Page 427 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 427
povzetki

no slavo, kar je prepoznal že Robert Schumann. Tako korespondenca neke-
ga založnika – gledano v vsej njeni širini – dokazuje čezmejne povezave in
prikazuje širitev posameznih kompozicij v določenih obdobjih. Posledič-
no se lahko povezuje tudi s tiskanimi knjigami, ki vsebujejo navedbe o na-
kladi. Nekaj številk iz arhiva glasbene založbe C. F. Peters omogoča to po-
nazoritev.
Ključne besede: glasbeno založništvo, Leipzig, C. G. Röder, C. F. Peters

Melita Milin
Srbski skladatelj v Franciji: narodna identiteta
in kozmopolitizem v delih Aleksandra Damnjanovića
Eno najbolj perečih vprašanj, s katerim se v zadnjem času srečujejo hu-
manistične vede, je vprašanje kozmopolitizma, ali natančneje, kulturnega
kozmopolitizma, nastalo kot posledica potrebe po ovrednotenju učinkov
rastočih globalnih komunikacijskih omrežij ter množičnih premestitev in
migracij, ki so spremenile pogled ljudi na narode in države. Pričujoči pri-
spevek preiskuje odnos med kozmopolitizmom in nacionalizmom v sodob-
ni glasbi, in sicer na primeru Aleksandra Damnjanovića, srbskega sklada-
telja, ki se je leta 1978, v starosti 20 let, preselil iz Jugoslavije v Francijo in
tam ostal vse do današnjih dni. Po študiju na Nacionalnem konservatori-
ju v Parizu je začel s skladateljsko kariero, kariero dirigenta in vodje kon-
servatorija. Čeprav je bil v svoji novi domovini že od začetka izpostavljen
različnim avantgardnim trendom v sodobni glasbi, še posebej francoski, je
čutil potrebo po ohranjanju živih vezi s srbsko kulturno dediščino. Tako je
v kar nekaj svojih del vključil tudi nekatere elemente tradicionalne srbske
glasbe – folklorne in sakralne –, ki jih je simbolično združil zlasti s kombi-
niranjem njihovih značilnosti. S tem se je vzpostavil dialog med univerzal-
no osnovo kozmopolitizma in skladateljevo povezanostjo z izvorno državo.
Ključne besede: kozmopolitizem v glasbi, ukoreninjeni kozmopolitizem,
nacionalna identiteta v umetniški glasbi

Andrej Misson
Področje migracije glasbenih idej
Avtor v teoretskem uvodu razpravlja o terminologiji migracije glasbenih
idej in o fenomenu pojava samega. Ideje migrirajo skozi čas in prostor, prav
tako glasbene ideje. V glasbo lahko vstopajo z drugih področij kot eksterna
migracija, imigracija in emigracija, lahko pa krožijo znotraj področja glas-
be kot interna migracija. Pojem ideje je že star, uveljavljen, eden vodilnih

425
   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432