi;
− organizacijske inovacije: nove oblike dela, novi slogi vodenja ipd.;
88 − upravljavske inovacije: novi slogi vodenja;
− metodične inovacije: nove metode vodenja, ki podpirajo uprav-
ljavske inovacije v praksi.
Griffin in Moorhead (2014, 508) inovacije delita na:
− radikalne/temeljite inovacije: inovacije, ki naredijo velik preboj ali
ustvarjajo »novo« industrijo;
− sistemske inovacije: inovacije, ki s sestavljanjem novih delov ali
načinov dela ustvarjajo novo funkcionalnost izdelka, storitve ali
procesa;
− postopne inovacije: tehnične izboljšave in razširjene sistemske no-
vosti.
V smernicah OECD (2005) so opisani štirje tipi inovacij:
− produktna inovacija (uvedba izdelka ali storitve, ki je nov ali bi-
stveno izboljšan glede na njihove lastnosti ali namen uporabe,
vključno z bistvenimi izboljšavami v tehničnih specifikacijah, se-
stavnih delih in materialih in drugih značilnostih);
− procesna inovacija (nov ali bistveno izboljšan postopek proizvaja-
nja ali načina dostave – bistvene spremembe v tehnikah, opremi
in/ali programski opremi);
− trženjska inovacija (implementacija nove tržne metode, ki vklju-
čuje pomembne spremembe v obliki ali pakiranju izdelka, lansira-
nju na trg, oglaševanju ali določanju cene);
− organizacijska inovacija (implementacija nove organizacijske me-
tode v poslovni praksi podjetja, organizaciji dela ali zunanjih od-
nosih).