Page 25 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 25
Dejavniki pouka

Učni cilji Soci
dišče okulturno izhodišče
Antropogeno izho

Učenci

Učna Učna
vsebina tehnologija

Učitelj

Slika 3.2 Struktura pouka po Strmčniku (povzeto po Strmčnik, 2001)

jih za učence pripravijo učitelji. Le-ta naj bi bila odločilno posredovana prav
s strukturo znanja (tistega, ki ga učenci že imajo, in tistega, ki naj bi ga šele
usvojili). Prav podlaga vsake kompleksne kompetence, vključno s konceptu-
alnim razumevanjem in z učinkovitimi veščinami, je dobro strukturirano zna-
nje. Obstaja pa tudi znanje s »škodljivo strukturo«, ko ima lahko posameznik
ogromno znanja, ki pa ga ne zna uporabiti za reševanje konkretnih problem-
skih situacij.

V slovenskih šolah poteka cela vrsta projektov, usmerjenih v bazične pro-
cese učenja, kot npr. spodbujanje bralne pismenosti, kritičnega mišljenja,
učenja učenja, medpredmetnega povezovanja, spodbujanje različnih kom-
petenc ipd., ki na šolah povzročajo velike premike in prinašajo dragocene
učinke. Kljub temu pa je na področju razumevanja poteka procesov učenja
pri učencih in načinov, kako jih čim bolj prepričljivo spodbujati, še mnogo
manevrskega prostora za raziskovanje (Mohorič in Rutar Ilc, 2013).

Dejavniki pouka
Dejavniki pouka so vsi subjekti, ki oblikujejo in izvajajo vzgojno-izobraževalni
proces ali nanj neposredno oziroma posredno vplivajo. Drugače povedano,
gre za vse sestavine, ki proces tvorijo, in okoliščine, v katerih proces poteka ali
je z njim v neposredni ali posredni zvezi. Kramar govori o globalnem sistemu

23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30